Tiba je di pejabat Aaronn, Faiq, Rayyan, Daniel dan Anak dia sendiri Maxwell Gigs. Pengetua itu memandang tajam ke arah mereka. Kelima lima pelajar itu sudah dia anggap macam anak sendiri, tetapi..
"You all ni nak jadi apa? Nak jadi gengster? Tak sedar ke kau orang baru budak mentah?! Kenapa gaduh dekat sekolah! Max! Explain to me !"Pengetua yang bernama Malek Fabian George itu sesang membara api kemarahan. Dek kerana pelajar pelajar degil dia akan bertegas walaupun ada anak sendiri.
"Er-er, da-daddy-" Gugu Max, Pengetua memandang nya dengan pandangan tajam.
"What er er? You scared? Oh kalau gaduh tak takut pulak? Aaron explain cepat! Saya tak masa nak melayan kerenah kamu yang habiskan masa Saya ni "
"Dia tipu adik saya, sir. Adik saya sakit sekarang, dia kat rumah " Tu sahaja jawapan yang dia ada sekarang ni. Dia memikirkan adiknya itu. Lalu, Maxwell mengangkat mukanya. What? Adik dia sakit?
"Oh, dia tipu apa dekat adik kamu? Apa yang budak ni buat? Bagi tahu sekarang! "
"Dia tipu, dia cakap dia nak bahagiakn adik saya. Tapi, lepas beberapa hari kemudian tu dia terus tukar nombor fon. Dia hilang macam tu je, takde khabar berita. Adik saya sayangkan dia sir. Tapi kalau saya dah buat kecoh kat sekolah sir ni maafkan saya. Saya akan pergi dari se-"
"Ish apa kau merepek ni Aaron! "Sergah Faiq.
"Diam la"
"-saya akan pergi tinggalkan sekolah ni. Ta-pi, saya tak sanggup"percakapannya terhenti apabila Faiq menyiku lagi lengannya.
"Kamu takboleh pergi dari sekolah ni "Enam perkataan yang keluar dari mulut pengetua. Aaron tenung muka Pengetua itu dengan tenang. Dia masih sabar dengar Maxwell. Kalau tak dia sudah lama pecahkan muka Maxwell.
"Daddy!? Dia pun buat salah tau dia pukul Max! Daddy taknak ke hukum dia? Daddy tak adil! "Marah Maxwell. Dia tak puas hati, tapi betul ke Yana sakit? Aghh! Aku malas nak kisah! Pergi mampus!
"What are you talking about? Daddy want you out from here highschool , cause you always doing mistake . Now you all keluar kecuali Maxwell "Pengetua membenarkan Geng Faiq keluar dari pejabat. Fuh nasib baik tak kena buang sekolah. Kalau tak matilah aku.
Sementara di pejabat.
"Daddy, why? Whyy me? Max selalu buat salah tapi patutnya daddy kena bela Max! Ni tak daddy bela dia orang, even dia orang pukul Max !Oh daddy mana kisah semua ni! "tengking Max.
"Even you selalu cakap macam tu but daddy selalu buat apa yang daddy buat ni adalah jalan yang terbaik. Lepas beberapa bulan nanti kau balik sini pindah balik . Daddy tahu apa yang daddyy buat. But don't worry lah " Daddy nya memberi cadangan. Daddy nak suruh aku gi mana?
"Habistu daddy nak Max sekolah mana? Takkan sekolah kerajaan kot! "
"It's crazy nak sekolah kan sekolah kerajaan . Kau tu bukan boleh hidup daif. Iknow about you Maxwell. "Fuh Daddy ni cukup pandai bodek orang.Maxwell menanggukkan kepalanya.
"So, sekarang kau pergi kemas baju pakaian kau. Daddy hantar kat Airport " Hampir terbeliak biji mata Maxwell. What!?
"Airport daddy? What do you mean? "
"Daddy nak kau belajar kat luar negara, lepas beberapa bulan Daddy yang call teacher kat sana. Sana tempat belajar nya bagus. Okay? Don't worry lah "Haih daddy nya ni.
Setelah selesai semua Nya . Maxwell pergi meninggalkan sekolah daddy nya itu. Sambil itu dia memandang ke arah Aaron . Muka mereka semua nya bengis bengis. Aku tak puas lagi dengan kau Aaron!
YOU ARE READING
St George Highschool✔ [C]
Ficción General📌C O M P L E T E📌 "Kau orang nak apa?"- Hannah Damia "-Aku tahu kau tengah sedih Hannah. Lepas ni jom??"-Raden Faiq Amsyar. "Angin takde ribut takde, tiba tiba jom? Kau ni demam ke?" -Hannah Damia "Arghhh, susah nya cakap dengan budak lembab ni, j...