XII. Hasfelmetsző Jack #4: Annie Chapman, a második áldozat

217 14 40
                                    

Annie Chapman (leánykori nevén: Eliza Ann Smith) egy 47 éves prostituált volt szintúgy Whitechapelben. Az alkohol miatt csúszott le ő is a létrán, egyenesen az East-end legnyomorultabb emberei közé. Pedig nagyon intelligens és jó módú volt.

Gyermekeinek neve:

Emily Ruth Chapman
Annie Georgina Chapman
John Alfred Chapman

Született:

1841.?, Paddington, London

Meghalt:

1888. Szeptember 8., Hanbury utca 27., Whitechapel/Spitalfields, London

Szülei:

George Smith (édesapa)
• katona volt
• később 'háziszolga' Knightsbridgeben
• amikor új munkát kapott, azon az éjjel öngyilkos lett (elvágta a saját torkát)
Ruth Chapman (édesanya)

Házasságáról:

1869. Május elsején elvette az egyik anyai ági rokonát, John Chapmant. A ceremónia az All Saints templomban (Minden szentek templom) volt megtartva; ami az egyik londoni kerületben található, Knightsbridgeben.

A pár hivatalosan Bromptonon belül a Montpelier placere költözött; bár később kiderült hogy több Nyugat-London beli lakást is kipróbáltak.

Három gyermekük született: Emily, John és Georgina. Emily Knightsbridgeben született, míg Georgina South Bruton Mewsban (Mayfair), és John pedig Berkshireben (Bray).

John testileg sérülten született (tehát nyomorék volt), így később kórházba is került.

Annie már elég régóta küzdött az alkoholizmussal, de 1880-tól kezdett el folyamatosan leinni magát. (A kedvenc itala a rum volt). Ez John (gyermek) állapota miatt is lehetett, és a sok drága számla miatt amiket kaptak a kórházból.

1881-ben a család elköltözött Windsorba (Berkshire), ahol John Chapman (a férje) kocsisként dolgozott. A következő évben Emily az öccse második születésnapján meghalt. (12 évesen)

Életéről:

Miután Emily meghalt John és Annie mindketten elkezdtek súlyosabban alkoholt fogyasztani.

Annie és John 1884-ben vált el közös beleegyezéssel. John Chapman 10 shillinget fizetett hetente volt feleségének ezután. Valójában nem tudni miért vált el a pár, de a rendőrségi jelentések szerint Annie mértéktelen alkoholfogyasztása miatt.

Két évvel később, 1886. December 25-én John (volt férj) meghalt máj cirózisban és ödémában. Annie mindezt a sógorától tudta meg.

Annie férje halála után szegényházakban szállt meg inkább Whitechapelben és Spitalfieldsben. 1886 környéken egy másik férfival szállhatott meg egy darabig, aki drótszitákat (wire-sieves) készített. Ezért hívtak úgyis Anniet hogy Sievey vagy Siffey (mert a 'sieve' szóból ered).

Miután John Chapman meghalt, ez a drótszita készítő elhagyta Anniet. Annie barátai szerint nagyon mély depresszióba esett ezután a nő. Eközben Georgina (15 éves) pedig egy cirkusszal utazott Franciaországban.

1888-ban:

1888 május végén a Crossingham's szállóban élt Chapman; pontosan a Dorset utca 35-ön, ahol 8 pennyt fizetett egy franciaágyért. Elvileg Timothy Donovan szerint, Chapmannél vasárnap és hétfő között egy Edward 'A Nyugdíjas' Stanley (47 éves) fizette Annienak ágyát.

ViktoriánusokTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang