kap 18

18 1 0
                                    

Shelas pov
Vi bråkade länge efter diskussionen men när vi lungnat ner oss lite började vi plannera hur det tretton skulle kunna komma hitt ens.

Alla demonvargs kungar bor i olika demon riken men samlas i staden gahenna har jag läst säger till min mamma. Hon håller på att tappa hakan av att höra mig berätta så mycket om deras seder och traditionen att samlas innan kriget.

Soul reaper pov
Alla generaler är på plats och vi har hört från det andra kungarna att vi ska samlas igen i gahenna, för att gå i strid med jägarna från benstaden. Alla i Dark Fang är reddo att ge sig av och väntar på mig. Jag säger till min familj att vi alla ska gå i strid med, hemstaden och att det andra kungarna hjälper oss i stirden mot dom.

Alla går till vår samlings lokal och sätter sig och väntar på att jag ska börja prata. När jag ser dom sista i klanen har satt sig och väntar på mig. Jag börjar med " hej Dark Fang vi ska hjälpa Dark moon, deras kung har bett om vår hjälp. Så vi ska hjälpa deras kung och deras rike, det är dags att vi för kriget till jägarna rusta er med er varg rustningen av demon stål så ses vi vid gahenna porten om två timmar.

Elenas/Serinas pov
Vi gick upp till vårat rum och packar våra rustningar och vapen, sen kallar vår pappa på oss. Vi gick ner med våra väskor till tronsalen, där vår far satt. Vi knäböjde för honom och sa att vi skulle inte svika honom i strid. Han blev glad att höra det från oss och bad oss skydda våran mamma om hon blev skadad i den första striden.

Alice pov
När jag hört allt av min mate sa såg jag alla i klanen blev glada och stridlystna vargar. Och sen när mötet var slut gick jag och packade min rustning och svärden sen kom, min matte och barnen alla var klara att gå till gahenna sa jag med glädje i rösten.

Hybrid King"s DoughtersTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang