الفصل17/18

1.9K 41 2
                                    

#الوجه_الأخر_للقمر
#فريده_احمد_فريد
الفصل السابع عشر........

أمام الكازينو.... يقف  تاكسي  وتخرج  منه  نسرين  وهيه  ترتدي  فستان  اسود قصير لامع

فجأة  وجدت  من  يسحبها  من  يدها

نظرت  له  بصدمه... سيف  صفعها  ع  وجهها  بكل  قوته... جرها  من  يدها  لسيارته..وهوه  يصرخ  بها

(زباله... حقيره... ورخيصه.... مش  عايزه  تنضفي  ابدا... تعالي... انا  مش  هسيبك  ترجعي  تاني ... مش  هسيبك  يا  نسرين... والمره  دي  انا  هخدك  لمكان  مستحيل  تخرجي منه  عايشه)

نسرين  سحبت يدها  من  يده  بقوه... نظر  لها... قالت  له  كأنها  تترجاه

(سيف  سبني  والنبي  سبني... النهارده بس... ابوس ايدك  سبني  النهاردة  اعتبره  اخر يوم ليا  هنا... ابوس  رجلك يا  سيف... سبني  دلوقتي... وبكره  انا  هجيلك  برجلي... تحبسني.... تقطعني  هكون  ملك  إيدك... بس  دلوقتي  سبني)

سيف  نظر  لها  بغضب   ومقت  وأشمئزاز... قال  لها  بمنتهي القرف

(للدرجة دي مش قادره  تبعدي عن  القذارة... عايزاني  اسيبك  النهارده  واخدك  بكره.... اسيب  مراتي  لاحضان الرجاله... عشان  تقعد  ع  رجل  كل  واحد  فيهم  شويه.... نسرين  انتي  بجد  ارخص  إنسانه  شفتها  ف  حياتي.... ياريتني  كنت مت  ف  اليوم  ده.. ولا  اني  اعيش  بسببك... ياريتني كنت  مت... اول مره ف حياتي  اكره  اني  لسه  عايش... انا  بكرهك... بكره  كل  حاجه  فيكي... انتي  طالق... طالق  يا  نسرين... طالق  يا  أقذر مخلوقات الله)

بصق  ف  وجهها... ودفعها  بقوه... سقطت  ع  ظهرها  ع  الرصيف.... ركب  سيارته... وانطلق  بها  بقوه

نسرين  نظرت  للسياره  وهيه  تقطع  الطريق  بسرعه جنونيه... وقفت  ع  قدمها  وهيه  تمسح  دموعها  بقوه

لكنها  استدارت  ودخلت  الكازينو....

سيف  كاد  ان  ينفجر   غضبا.... هاتفه  يرن  بأستمرار...  رد  بقسوة

(ف  إيه  يابا  عمال  زن  زن  زن... مش  عايز  اكلمك ... مش  عايز اكلم اي حد  دلوقتي)

ابوه  بغضب(انت  اتچننت... انت  بتزعج لي  يا  سيف... انت  خلاص  دماغك  ضربت)

سيف  تدارك  نفسه  أخيرا
(انا  آسف.. ما تزعلش مني  يا  حج... بس  انا  مخنوق  وقرفان  ومش  طايق نفسي ... ممكن  تأجل  اي  كلام معايا  لبعدين  ممكن  يا حج)

إسماعيل (هوه  ف  إيي.. هوه  انا  اكلم  اخوك  يتعصب  عليا... أكلمك  برضو  تتعصب... طب  أخوك  ع طول  عصبي  من  ساعه  ما  چبرته  ع  بت عمك... و كمان  رچله  متعوره  ومش  جادر  يروح  شركته... انت  بجا... حضرتك  داير تتسرمح  فين... انا  اضطريت اكذب ع چدك  واجوله  انك ف  بيروت  عشان  المعرض السنوي... بس  حضرتك  مأهمل  شغلك  وحياتك  و  داير  ورا  السنيورة بتاعتك)

#الوجه_الأخر_للقمر، #فريده_احمد_فريدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن