Mary Ann Nichols, egy negyvenhárom éves éjszakai pillangó volt, kinek öt gyermeke született. Az alkoholfogyasztás miatt lecsúszott. Mivel ez nem vált be, ezért prostitúcióra kényszerült. Sokak szerint 10 évvel fiatalabbnak nézett ki Polly, szép hölgy volt.
Gyermekeinek neve:
Edward John Nichols
Eliza Sarah Nichols
Henry Alfred Nichols
Alice Esther Nichols
Percy George NicholsSzületett:
1845. Augusztus 26., Londonban, Dean utcában, Sohoban
Meghalt:
1888. Augusztus 31., Londonban, Buck's soron, Whitechapelben
Szülei:
Edward Walker (édesapa)
• lakatos volt
Caroline Walker (édesanya)Házasságáról:
1864. Január 16.-án hozzáment William Nicholshoz, egy nyomtató gépészhez. Öt gyermekük született ugyebár. 1880/1881 környéken tönkrement házasságuk.
A rendőrségi beszámolók úgy mondják, hogy Polly és férje az alkohol miatt vált el.
Életéről:
William 1882-ig öt shillinget fizetett hetente volt feleségének, hogy támogassa; majd mikor megtudta hogy prostituált abbahagyta.
Mary sokáig dologházakban szállt meg. Majd egy Drew nevezetű kováccsal lakott Walworthben.
Korai 1888-ban Lambethbe helyezték az ottani dologházba, mert hajléktalan volt egy darabig a Trafalgar tér közelében.
Később, májusban; egy háznál volt alkalmazott Wadsworthben. Nagyon nem tetszett neki ez a pozíció - alkoholista volt és emiatt lenézték tartói; Mr. Cowdry és felesége -. Júliusban elhagyta a helyet.
Egy spitasfieldsi bérlakásban lakott egy Emily 'Nelly' Holland nevű nővel.
Polly megjelenése:
158 centiméteres magasságú nő volt, barna szemekkel és sötét színű, őszülő hajjal.
A gyilkosság előtti órák:
Körülbelül Augusztus 30.-án, 23:00-kor láttak Nicholst a Whitechapel Roadon (vagyis a Whitechapeli úton; a negyedet ketté szelő főút). Később Augusztus 31.-én, 0:30-án látták, hogy egy kocsmát hagy el a Brick Lane-en.
Egy órával később Thawl utca 18-ból kidobták, amint egy négy pennys ágyért könyörgött. Fogta tehát új sapkáját (angolul bonnet) és útnak indult kuncsaftok keresvén.
Utoljára élve az Osborn utcában látták lakótársával (Emilyvel) 2:30-kor. Emilynek azt magyarázta, hogy már háromszor is ki tudná fizetni ágyát, de folyamatosan elkölti alkoholra.
A gyilkosságról:
Három óra negyven perckor egy Charles Allen Cross nevű férfi rátalált Polly holttestére a Buck's soron (manapság márcsak Durward utca). Fel volt hajtva a szoknyája. Egy másik kocsis, Robert Paul meglátta Crosst állni az út közepén, ezért ő is kíváncsian csatlakozott Charleshoz. Paul úgy vélte, hogy csak elájult a szajha; míg Cross azt mondta hogy halott. Lehajtották a nő szoknyáját és elkezdtek kutatni egy rendőrért.
Később rá is találtak egyre, Jonas Mizenre. Cross így mesélte el neki a láttakat:
„Nekem úgy fest, mintha részeg lenne vagy mintha nem élne, de én úgy hiszem hogy halott."
A két férfi munkába sietett, míg a rendőrt ott hagyták, hogy kivizsgálja a testet.
Ahogy Mizen megközelítette a testet, John Neil rendőr jött a másik irányból, s ráirányította lámpása fényét a holtra. És akkor jött mégegy rendőr, John Thain. (Itt mindenki John?! X"D)
Thain értesítette Dr. Henry Llewellynt, aki hajnali négykor megérkezett a helyszínre. Megmondta, hogy Polly körülbelül fél órája halott (tehát, a gyilkosság után tíz perccel érkeztek a kocsisok, ami azt jelenti, hogyha egy kicsivel előbb jönnek akkor elcsípik a gyilkost talán).
Nichols torkát két helyen elvágták, mélyen. A hasi tájon 3-4 mély, hosszú vágás is megjelent, mely végighasított agresszívan a testen. A gyilkos kése kb. 15-20 centiméteres volt. Aki elkövette e tettet, bizonyára elég erős volt, mivel zsírt, szalagokat, izomzatot kellett átszakítania.
Különös módon Polly körül nem volt nagy vértócsa. Llewellyn állítása szerint: „két nagy borosüveget lehetne megtölteni vele". Haja és ruhája felszívta a vér nagyrészét. Fojtogás is lehetséges lehetett. Miután elvágták Nichols torkát, utána öt perccel végződhetett a kisebb csonkítás.
Temetés:
Mary Ann Nicholst 1888. Szeptember 6.-án temették el. Koporsóját Mr. Henry Smith, temetkezési vállalkozó készítette elő. William Nichols és Polly legidősebb fia, Edward John Nichols (22 éves volt akkor) is megjelent.
Képek:
Buck's sor, az istálló kapuja, ahol történt a gyilkosság
Az akkori újság róla
Bonnet/sapka