Part 7

271 9 0
                                    

Keesokan harinya......di rumah Tharn..

Thorn:Tharn... Sudah lah tu......dari semalam Tharn tak makan....

Tharn: *serabut* P'Thorn... Kenapa jadi mcm ni ehh.... Apa salah Tharn... Dua hari lepas elok2 je...tapi tiba2 dia minta break...

Thorn:Tharn.. mungkin ada sesuatu tu.... Tharn jgn lah risau... Mesti ok nanti....

Tharn:dulu dgn Tar.....sekarang dengan Type.... Apa salah Tharn..... *menghempas barang ke lantai*

Thorn: Tharn.... Tharn bertenang dulu ehhh... Banyak2 bersabar... Nnti kita berbual lagi....

Thorn terus keluar dari bilik dan mencapai telefon..

(ONCALL)

Thorn: Hello.. Kau kat mana.... Aku nak kau cari Type skrg... Aku ada hal nak cakap dgn dia...

Upahan:aa hello bos... Saya rasa mcm susah lah...

Thorn:kenapa pulak....

Upahan: mcm ni bos.. Semalam saya nak call bos tapi time tu line sini takde...

Thorn:beritahu ape....

Upahan: aaa sekarang saya lagi mengintip di sebuah bangunan lama ni...psl Type kena culik then dibawa ke sini...

Thorn:hah??kau tahu Type kat mana??? Cepat cakap kat aku.. Kat manaa..

Upahan:sabar bos... Sabar... Keadaan terkawal...baru je tadi saya tgk satu kereta masuk dalam bangunan tu....

Thorn:kau serius ke nampak Type kat situ??

Upahan: Ye bos..saya pasti... Then.....semalam saya ada dgr bunyi jeritan minta tlg.... So mcm mana ni bos?

Thorn: aaa kau jaga dulu... Kau share alamat then tunggu sana....

Upahan:ok bos... Tapi bos...

Thorn:apa lagi......

Upahan:...................................

Thorn:hah... Betul ni?? Kau pasti??

Upahan:betul bos.... Saya dh lama kerja dengan bos..so saya tahu jgk psl tu...

Thorn:okok.. Nanti aku call kau....*meletakkan hp*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di bangunan... Long berjumpa dengan Joss...

Long: Joss... Mana budak tu...

Joss:lagi tidur.... Mcm mana ni?? Bila aku dpt merasa dia ni?

Long:jap.. Tunggu dulu... Aku nak pastikan Tharn tu betul2 fikir benda ni real...

Joss: alahai budak Tharn tu... Terima je lah... Ok tak lakonan semalam.....

Long:kau mmg bagus.... Aku tgk reaksi Tharn terduduk mmg mcm patah hati terus.... Mcm mana kau buat

Joss:haha... Itu nama nya guna otak bos...... Aku acu pistol kat bawah dagu.. Auto bercakap... Hahahaha...

Long:bgus2..... Then... Aku rasa skrg aku nak jumpa lagi Tharn dulu untuk pastikan dia ok.. Then lepas tu.. Kau bawa lah Type pergi jauh2.....

Joss:mantap....... Aku tak sabar ni....

Long:aaaa malam nanti lah aku jumpa kau kat sini lagi...

Joss:ok boss.... Btw takde habuan lagi ke

Long: ishh kau ni... Sama mcm abg kau... Takpe.. Malam nanti sekali aku bagi... Dengan2 tiket flight aku bagi......

Joss: nice....

TharnType After Moons Where stories live. Discover now