Mindenki aki hallott már a viktoriánus etikettről, tudhatja, hogy akkoriban az emberek nem cicóztak; nagyon szigorú szabályokat vezettek be.
1. Beszélgetés hossza
Utcán csakis rövid párbeszédet tarthattak az emberek, mivel úgy vélték, hogyha megállnak a forgalmat feltartják; az utcákat csakis „átjárónak" számították.
Parkokban és kertekben már más volt a téma. Hosszas beszélgetéseket is tarthattak az illetők.
2. Szalonba lépés
Így szól a szöveg az akkori etikett könyvből:
„Egy hölgynek csakis mosolyogva, a fejet nem túlságosan felemelve, lassú, könnyed léptekkel léphetett be egy szalonba."
Lassan, mivel egy hölgy nem siet.3. Pontosság
Ha egy órára hívtak meg valakit, akkor kettőkor érkezett. (Ez csak vidéken volt jellemző!)
4. Házasság
Délután 3 óra után tilos volt megtartani a ceremóniát.
5. Koszorúslányok
Ha a menyasszony fiatal, fiatalok a koszorúslányok is. Korosodó hölgyek kizártak.
6. Földművesek
Ha egy uraság körbejárta földjét, az ott dolgozóknak valamilyen jutalmat kellett nyújtania, lehetett az étel, netán szabadság.
7. „A dohányzás bűn"
Nappal dohányozni tilos volt az utcákon. Halál is lehetett a büntetés, ha megszegték ezt a szabályt, súlya felért egy rabláséval. Szintén egy hölgy közelében is tiltott volt.
8. A kesztyű színe
A kesztyű nem lehetett sárga, csakis fehér.