°Chapter 20°

1.5K 83 2
                                    


__________________________________

Hannah Damia, membelek kertas yang di berikan oleh Cikgu Kamsiah . Mati kutu , mati otak , mati akal . Semua ada , aduh bukan semalam aku dah baca Buku Add math ke ? Asal aku boleh lupa pulak ni ? Buduh tul . Tulah kau Hannah , orang suruh belajar , kau pula berangan Aaron tu nak kan kau , e poyo betul lah . Jangan mimpi Aaron tu suka kau , kan dah terbalik Faiq suka kau . Eh eh , tiba tiba muncul topik Faiq ni kenapa pulak dah ? Sekarang ni , Exam takkan nak buat exam cinta pulak. Hannah fikir Hannah !

Cikgu Kamsiah yang duduk di meja guru itu terus bangun . Dia mengawasi pergerakkan pelajar pelajar yang menjawab peperiksaan tengah tahun ini. Hannah masih garu kepalanya . Dia pun taktahu nak tulis apa dalam exam ni . Ah Hannah kau tibai jelah ! Mana tahu kau tembak terus betul ! Kata hatinya .

Soalan tujuh ni boleh tahan susah nya .

7). 240,60,15,....

Cari nisbah sepunya

Hannah menepuk dahi . Apa jawapan yang sesuai ni ? A ke , B ke ,C ke , D , ? Aduh Hannah kau ni harap je kelas depan tapi lembap !

" Pssst psstt !" Suara dari tepi , Hannah menoleh . Rayyan ? Dia nak apa ?

" Apa " suara aku perlahan kan sedikit . Rayyan seperti hendak bagi aku jawapan , eh ? betul ke ?

" Jawapan nya C " Bisik Rayyan. Wuish dia ni . Baik benoh kau nak bagi jawapan kat aku . Takpernah terjadi budak pandai , bagi jawapan kat kelas sendiri. Takpelah janji dia tolong aku . Alhamdullilah !

Aku terus bulatkan C , lalu aku warnakan hitam, kertas objektif yang warna merah itu . Dan seterusnya aku mula dapat idea , pemikiran yang luas . Dapat menjawab soalan soalan yang lain. Sampai habis masa menjawab exam , cikgu meminta pelajar paskan kertas soalan dan objektif itu kedepan .

__________________________________

" Hannah² !" Bella memanggil nama aku. Hannah menoleh .

" Kau ni terjerit jerit , macam kena culik , kenapa ?" Belum duduk Bella dah kena sambar petir .Bongok ! tunggu lah aku duduk kejap .

" Haih kau ni nak naik angin semacam kenapa ? Period ke ? ke kau demam harini ? Badmood semacam apahal ?" Pfftt Macam Inspektor jenayah pula , Kalau dengan Bella ni . Hish , aku soal dia , dia soal aku .

" Takde apa lah saje ,nak bagi kau terkejut " Nafi Hannah . Lebih baik bohong dari cakap betul .

" Yelah ,apa apa pun kau jawab Exam tadi okay tak ?" Soal Bella. Fuh nasib lah dia ubah topik.

" Alhamdullilah , ok je. Kau ?macam mana ? "

" Macam kau ok je ,tapi Add math tadi aku blank lah duh , susah nak mati !" Suara Bella meninggi sedikit .

" Alah lek lah , aku rasa kau lagi pandai dari aku hahah .." Jawab Hannah .

" Hish kau ni , kita sama ii pandai lah , kalau tk kenapa kita kelas sama ?" Bella menyoal . Eh ye tk ye jugak .

" Hehehe...."

" Dahlah jom balik !" Hannah hanya mengangguk kan kepalanya . Dia pun penat harini ,macam orang puasa . Kau puasa tak Syaf ?

Aku puasa lah hanatt !

Eleh tu pun nak maroh ! blah lah !

🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄

Mengira , mencongak ,mendarab dan membahagi . Daniel tak sudah buat kerja yang berfaedah , rakan rakan nya semua mengulangkaji hanya dia sahaja yang membuat taktahu dengan pembelajarannya.Yah anak orang kaya lah kata kan.

" Woi Daniel ! kau sini ! " Marah Faiq , Daniel dengan muka selambanya bangun lalu dia pergi ketempat Faiq.

" Mak Ayah kau hantar sekolah untuk apa ? " Tanya Faiq berang. Versi Faiq ni memang tak lah makan saman kau kawan ke budak bawah umur ke memang kena brainwash habis ii .

" Er ,er kau ok ke ? Asal garang semacam je ? " Tanya Daniel takut takut .

" Aku tanya kau , bukan aku suruh kau tanya aku balik bodoh !" Tengking Faiq .

" Mummy dan Daddy aku suruh aku pergi sekolah cari Ilmu , bukan buat bodoh je .." Ujar Daniel perlahan . Ok First time Daniel kena marah dengan Faiq , ribut tkde , hujan takde tiba tiba naik angin . Faiq ni kenapa ?

Rayyan dan Aaron memandang sesama sendiri , dia orang pun tak nak ambil tahu hal Daniel dan Faiq . Dalam rumah ni biasanya Faiq jadi abang kepada kawan kawan karibnya itu . Dia nampak matang walaupun Aaron lahir dulu dari dia. Eh ? Apa ada kena mengena ?

Aku penat nak taip

Daniel sepanjang hari dalam bilik mungkin merajuk dengan Faiq , Faiq ni jenis susah nak maafkan orang walaupun dia tahu dia pun salah.

Ego menguasai dirinya , dia emo sebab Hannah tak terima dia . Dari semalam tak jumpa Hannah walaupun sama kelas .

sebenarnya malas nk update . tapi harini aku nk update , Guys ! selamat berpuasa harini , hari pertama kita puasa maafkan aku ya kalau ada salah kat kau org semua . even kita tak knl haha. btw vote ok !!! ❤️

St George Highschool✔ [C]Where stories live. Discover now