10

2K 399 17
                                    


Peluang kedua kau sia-siakan, Jae Yoon.

Aku menyumpah seranah diri sendiri. Dalam gerak langkah cemas, aku berlari ke pintu.

Jemariku ligat menekan butang hijau. Tolong jawab panggilan aku Kook.

Setiap derap langkahku dilajukan agar peristiwa itu dapat dielakkan.

Aku tahu aku tidak mampu melawan takdir. Aku berlari meredah kesunyian malam.

Bintang-bintang yang bersinar indah bukan lagi pelega jiwaku yang berduka lara. Kakiku berhenti melangkah di tepi jalan raya. Serius rasa penat itu mengatasi segalanya.

Mana kau Jeongguk. Mana k-kau?

"J-jebal(tolong)."aku menjerit kuat. Susuk tubuh tinggi lampai itu terbantut pergerakan kakinya di tengah jalan raya yang sunyi.

Aku sempat menatap kelopak matanya yang membengkak. Tubir matanya yang berkaca menahan tangis.

Imej malam itu yang aku pernah saksikan. Tepat jam dua belas lima minit dia tersenyum sebak.

"Sayang s-saya?"Jungkook menyoal seolah dia terkejut dengan kehadiranku.

Aku tak ubah seperti orang meroyan. Bunyi Hon yang tidak henti-henti dari arah belakang Jungkook menayangkan semula peristiwa tragis itu.

Bersaksikan sepasang mata aku, Jungkook yang berura ingin datang semula ke arahku ternyata tidak kesampaian.

Kereta yang memecut laju itu semakin lama semakin hampir ke arah Jungkook.

----

Suara lembut yang menegah keras itu mengingatkan Jungkook supaya tindakan gila untuk menamatkan riwayatnya pada malam itu dibatalkan.

Dia miliki seseorang yang terlalu menyayangi dia. Terlalu bodoh untuk dia biarkan diri ini bergelumang rasa sedih sehingga sakitnya akan ditanggung pula oleh Min Jae Yoon.

"A-aku rasa keputusan ini salah. Y-ya, Salah. Jae Yoon.."bisikannya meleret.

Kakinya melangkah tanpa dia kisah keadaan sekeliling yang berlaku. Pandangannya hanya tertancap pada figura tubuh genit itu.

Dia melangkah dengan sekelumit rasa bahagia sehingga bunyi kereta yang memecut laju kedengaran sayup-sayup di belakang tubuhnya.

Jungkook berpaling laju. Air matanya gugur buat kali terakhir tatkala dia sedar semuanya sudah terlambat.

Tubuhnya terbaring lemah di atas jalan raya bersama pandangan mata yang mulai kabur.

Satu demi satu titik imej indah wajah Jae Yoon kian menghilang diganti kegelapan.

-tbc-

[C] 1997 | jjkWhere stories live. Discover now