06

2K 399 16
                                    

Jun 1997. Aku ingat lagi kau berubah Kook. Baru sebulan kita berumahtangga, aku sedar perubahan mendadak kau.

Kau curang? Tidak.

Kau menggila. Lagikan tidak.

Aku gelisah memikirkan takdir yang ditayang kali kedua ini.

Bulan ini menjadi permulaan kisah tragis aku dan kau. Kita bahagia. Taoi, bahagia itu terlalu sementara untuk digapai.

"K-kook, tolong keluar. Kita makan malam bersama-sama ya?"aku merayu dengan bunyi esak tangis perlahan.

Bunyi pintu dibuka selak dari dalam benar-benar merentap jantungku. Aku mendekati susuk tubuh suamiku yang terbaring lemah di dalam tepi tab mandi.

Kau fikir bahagia sehingga tekanan emosi si dia kau abaikan.

Itu kesalahan kau. Kau bodoh Min Jae Yoon.

"M-maafkan aku, sayang. Aku tak bermaks-"aku menenangkan si dia yang menggigil resah.

Penglihatanku dipenuhi imej ubat-ubat yang bertaburan di atas lantai. Tompok-tompok darah mengotori lantai bilik air.

Tubuh sasa itu aku goyang lembut. Aku cuba menyedarkan dia agar peristiwa September 1997 itu tidak akan berlaku.

"Bertahan jika a-awak sayangkan saya, Jeongguk."

Bibirku memanjatkan rasa syukur dan doa yang tidak henti kepada tuhan.

Semoga peristiwa itu dapat dihalang olehku sebelum terlambat.

'Kau tak boleh ubah takdir, Min Jae Yoon.'

Pelukan lenganku hampir terlerai. Esak tangis Jungkook menarik aku semula ke alam realiti.

Aku segera membalut tubuhnya dengan sehelai tuala. Kedua-dua sisi wajahnya aku pegang kemas.

Berkali-kali aku mengangukkan kepala tanpa sebarang kata.

Aku harap dia faham. Mesej yang tersirat di mataku agar Jungkook tidak kecundang dalam lautan emosi.

'Kau cuma ada masa untuk hargai peluang bersama dia, Min Jae Yoon.'

Suara dalam fikiran itu menegur lembut. Jungkook tersenyum lemah.

Perlahan-lahan dia masuk semula ke dalam pelukanku.

-tbc-

[C] 1997 | jjkWhere stories live. Discover now