Part 3

469 8 1
                                    

Dua hari berlalu,Di University.....Type dan Techno berjalan menuju ke kantin..

Type:Wei techno.... Kenapa semua mcm pandang semacam kat kita ehhh.... Kau ada buat salah ke semalam...
Techno:ehhh mana ade pulak aku buat salah... Aku just makan senyap2 Cheese Burgers Mcdonald adik aku je... Takkan tu nk jdi isu...
Type:ishhhh kau ni.... Cer kau tahan budak tu...
Techno:*menahan seseorang*wei.... Kenapa korang pandang kami semacam ehhh... Ada problem ehhh..
Budak 1:aaaaaaa......P tak tahu ke??
Type:hah...tau ape??
Budak 1:ni haa..... *tunjuk gambar di Page Board Universiti*
Type:Shiiiiiiii..... Bila masa pulak gambar ni..... Siapa yang buka cerita ni.....
Techno:wei kau tu Type..... Kenapa dgn gambar tu?? Apa yg coach tu buat dgn kau.....
Type:aku tak buat apa2 lah No..... Time ni aku kena perangkap.... Lps tu coach tu peluk aku dari belakang.. Aku apa lagi... Tepis tangan dan tumbuk muka dia....
Techno:dh tu kenapa gambar ni....
Type:ni aku suspek ada orang yg dendam dgn aku and nak jatuhkan aku ni....
Techno:waa..aku ni tak kesah lah pasal orang lain... Tapi kalau Tharn tgk ni tak psl2 kau kena.....
Type:tu yang aku bimbang ni........aaaaa mcm ni lah No... Aku balik dulu lah... Nanti kau salin je nota dalam kelas and bagi aku.. Tq..... Pergi dulu...
Techno:eh eh tunggu-tunggu dulu.... Aduhhh aku pulak yang kena salin semua tu.... 🤕

Di Bilik,Type sedang duduk dan meletakkan kepala di atas meja.... Lalu dia tertidur...

Seseorang membangunkan nya,

Tharn:Type...... Bangun... Dh malam ni... Kenapa tidur sini...
Type:Tharn... Kau dah balik.....
Tharn:haah...kenapa ni.... Dh lama ke balik ni??

Type segera memeluk Tharn..... Tharn keliru.....

Tharn:ehhhh kenapa ni....siapa buat Type menangis ni.....
Type:aaaa tharn percaya Type kan...
Tharn:ye tharn percaya.... Kenapa ni...
Type:ada orang buat fitnah pasal type kat Universiti.....
Tharn:hah?? Siapa.. Apa cerita ni....
Type:kat Page Board Universiti... Ada org hantar gambar Type dengan coach baru berpelukan......
Tharn:Lagi??
Type:semua itu tak betul... Sumpah.... Time tu coach tu minta tlg type....type tolong lah dia... Last2 dia cuba peluk type.... Apa lagi type tepis dan tumbuk muka dia.... Ni cerita betul.... 😢😢
Tharn:hmmmm.. Mana nak tgk gambar tu...
Type:ni *tunjuk gambar*
Tharn:hmmmmm.... Dh dh jgn sedih lagi.. Ye ye hubby percaya lah dgn type... Takkan lah hubby ni tak percaya dgn wifey i kan..... Dh dh.. Lap air mata tu...
Type:tq Tharn..... Saya seharian fikir psl ni takut2 tharn marah nanti....
Tharn:dh dh..... Jom pergi makan..... Lap air mata tu.....

Dalam perjalanan ke restoran, Tharn dan Type berbual...

Tharn:Type.... Time coach tu peluk type.. Ada sesiapa ke kat sana...
Type:tak tahu.... Tapi type pun tak tahu mcm mana gambar tu boleh betul2 part type dipeluk lalu diambil gambar..tu yang Type pelik...
Tharn:hmmmmm.. Pelik jugak tu.... Ni mesti ada orang nak buat hal dgn Type.... Takpe... Nanti kita siasat tu ehhh... Tharn banyak je kawan yg boleh tlg...
Type:ok tharn.. *sambil pegang erat tangan tharn*

Di restoran,

Type:duduk kat mana ni...
Tharn:aaaa.. Jap.. Waitress.... Blh bawa kami ke meja yang vip...
Type:ehhhh nape plk.... Tak payah lah.. Duduk sini je...
Tharn:ehh dh ikut je.... Jom...

Ketika mereka berdua makan.. Seseorang memerhati dari jauh....

Unknown:Ishhhhhhh masih berbaik mereka berdua ni.. Kau tunggu lah Type... Tharn akan sentiasa jadi milik aku.....

Lalu dia mendail seseorang......

Unknown:Wei.... Kau jalankan tugas kau.....abang kau tu tak guna.. Tak boleh pakai.......
Unknown:baiklah.... Nanti aku settle...

Di rumah TumTar,

Tar:P'Tum.... Esok ada pergi mana2 ke??
Tum:hmmm... Takde.. Kenapa Tar.... Tar ada nak pergi mana2 ke?? Nak Tum temankn?
Tar:aaaaaa blh tak P'Tum dgn saya esok pergi tengok wayang...
Tum:Laaa... Ofc lah boleh.. Takpe... Esok tengah hari kita pergi ehhhh.... Dh dh pergi masuk tidur.
Tar:baiklah P'Tum.... Good Nite...
Tum:Good Nite Tar... P rak Tar na♥️...

Tum berlalu keluar dari bilik Tar.....

Di cafe, techno sedang menunggu seseorang....

Kengkla:P'No.....sorry P.... Lama tunggu ke??
Techno:aaaa... Lama jugak lah... Haa ni dari mana....
Kengkla:tadi ada kwn minta tlg... So saya tolong lah sekejap dia... Kesian...
Techno:aaa laki ke perempuan...
Kengkla:Perempuan P..... Kenapa?
Techno:aaaa takde pape... *muka masam*
Kengkla:alahai P'No..jangan macam ni..... Tu kawan je lah.. Jangan jeles..... P'No... Senyum sikit P....
Techno:*diam*
Kengkla:ishh P'No ni.....*menghampiri techno dan kiss di mulut*
Techno:*terkejut* ehhhhhhh kenapa kau buat mcm tu.....
Kengkla:dah tu P yang diam kenapa..... Saya pujuk lahhhh...
Techno:dh dh lah.. Jom makan....
Kengkla:yeah yeah.. P'No dh tak marah💗💗💗...
Techno:dah... Order makanan.. Waiter......

Setelah makan... Techno melihat sesuatu...

(BERSAMBUNG)

TharnType After Moons Where stories live. Discover now