SZERKESZTÉS: FIGYELEM! Itt nem annyira merülök bele a Hasfelmetsző témába, akit mélyebben érdekel, az az oldalamon talál egy könyvet 'Hasfelmetsző Jack: Esettanulmány' címen.
Hasfelmetsző Jack egy sorozatgyilkos volt, aki a viktoriánus Londonban (azon belül egy nyomornegyedben; Whitechapelben) öt nő gyilkosságáért felelt. (Lehetséges hogy tizenegy embernek vette életét, nem tudni!)
Tehát, gyilkosságai 1888(-1891 között) helyezkedtek el. Bukott nőket; tehát szajhákat gyilkolt. - Négy korosodót (40+ életév) és egy fiatalt.
Alap tudnivalók róla:
Nem tudjuk ki volt, de a leglehetségesebb hogy Aaron Kosminski (egy lengyel borbély)
Neve a „Kedves Főnök" leveléből származik.
Körülbelül 170-175 centiméter magas, 25-35 év körüli férfiról van itt szó; akinek nagy valószínűséggel rendes munkája is lehetett. (Mivel hétvégenként helyezkedtek el a gyilkosságok.) Hamar elnyerte a hölgyek bizalmát. Elvileg sötét színű haja lehetett; Joseph Lewande állítása szerint pedig szőke.
Lehet, hogy külföldi volt a leveleiben lévő sok helyesírási hiba miatt.
Valószínű, hogy nem arisztokrata úriemberről van itt szó, a tévhit ellenére.
Több neve is volt: Bőrkötényes (Leather Apron), Whitechapeli gyilkos (Whitechapel Murderer) és ugyebár Hasfelmetsző Jack (Jack the Ripper)
(Fent van róla egy dokumentumfilm, akit érdekel nagyon ajánlom; szépen össze van benne szedve minden!)