Keesokan harinya... Di rumah...
Type:morning Tharn... Dh ok sikit ke??
Tharn:Ok je ni....... Type ok jugak kan?...
Type:saya ok je lh... Btw bila Tharn blh berjalan ni ehh??
Tharn:ohh.. Esok kot.... Just tunggu luka ni sembuh sikit...Seseorang memasuki ruang bilik...
Iaitu Long lalu mendekati Tharn.Long:Tharn... Kau ok ke??
Tharn:aku ok lh Long.... Ni Type ade jaga aku...
Long:ishh takpe lah.. Aku ada... Kau nak makan ape2 tak? Aku beli sekarang...Type:takpe Long... Aku dh bagi dia makan tadi..... So dia sekarang perlu berehat lah..... *memandang tajam Long*
Tharn:betul tu.... Aku ok je ni asalkan wifey aku ada kat sini.... *pegang tangan Type*
Long:hmmmm ok lh Tharn...
Type:haa btw Long... Blh tak kau ambilkan air di luar tu... Tharn haus ni....
Long:haa boleh2... *menahan hati*
TharnLong keluar dari bilik itu meninggalkan TharnType..
Type:Tharn... Lain kali jgn buat aku risau lagi mcm ni.... Kau cedera buat aku sedih..
Tharn:alaa syg jgn sedih.. Tharn ok je ni... Asalkan Wifey Tharn ok takde hal lh...
Type:Tharn... Nak tanya ni.. Kalau lh one day.. Type bukan lagi wife Tharn.. Apa yang tharn buat??
Tharn:syg stop it.... You know right... Saya paling tidak suka word tu kan.. Please jgn fikir mcm tu...
Type:sorry Tharn.... Type just nak tahu....Di mall, Thorn sedang berbual dengan seseorang..
Thorn:bila kau akan dapat kenal pasti orang ni...
Upahan:No problem boss... Ni kerja senang... Dalam masa terdekat ni..
Thorn:btw... Kau aku nak awasi jugak psl budak ni... *tunjuk gambar Long*
Upahan:baik boss...ada apa2 lagi yang boss nak saya lakukan...
Thorn:itu je... Lps settle ambil upah... Tpi ingat aku nak dalam masa terdekat ni... Kalau tak.. Aku sendiri yang cari...
Upahan:baik boss...Beberapa hari berselang,
Long bercakap dgn seseorang..Long:weii bile kau nak settle budak tu.. Aku sudah bayar kan
Joss:sabar lah.. Aku kan dah bagi mereka sakit hari tu...
Long:aku nak kau cedera kan Type tu.. Bukan nya Tharn.. Tak guna lah korang ni...
Joss:kau bawa bersabar dulu... Aku ada rancangan lain... Nanti aku settle..Di Universiti, Tharn berada di dalam kelas..
Long:wei Tharn.. Kau dah sihat ke..
Tharn:aku ok je.... Kau tak payah risau lah..
Long:mestilah aku risau.. Kau kan kawan baik aku..
Tharn:haa yelah kau.. Aku baru sekejap xda kat Universiti ni.. Aku dgr kau tak datang sama... Kenapa..
Long:hehe.. Aku busy sikit ada hal... Wei.. Jom pergi makan.. Aku lapar..
Tharn:aaaa.. Aku ada date dgn Type.. So sorry bro...
Long:alah kau ni.. Yelah2.. Tapi kan tharn.. Aku ada dgr yg Type ada keluar dengan sorang lelaki ni tau... Tapi aku tak nak lah bagi tau kau... Takut2 kau syak yg buruk kat dia..
Tharn:bila?
Long:aaa semalam... Di mall... Aku tgk dia mcm rapat.... Tpi mungkin kawan dia kot.... Ok lah nanti je lah.. Aku mahu pergi makan dulu..
Tharn:okok....Di University Type dan Techno duduk di cafe..
Techno:Type... Kau lagi termenung ape tu... Jauh sgt aku tgk...
Type :takde ape.. Aku just lagi fikir ni.. Mcm mana orang mcm long tu blh wujud ehhh.. Ish sakit hati aku...
Techno:itu lah.. Aku time tu tgk dia dgn joss tu mcm rancang sesuatu yang besar...
Type:aaa... Mcm mana eh kita nak buat Long ni terlutut sampai mengaku semua ni ehhh..
Techno:aaaaaa.... Jap aku fikir ehhh........ Hmm ape ehhh.. Aaaa.. Hmmmmm.. Aaaa. Hmmm.. Okkkk aku xda idea....
Type:ish kau ni...Tiba2 Tharn dtg....
Tharn: Hi Type... Hye Techno... Dh order makanan ke??....
Type:blum lagiii.. Lapar.. Tunggu Tharn lah...
Tharn:laaa kenapa nak tunggu... Ok lah Tharn order makanan dulu.. Ha kau Techno??
Techno:ohh takpe2, aku dah makan tadi....
Tharn:haa.. Okok...Tharn berlalu mengambil order..
Techno:cuba kau check hp Tharn.. Mana lah tau.. Ade nombor2 yg knl Long tu...
Type:aaahh... Malas lah aku...
Techno:ishh kau ni... Benda senang kot..... Tipu lh Tharn ni xda ex dulu... Mcm mana org baik mcm Tharn ni blh putus dgn ex kan... Kau fikir logik lahh..
Type:wow... Jauh kau fikir ehhh... Hmmmmmm.. Nanti lah...
Techno:baik kau cepat.. Sebelum terlambat...Tharn kembali....
Tharn:nahhh.. Makan lah...
Type:ye ye.. Tq..
Tharn:haa Techno... Mlm ni nak join aku??? Aku ada practice kat cafe dulu tu..
Techno:serious lh... Okok aku on.... Type pergi ke?
Tharn:ofc lah tak pergi....
Type:eh ehh knpa pulak??? Alaaaaa..
Tharn:dh lupa ke ape jadi mlm tu....
Type:ala Tharn.... Aku nak pergiii... Bosan lah kalau aku seorang kat rumah...
Tharn:hmmm.. Bahaya lah.. Nanti ada geng tu lagi mcm mana?
Type:Tharn kan ada.. Apa takut..
Tharn:ishhh dia ni.. Haha.. Pandai eh menjawab.... Hmm.. Oklh.. Mlm nanti ikut.. Dh dh.. Jom makan....Di Cafe.....
Type:uishhh ramai giler org mlm ni...
Tharn:ofc lah.. Best kan tempat ni..
Type:best2... Techno.. Kau xmahu bawa bf kau ke sini ke??
Techno:ishh kau niiiii.. Errrrrr...
Tharn:haa betul tu Techno.... Kau ajak lah dia ke sini.....
Techno:tak payah.... Aku nak Enjoy kat sini...
Tharn:Yelah2.... Ok lah type.. Duduk sini je tau.... Techno.. Jaga baik2 wifey aku niii...
Techno:ok boss...
Type:aaa Tharn.... Blh x nak pinjam phone kau....
Tharn:haa nahhh.. Pegang elok2 tau..
Type:yeye.....Tharn berlalu untuk ke bilik practice...
Techno:wahh.. Mcm tu je ehhhh...
Type:diam... Kau jugak yang suruh kannn...
Techno:hahaha..
Type:dh dh.. Aku nak tgk ni... *tgk list no fon Tharn* hmmmmm sapa ni ehhhh...
Techno:sape?? Bak sini no tu.. Guna phone aku je...
Type:haa ni no dia.... Cuba kau dail.....(Oncall)
Techno:Hello...
Tar:hello.. Siapa ni...Techno bagi phone kepada Type..
Type:hello.. Siapa ni...
Tar:hah... Siapa ni.. Mana dapat nombor ni...
Type:kau kenal Tharn??
Tar:kenal kenape...
Type:kau kenalan Tharn ke??
Tar:tak lah.. Aku ex dia.... Kenapa.. Siapa ni??
Type:esok jumpa aku di mall blh ke?..
Tar:sorry. Aku busy.., *letak phone*(End call)
Type:ISHHH kerek gilek budak ni....
Techno: apa dia cakap??
Type:dia cakap dia ex Tharn.. Tpi suara budak giler...
Techno:siyes lahhh... IshhTiba2 seaorang menghantar air kepada mereka...
Type:ehh kami belum order minuman...
Pelayan:ohh.. Ni ada seseorang suruh hantar minuman ke sini...
Techno:mungkin Tharn tu.... Mcm kau xknl Tharn tu kan... Haha..
Type:mungkin kot.. Okok tq...Mereka minum air itu dan tiba2..... Mereka berdua tertidur....
(Bersambung)
YOU ARE READING
TharnType After Moons
RomanceTharn merupakan Seorang pelajar di Chiang Mai University dalam Faculty of Political Science and Public Administration... Dia seorang yang handsome dan Tinggi... Dia mempunyai seorang abang dan adik perempuan....Tharn juga pandai bermain alatan musik...