°Chapter 16°

1.6K 94 0
                                    

Jujur nya aku dah malas nak update wattpad , makin lama makin bosan , tapi tulah kesian kan readers punya pasal aku kena jugak MESTI UPDATE ! Kalau tak hm ! Vote berkurang readers yg lain taknak baca . kan ? Okay harini aku update . Dengan berkat doa kalian aku akan update St George Highschool Doakan ye guys !? Aku nak ranking kan story ni ! Hahahaha terlebih over pulak. Lepas Raisya ,Hannah pulak okay guys bai ! 💜❤️

****

Hannah Pov

Huarghhhhh ! Ngantuk nya , mujur harini cuti hari sabtu kan ? biasalah dua hari cuti aku duduk memerap je kat bilik. Sumpah bosan ! Nak balik JB ajak abang , tapi dia pulak sibuk , dia kata Minggu depan baru free . Aku bungkas bangun lalu pergi ke arah toilet . Selepas beberapa minit kemudian aku keluar dari bilik air melepaskan hajat, aku turun ke bawah mengambil sesuatu hendak di makan . Lapar siot . Korg tak lapar ke ?Aku lapar ni , Lalu aku duduk di kerusi dapur itu . Aku ternampak papa aku , aku pun memanggilnya.

" Hai papa , Morning " Ucap ku sambil senyum ke arahnya.

" Anak manja papa dah bangun ? Tak keluar ke ?" Kata Encik Darwin . Aku sengih . Ingat aku ni kaki keluar rumah ke ?

" Taklah Papa, bosan . Ingatkan nak ajak Abang Haniff balik JB semalam , Last last dia pulak sibuk . Ish, Dah lah Hannah rindu Mama !" Kata aku membuat muka sedih.

" Takpe, Papa minggu depan tak busy , Haniff minggu depan busy ke ? " Soal Encik Darwin . Mesti lah free !

" Dia kata kat Hannah Free , kenapa pa ?" Soalku pendek.

" Hah baguslah , kita mungkin balik JB sama sama . Kita lawat mama ok ? Hannah rindukan ? Papa lagi rindu !" Kata Encik Darwin dengan girang tak terkata . Ish ! Papa macam budak budak !

" Papa ni Kanak kanak ribena lah  " Gelak pecah aku . Aku mengeluh dalam hati Seriusly aku Malas nak ke sekolah esok . Tapi esok ada Sejarah , terpaksa ku gagahkan jugak ke sekolah. Ada yang Anna bising kat telinga aku. Dia tu dahlah macam mak nenek !

*******

Yeah , Akhirnya kereta aku dah sampai ke parking kereta . Lol Ni mesti kereta si Faiq . Mercedes , pintu ada dua terbuka ke atas . Bapak dia , kerja apa siot . Ah ! Jalan Hannah jalan . Kau tak payah nak sibuk pasal Faiq . Tak habis aku melangkah ada yang tangan gatal menarik lengan baju aku. Laha-

" Tunggu lah bengap !" Kata kata lelaki itu mengguriskan hatiku yang rem-u-k. Acah .

" Kau ?" Jawab aku sepatah. Dia menjongket kening.

" Kenapa ? Terkejut ? Ke aku terlebih kacak hari ni kau pandang aku macam nak makan je " Soalnya . Cis ! Takde masa aku nak makan kau . Baik aku makan Kek Cheese kat Kafe nanti . Alamak ! perut tetibe lapar pulak.

" Lol, cermin hidung kau dulu ada tahi ke tak " Ujar aku . Yelah sebenarnya Faiq ni nak apa ? Mana yang lain ? Daniel mana ? Aaron , Rayyan ? Hilang ke ?

" Tahu hidung aku baru lepas korek tadi nak tengok ke ? " Soalnya. Selekeh !

" Euw , Tolonglah . Dah lepaskan tangan aku " Kata aku. Ada yang memandang ke arah kami. Haish ni yang tak suka ni . Dahlah Faiq ni Famous . Kang tak pasal pasal aku yang kena .

" Taknak , Kalau aku lepaskan kau pergi masuk bangunan sekolah " Eeeee budak ni biarlah aku nak ke mana pun. Dah kaki aku nak berjalan bukan kaki kau.

" Kau nak apa Raden Faiq Amsyar ?" Sengaja ku panggil nama penuhnya . Dia tersengih .

" Aku nak kau "

" Jangan merepek lah Faiq ! " Jerit aku .

" Nak kau ! Nak kau !" Suaranya tiba tiba kuat .

" Faiq gila Guys !!" Jerit aku.

Aku terpisat pisat bangun . Eh ? Mana Faiq ? Aku kat kelas ke ni ? Srs lah ? Wtf . Aku mimpi Faiq sampai jerit kat kelas . Satu kelas memandang ke arah aku . Aaron . Alamak dia pandang aku macam nak makan lah. Macam Harimau kelaparan pun ada. Nasib Faiq takde . Aduh Hannah kau kenapa ni ? Gila ke ? Mimpi Faiq pagi pagi kat kelas . Bongok kau Hannah ! Bella mengekek ketawa. Siot lah ! Pipi aku bak tomato dah.

" Bow dowh pehal tak kejut aku bongok ! Tak pasal pasal buat drama seminit tadi " Kata aku sambil mencubit peha Bella.

" Ngek kau ! Aku dah kejut dengan Aina . Kau je Tidur macam tak cukup setahun !" jeritnya. Daniel muncul .

" Kau kenapa Jerit nama Faiq ? Rindu dia ehhhhhhhhh !" Daniel Perli . Cis kek betul !

" Blah lah kau ! menyibuk je kerja !" Halau aku. Anna tergelak. Daniel muncung sedepa.

" Kau ni Hannah tak baik tau " Kata Sofea . Daniel pergi tanpa bantah. Aku senyap . Lantak kau lah.

" Wei Hannah , aku nak pinjam correction tape " Bella yang memanggil nama aku.

" Kau ni harap je kaya , tapi sengkek !" Sindir aku. Dia menaikkan bebola matanya. Tanda menyampah.

" Mana Cikgu tak masuk masuk ni !" jerit Aina . Tah cikgu ni . Dah nak sejam dah tak muncul muncul. Aku pun hairan sekarang masa Addmath kot . Aku memandang ke Arah buku Add Math yang terbiar di tepi meja. 

" Aku kesian tengok Add Math ni takde pun orang buka baca buku ni. Mesti Buku ni tengah sedih " Aku bersuara . Sofea tersengih  .

" Kau ni emosi kenapa Hannah ?" Soal Sofea. Aku pun tak tahu kenapa ngan aku. Tadi Mimpi si Faiq . Sekarang bercakap tentang buku. Mental aku tak ok ke ?

" Entah " Aku taktahu apa yang menganggu pemikiran aku. Sofea, Aina dan Bella masing masing memandang sesama sendiri. Mungkin dorg malas nak ambil port pasal aku. sebab aku kuat melenting. Dahlah baik aku sambung tidur .

" Guys ! Cikgu Math ganti Cikgu Add Math guys ! " jerit Zaim . Halah baru nak mimpi bab kedua. Semak lah ! Rayyan, Daniel senyap . Srsly harini aku takde mood . Author pun sama takde mood. Hm .

*****
Okey done !  Actually chapter ni paling best kot 😂 aku rasalah . sebab hannah mimpi tu tak boleh belah siot🤣nasib aku ada idea tauu ! haha. yg baca ni jgn baca je komen lah apa apa ❤️🤭

If you vote thankyou !💜

St George Highschool✔ [C]Where stories live. Discover now