~ HÓNAPOKKAL EZELŐTT ~
-Életfontosságú, hogy a rendőrségnek halvány gőze se legyen arról, hogy mit csinálunk. Elhitetjük velük, hogy csak rabolni jöttünk be, hogy meglepetésszerűen elkaptak minket a pénzzel, és mindent elcsesztünk, elővettük a fegyvereket és lövöldözni kezdtünk, de nem volt más választásunk, mint visszavonulni.- A Professzor a papírból készült másolat mögött állt és óriási szenvedéllyel magyarázta a tervét.
Nairobi vette el a figyelmemet, mikor furcsállóan Berlin felé bólintott, aki mellettem állt. Keze a hátsóm felé haladt. Úgy tettem, mintha köhögnék egyet, de mikor a tenyeremet a szám elé tartottam, kikaptam a rágómat, majd összekulcsoltam ujjaimat Berlinével, mielőtt hozzám ért volna. Ha játszani akar, akkor játszunk. Hátrébb léptem, hogy a fülébe suttoghassak. -Figyelj szívem, nem tudod, hogy kivel van dolgod.- Komoly tekintettel néztem szemeibe. Kezemet elhúztam az övétől, de a rágó nála maradt. Vállai megfeszültek, de egy udvarias elnézéssel kikéretszkedett a mosdóba. Miközben azonban mögöttem elment, tenyerével végigsimított derekamon, majd egy pillanat alatt el is húzta.
-A rohadt életbe...- Szavaim hallatán gúnyos mosollyal nézett vissza, majd kiléptt az ajtón. Nairobi a terem másik felében próbálta visszatartani a röhögését, míg a Professzor szigorú tekintete hallgattatott el minket.
-És aztán senkit sem megsebesítve, visszamegyünk. Hagyjuk, hogy azt higgyék, csapdába csaltak minket. Higgyék azt, hogy improvizáltunk!-
~ A RABLÁS NAPJA ~
-Most!- kiáltotta Tokyo, még mielőtt Nairobi megadta volna a jelet. Egyedül kezdett kifutni az épületből. -Tokyo! Tokyo, várj, még túl korai!- rohant Rio utána. -A fenébe...-
Két rendőrautó ért a nyomda elé, mire Tokyo fegyvert emelt rájuk és a táskákat lerakta a földre. "Menjetek ki, dobjátok el a pénzt, és lőjetek a földre!" A Professzor szavai. A foglyok sikoltozva fogták a fejüket, a többiek pedig idegesen álltak még egy helyben. Vagyis csak addig, amíg Riot el nem találta egy golyó. Persze a Professzor azt már nem említette, hogy ők is vissza fognak lőni ránk. De hát mi másra is számíthattam volna.
Tokyo pánikolva futott a fiúhoz. -Rio! Rio!- Mikor nem jött válasz, bosszúszomjasan próbálta megölni az összes rendőrt. Ez volt az a pillanat, amikor lábaim reflexszerűen rohantak a lány irányába, hogy visszarángassam az épületbe. A többiek Riot cipelték vissza, akinek a golyó csak az arcát súrolta. -Tokyo, a francba! Elég!- próbáltam megállítani. Csak akkor hagyta abba és futott Rio után, mikor két rendőrt is súlyosan megsebzett. -Szent szar! Ennél szarabbul kurvára nem is kezdődhetett volna!- ordibált Denver, miközben maszkját a földhöz vágta. Tokyo eközben zokogva szorította magához Riot és a lelkiismeretfurdalás ugyanúgy elkapta, mint pár hónappal ezelőtt. Mindegyikünk zihálva nézte, ahogy az ajtók újra bezárultak. Csak Denver járkált még mindig fel alá könnybe lábadt szemekkel. -A kurva életbe!-
-Erősítés kell. Azonnali erősítésre van szükségünk a Bélyeg- és Pénznyomdánál. Tűzharcba keveredtünk. Megsérült egy rendőr, ismétlem, egy rendőr megsérült.- mondta egy másik a rádióba, miközben a táskában lévő pénzt lassacskán elfújta a szél.
~ 8 ÓRÁJA FOLYIK A RABLÁS / PÉNTEK - 18:25 ~
Tokyo egyedül ült egy sarokban, saját térdeit átkarolva. -Magyarázd el, hogy ez mi a szar volt! Magyarázd el, hogy ez mi a szar volt! Megőrültél? Meglőttél két rendőrt!- Denver szavai egyik fülén bementek, a másikon meg ki. Közben Nairobi próbálta kitisztítani Rio sebét. -Nyugodj meg! Megjelent egy rendőr és elkezdett lőni ránk, az a rohadék. Te mit tettél volna? Annyiban hagyod?- sziszegte Tokyo nagyképűen. Amíg a többiek elvitték Riot az irodába, ahol a telefonok voltak elrakva, én elmentem Berlinért. -Picsába! Egy dolgod volt, hogy tartsd magad a kurva tervhez, jézusom. Már ezerszer átvettük. Megbeszéltük, hogy senkire sem fogunk lőni.- kiabálta most már Nairobi. Tokyo idegesen túrt a hajába, mire Rio megszólalt. -Elestem a lövéstől...- Denver egy ütéssel az asztalon félbeszakította. -Pofa be! Fedeztünk titeket, de mi a földet lőttük és nem a testüket.-
Az ajtó kicsapódott és beléptem Berlinnel a nyomomban, aki óriási nyugalommal sétált be az irodába. -Te jó ég... szétveritek egymást, ha nem jövünk be?- forgattam szemeimet, majd leültem a kanapéra. Semelyikőjüktől nem jött válasz, de nem is vártam egyre sem. -Elszállítják a sérült rendőröket. A telefon működik? Elvágtunk minden vezeték nélküli és rádiós jelet.- gyűjtötte össze Berlin a mikrofonjainkat, miközben Rio egy régebbi készítésű telefont rakott az asztal közepére. -Analógra váltunk.- A mikrofonokat bedobta egy halakkal teli akváriumba, majd azt utasította, hogy hívjuk a Professzort.Rio tárcsázni kezdte a számot, majd pár másodperc múlva a Professzor felvette és megkérdezte, hogy mi történt. -Két rendőr megsérült.- vette el Berlin a fiútol a kagylót. -Ki lőtt?- jött a másik oldalról a kérdés. -Tokyo. Csatlakoztasd a Professzor kameráit!- fordult közben Rio felé. -Egy golyó súrolta Riot és Tokyo elkezdte lőni őket. Úgy tűnik, volt egy kis viszonyuk.- mondta komolyan, majd hirtelen rám nézett, figyelmen kívül hagyva Tokyo gonosz tekintetét. -Add oda neki a telefont!- parancsolta a Professzor, majd Berlin barátságos mosollyal tartotta oda neki a készüléket. A kamerák bekapcsoltak és a főnökünk most már tisztán látott mindent. -Igaz amit mondanak? Hogy viszonyod van Rioval?- Tokyo idegesen köpte a szavakat. -Mi a szarról beszélsz? Nem. Az életem szerelme miattam halt meg, az utolsó dolog, ami eszembe jutna, hogy egy gyerekkel kezdjek ki. Azért lőttem, hogy védjem magamat és a társamat. És Professzor úr, ha belegondol, a dolgok nem mindig úgy alakulnak, ahogy elterveztük.- hadarta, majd lecsapta a kagylót. Rio remegve ült a székében, visszatartva a sírást. Átérzem a dogot... A rendőrségen velem is megesett, csak olyasvalakivel, akiről kiderült, hogy tényleg komolyan gondolta a mondottakat. De ha Rionak egy csöpp esze is van, akkor észreveszi, hogy a barátnője épp sírni ment el az egyik WC-fülkébe.
-Volluto intenso.- sóhajtott Berlin, miközben vett egy kávét az automatából. Kivette a forró italt és az ablakhoz sétált. Nem akartam beszélni vele. Elárulta két társunkat, miközben neki is uganúgy viszonya volt velem... Lassan kezdett sötétedni és gondoltam jó ötlet lenne bepakolni a túszoknak szánt egyenruhákat. Csak hogy miután már azt hittem, hogy végre egyedül lehetek egy kicsit, utánam jött. Hát persze... Direkt játszik az idegeimmel, mint mindig. -A közszolgákat már ellátták.- Szemet forgatva fordultam felé. -Mi a szart csinálsz, Berlin?- A műanyag keverőről lenyalta a kávét és gúnyos mosollyal felém fordult. Csak hogy én hátatfordítottam neki. -Most van egy kis szabadidőnk.- mondta, majd közelebb lépett, de csak annyira, hogy ne tűnjön feltűnőnek. A Professzor minden másodpercben ellenőrizhett a kamerákat. -Berlin...- fordultam idegsen felé, de félbeszakított. -Kell egy kis idő, amíg berendezkednek, küldenek egy drónt, meg kell szerezniük a tervrajzot. Hagynunk kell nekik egy kis időt, amíg mindent előkészítenek.- Áááá.. értem, szóval azt akarta velem elhitetni, hogy ő a kettőnk szabadidejére célzott...Ravasz, de rohadtul nem érdekelt abban a pillanatban. -Köszönöm, Berlin. Én magam is jártas vagyok az ilyen ügyekben.- néztem rá unottan. Leült az előttem álló székre, háttal a kamerának. -Ötször voltam házas...- kezdte sóhajtva, de hirtelen olyan közel hajoltam hozzá, hogy elcsuklott a hangja. -Tudom, Berlin. És kurvára nem érdekel. Ne játszd az istent. Attól mert te vezeted a rablást, még nem lett kevesebb kedvem golyót ereszteni az egóval töltött fejedbe. Még mindig kettes játszmában állunk, drágám.- néztem komolyan szemeibe, miközben tenyereimet a combjára tettem. Vigyorogva keverte a kávéját. -Mi lenne, ha ezt máshol folytatnánk, Paris?- Még közelebb hajoltam hozzá, hogy ajkaim súrolják az övét és mikor ujjai a derekamért nyúltak, hirtelen kikaptam kezéből a kávét. Egyből kiegyenesedtem és miután lenyeltem a maradékot, bedobtam a papírpoharat a kukába. -Viselkedj!- mondtam, majd felkaptam a fegyverem és becsaptam mag után az ajtót.
VOCÊ ESTÁ LENDO
- La Casa de Papel - [Berlin & Paris]
AçãoA különös műfajú rablós-átverős La Casa De Papel pilotja arról szól, ahogy elkezdődik egy bankrablás. Illetve be is fejeződik, de a rablók valamiért nem lépnek le a zsákmánnyal, hanem bekapcsolják a riasztót. A történetet az egyik karakter szemén ke...