Mijn wekker gaat en ik sta op. Meteen kleed ik me om en eet ik mijn ontbijt. Als Olivia ook klaar is gaan we aan het werk. We lopen met de schoonmaakspullen door de villa. We komen bij de grote balzaal. 'Deze moet vandaag gepoetst worden omdat hier straks het bal is. Dan kan iedereen dansen en Henry zijn vrouwen nog beter leren kennen.' Olivia knipoogt naar mij en zet haar emmer op de grond. Ze doet de deur dicht en begint met poetsen. Ik zet alles aan de kant en begin al met dweilen. Als de zaal klaar is doen we de deuren open en komen er meteen een paar mannen binnen met dozen vol spullen. Ik kijk hoe ze de dozen neerzetten en er lampjes en kleedjes uit halen. Zij zullen vast de zaal versieren. Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden. Ik loop snel achter Olivia aan naar de volgende ruimtes die we moeten poetsen. Na de lunch gaan Olivia en ik naar de jurken kamer. Olivia trekt meteen een grote jurk uit de kast. 'Ik denk dat je deze aan moet doen. Het is ten slotte een bal.' Ik zucht en kijk naar de jurk. Het is een mooie jurk en iets wat mijn zussen ook aan zouden doen. Hij is licht blauw met subtiele glitter en diamanten steentjes. Ik trek de jurk aan en glimlach als ik in de spiegel kijk. Mijn wangen worden rood en ik weet dat dit de jurk is. Olivia staart naar de jurk en kan ook niet stoppen met lachen. 'Ga zitten dan doe ik je make-up', zegt ze. Ik ga op het bed zitten en Olivia doet make-up op mijn gezicht. Het is bijna hetzelfde als de vorige keer. Dan doet ze mijn blonde haar in een mooi gevlecht knotje. Ik kijk op mijn horloge en zie dat we nog een paar minuten hebben. Ik trek snel mijn schoenen aan en loop de gang op. Olivia loopt met me mee naar de balzaal. De deuren staan open en al veel mensen zijn binnen. Ik loop door de deur en kijk om me heen. De zaal is mooi versiert. Er staan verschillende tafels aan de zijkant met een mooi kleed erover. Aan het plafond hangen verschillende kroonluchters en nog andere kleine lampjes. Ze zijn niet te fel, maar net mooi. In het midden is er ruimte om te dansen. Veel dames staan op de dansvloer en proberen Henry met hun te laten dansen. Ik zie mijn stiefmoeder Melissa en Jasmijn naar Henry duwen. Henry probeert beleeft met iedereen even te dansen. Ik glimlach en zoek naar een plekje waar ik kan staan en wat drinken. Aan de linkerkant zie ik een bar staan en loop er naartoe. Ik krijg van de man een cola en ga naast de kant staan om te kijken hoe de rest danst. Mijn stiefmoeder duwt Melissa naar Henry en ze dringt zich aan hem op. Ze begint te bewegen en het ziet er hilarisch uit. Ik ben nooit een danser geweest. Ik dans alleen op mijn kamer als niemand kijkt. Henry heeft er volgens mij genoeg van. Hij probeert zich een weg te banen tussen de giechelende dames door. Hij komt naast me staan en bestelt ook wat drinken. Ik probeer hem niet aan te kijken en kijk in plaats daarvan naar de dames die zich proberen uit te sloven. Helemaal aan de andere kant zie ik meneer en mevrouw Van Gooy staan. Mevrouw Van Gooy kijkt afkeurend naar de vrouwen die dansen. Ik denk dat ze misschien een beetje spijt heeft van dit bal. 'Hé, Ella. Wil jij niet dansen?' vraagt Henry. 'Nee ik kan niet zo goed dansen', zeg ik en kijk weer naar de menigte. 'Iedereen kan dansen', zegt hij. Er komt een langzaam liedje op en alle dames kijken onze kant op, of eigenlijk kijken ze naar Henry. Henry trekt zich er weinig van aan. hij pakt mijn hand en ik kijk hem geschrokken aan. Ik schud langzaam mijn hoofd als hij me meetrekt naar het midden van de dansvloer. Hij legt zijn hand op mijn zei en ik de mijne op zijn schouder. Hij stapt naar me toe en ik stap naar achter. hij stapt opzij en neemt mij mee. Langzaam beginnen we te dansen. Alle ogen zijn op ons gericht en hier en daar hoor ik wat gefluister. 'Waarom dans jij niet met hem', hoor ik mijn stiefmoeder iets te hard zeggen tegen Melissa. Ik glimlach en heb alleen oog voor Henry. Met zijn armen om me heen voel ik me veilig. Mijn stiefmoeder kan ons niet uit elkaar halen. 'Je kunt wel dansen', zegt hij. Ik glimlach en krijg het warm van binnen. De muziek veranderd naar een sneller nummer. Verbaast kijk ik om hem heen. Mijn stiefmoeder staat met een grijns bij de DJ. Inmiddels zijn er meer mensen de dansvloer op gekomen en word het druk. Henry en ik hebben elkaar nog steeds vast. Snel laat ik hem los. Ik wring me tussen de mensen naar de zijkant. Als ik uit de menigte ben, ga ik aan een leeg tafeltje zitten. Olivia komt naar me toe met een dienblad met eten. Ik pak een prikker van het dienblad en ze komt naast me zitten. 'Dat zag er romantisch uit', zegt ze. Ik grinnik en schud mijn hoofd. 'Had je zijn glimlach gezien, die kon niet breder.' 'Had je mijn stiefmoeder gezien, die kon niet bozer.' Ze zucht. 'Je moet je niet laten stoppen door je stiefmoeder', zeg Olivia. 'Je ziet het niet hé, Henry heeft geen oog voor die andere vrouwen en helemaal niet voor je stiefzussen. Hij heeft alleen oog voor jou. Kijk daar komt hij', zegt ze en staat op. Ze bied Henry een hapje aan en loopt dan snel weg. Henry gaat zitten en we kijken elkaar aan. Het blijft stil en ik weet niet wat ik moet zeggen. 'Je kunt wel dansen', zegt henry dan. Ik glimlach en schud mijn hoofd. 'Zo goed was dat niet.' 'Nou ik heb met slechtere mensen gedanst.' Ik glimlach. Dan komt mevrouw Van Gooy aanlopen. 'Henry, je moet je wel mengen tussen de verschillende dames, zegt ze. Henry knikt en staat op. Hij loopt weg, maar kijkt nog achterom. Mijn hart maakt een sprongetje en dan verdwijnt hij in de menigte.
JE LEEST
An ordinary cinderella story
RomanceDit is gewoon een cinderella story, je weet dus al een beetje wat je te wachten staat.