°Chapter 11°

1.9K 111 2
                                    

" Kau buat apa gila !" Kata Bella sergah aku dari belakang . Kus semangat .

" Kalau ye pun bagi lah salam terkejut aku tahu tak !" Marah aku. Bella tersengih.

" Eleh kau . Ha buat apa tu ?" Soalnya. Aku yang tadinya pegang kertas A4 ingin menconteng tapi terbantut pulak.

" Takde buat apa " Jawapku pendek. Lalu aku menyimpan balik kertas A4 itu. Bella hanya memandang.

" Kau ni bila nak tipu diri sendiri ?"

" Tipu ape ni ? Tak faham aku " Ape ni ? Bella cakap tipu ? tipu ape nya ?

" Yelah tipu yang kau rindukan geng Aaron tu " Ujar Bella .

" Bila masa pulak aku rindu dia orang ? Kau ni buat cerita pulak. Sekeh hidung kang !" Tengking Aku.

" Eleleh padahal rindu Aaron ja-"

" Anna Bella ! Ishhh taknak lah kawan " Aku  memotong ayatnya Bella. Melebih pulak minah ni . Aku bangun dari duduk terus masuk ke kelas. Tanpa aku menghiraukan Bella , Tiba tiba,  Pandangan aku kabur dan aku tercium lantai bak hati hitam Faiq ah ape aku mengarut ni ? Dan mata aku gelap . Ya aku pengsan. Bella memanggil aku tetapi aku dah pengsan.

Setelah beberapa jam aku pengsan. Aku membuka mata . Eh ? Perlahan lahan. kat mana ni ? Bukan tadi aku nak naik kelas ke ? Siapa angkat aku ? Aku nampak Bella ,Daniel ,Rayyan ,Aaron Fa- ? Aku membeliakkan biji mata aku. Kenapa dorang ada kat sini ? Aku berdehem .

" Ehem..Bella ?" Aku memanggil Bella. Bellake arah aku.

" Beb kau pengsan tadi . Why tho ?" Dahi Bella berkerut . Aku tahu dia risau .

" Aku okay je. dah jom naik kelas " Memang aku pening tadi . Tapi sekarang dah tak . Aku bungkas bangun mereka berempat memandang ke arah aku . Aku jongket kening

"Apa ?" Soal aku.

"..........."

"..........."

" Baring balik !" Marah Faiq , Aik ? Aaron tak cakap apa apa . Daniel pun diam kau pulak nak mengarah aku . Apahal ?

" Tak nak " Lalu aku tarik tangan Bella . Dan Bella terus mengikuti aku.

" Degil betul minah tak cukup Zat !" Jerit Faiq . Cis kurang asam betul ! Nanti kau Faiq Aku toreh toreh muka handsome kau tu . ingat aku ni tak berani ?

"Dahlah jom balik ke kelas . Lepas ni masa BM kot . Yang kau tadi nak marah ii apahal Faiq ?" Tanya Rayyan. Faiq diam membisu. mungkin taktahu nak cakap apa .

" Jom naik ke kelas buddy !" Daniel tak sah kalau tak ceria .

Mereka berempat pun berlalu . Aaron hanya diam dari tadi. Tiba je di kelas , mereka berempat duduk di tempat mereka sendiri.

****
Faiq and the geng pov.

" Wei Aaron cuba kau cakap tu seratus patah perkataan asyik asyik dua tiga je , ingat ni zaman Jepun ke ? Geleng Angguk geleng angguk ?" Kata Daniel.

" Diam lah Daniel !" Jerit Rayyan sedang bermain fon. Hek eleh kau main ML pon kalah ngan aku . Nak shut up kan aku pulak sula kang !

" Takpelah asalkan aku bercakap . Dari bisu " Jawab Aaron sambil mengunyah Tam Tam iaitu jajan .

" Guys korang tak bercadang ke nak pujuk perempuan tu ?" Celah Daniel mengubah topik tadi.

" Pujuk ? Ee kau nak pujuk , pujuk lah aku tak kuasa lah. Bukan Girlfriend aku " Jawab Faiq. Budak ni kalau aku pelangkong guna gayong mandi aku baru tahu .

" Dah kau takde hati memang lah. Hati beku namampus !" Ujar Rayyan.

" Lantak ler gr " Faiq berlalu pergi dengan kemarahannya. Aaron yang habis makan jajan itu senyap .

"Aku ada idea !" Daniel bersuara .

" Apa ?" Rayyan memandang Daniel . Aaron pun turut begitu.

"Apa kata kau Aaron sebab kau kan pandai sweet jugak kan ? kau bagi dia bunga mana tahu dia suka " Cadang Daniel

" Tak , Tak " Bantah Rayyan .

" Biar aku bagi . Aku kan jejaka idaman wanita jugak ! Aku lah yang buat " Kata Rayyan.

" Eh kau ! Tak payah ! Sebab kau nanti bukan nak pujuk kau nak takcle sekali . Aku tahu lah perangai kau tu eeee " Perli Daniel. Aaron sengih tah pape lh dorang ni

" Daniel suruh aku kan ? Biar aku lah yang buat . Okay Rayyan ?" Aaron bersuara. Rayyan buat muka seposen .

" Okay aku keluar jap nak pergi kedai bunga "

" Beli yang tiga flower okay ? Pink cornection tau !" Ujar Aaron belum sempat Daniel melangkah keluar rumah.

Faiq yang tadi di bilik turun ke bawah kearah balkiloni . Aku bukan tak nak pujuk tapi , Aku tak boleh dengan perempuan lagi lagi dengan Hannah Damia perempuan tu buat aku lemah. Argh ! Tak mungkin aku suka dia 
Sikap aku terhadap Hannah sungguh kejam . Tak mustahillah Hannah suka aku . Cis kalau dia terlepas dekat orang lain macam mana Faiq ?

Biarlah bukan aku suka dia !

Yeke tak suka ?

" Aku kata tak tak lah bodoh !" Temgking Faiq sendiri. Rayyan muncul.

" Kau dah kenapa ?" Soal Rayyan.

"Ta- tak ada apa . Blah ah " Jawab Faiq lalu terus meninggalkan Rayyan.


Hey dear  readers i am so sorryyy late update . srsly aku takde idea otak blank. banyak masalah. ergh . okaylah baca ehh tahu tak best. komen je apa apa kalau tk suka .😂

St George Highschool✔ [C]Where stories live. Discover now