"Weh setan bangunlah. Anak dara tak laku kau ni heolll."tempik seseorang. Nyaris aku jatuh tergolek ke bawah.
Kejap, apakah semua ini?
Aku meraba-raba sekitar kawasan tubuhku. Fabriknya gebu dan lembut seperti katil.
Tubuh badanku juga merasakan benda yang aneh. Terus kelopak mataku terbuntang luas.
Wajah lelaki itu menyapa kornea mata. Lantas, kelantangan jeritku tiada batasnya melihat wajah kacak Jungkook.
Seperti orang kurang waras, mata aku meliar ke sekeliling. Malas nak tatap wajah Kook, aku menerpa ke arah kalendar.
01/01/1997.
Fak, fak, fak, fak.
Berjela kata carutan bermaharajalela di bibir. Aku merenung kulit tubuhku yang lesap tanpa kedutan dan helaian rambutku yang tidak diusik tanda penuaan.
"Jeongguk hanat kesayangan d-daku?"
Sepantas kilat, wajah cemberut Jungkook berada di hadapanku.
Dahi aku dijentik kuat. Raut wajahnya seakan tidak puas hati dengan gelagat anehku.
"Ya. Ingat aku Jeongguk hanat copy ori?"balas Kook dengan nada suara berjauh hati.
Wajah comel lelaki itu membuahkan rasa gembira bukan kepalang.
Jemari aku terketar-ketar menyentuh tekstu kulit wajahnya. Pantulan wajahku yang kelihatan di cermin memberi aku satu peringatan jelas.
Tuhan tunaikan hasrat aku untuk bertemu kembali dengan mendiang suamiku.
Umurku diinjak semula ke angka 25 tepat pada tahun 1997. Masa berputar ke memori lama.
"Kau...okay ke tidak, Jae Yoon?"
Soalan Kook bergema sepi. Aku merenung puas setiap inci wajah Kook.
Lapan bulan sebelum dia pergi meninggalkan aku pada tahun 1997.
Peluang keemasan ini aku tidak akan sia-siakan. Jarum jam bergerak laju. Masa yang ada harus aku manfaatkan demi dia.
Jeon Jungkook.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] 1997 | jjk
FanfictionAnother short stories from iamyourcupcake. ©All rights reserved 2020