memikirkan mu

3K 202 4
                                    

.
.
.

keesokan hari nya suasana di mansion wang yibo..

"song yuer ..cepat ayah tidak bisa menunggu lama..." teriak tuan song yang sedang berkemas mengangkati koper nya ke dalam mobil

"papa...tunggu la sebentar lagi..aku sudah mengirim pesan pada nya..lagi pula..aku ingin melihat nya sebelum pergi.." jawab song yuer sambil menggoyang tubuh nya..kesal merutuki sambungan telpon yang terabaikan..

song yuer berjalan mendekati papa nya yang sedang berdiri di samping mobil
cuppp
"papa..aku pergi..sebentar..tunggu aku di bandara..yahhh" song yuer mencium pipi papa nya sekilah lalu berlari menuju pintu gerbang..memanggil taxi

"yuer..." panggilan tuan song terputus melihat sang anak sudah berlari keluar
"ck..untung kau anak ku.." ucap tuan song sambil menggelengkan kepala nya.

.....

"huh...jika dia masih tidur..lihat saja aku akan menarik nya keluar..bisa bisa nya dia mengabaikan wanita cantik seperti ku"..monolog song yuer..mempercepat langkah nya menuju apartemen wang yibo..

titt...tit....tit...
song yuer memencet pasword di samping pintu..membuat pintu itu terbuka sendiri

"aaapaaaaa...apa yang dia lakukan." ucap song yuer terkejut melihat keadaan kamar wang yibo..yang nampak seperti kapal pecah..berantakan semua nya..pecahan kaca berserakan..membuat song yuer khawatir.

song yuer maju perlahan menuju kamar wang yibo...menghindari serpihan kaca yang mungkin dapat melukai kulit nya.

"huhhh..kemana dia.." song yuer memutar bola mata nya mendapati kamar itu kosong dan tak kalah berantak nya..namun samar samar song yuer mendengar suara air yang terus mengalir dari kamar mandi..membuat rasa penasaran nya bertambah..dan tangan nya membuka pintu itu pelan..

"akkkhhhhhhh...wang yibo...hiks...hiks...hiks.." song yuer menarik tubuh wang yibo dari dalam air..memeluk nya sambil menangis...
"yibo...bangun...bangun..hiks..hiks..apa yang terjadi..yibo..kau tak boleh mati.."

ttuuutttt....
"halloo.."

"kuan gege...tolong aku...yibo...hik..hiks.." ucap song yuer sambil menangis

"ada ..apa..cepat katakan ..kenapa kau menangis..ada apa dengan wang yibo"

"hiks..hiks..wang yibo..hiks..yibo..mati..gege..bantu aku..."

"apa...kau..jangan bodoh apa yang terjadi..cepat katakan kalian di mana..."

"aku di apartemen yibo...ge..cepat kesini hiks..hiks.."

....
tampa ba bi bu..lagi wang haikuan langsung mengambil kunci mobil nya..berlarian...menuju ke arah parkiran mobil..tampa menghirau kan orang lain menyapa..nya..

tiiiiiinnnn....
"akh...sial...lampu merah.." tangan haikuan mengepal membanting setir mobil nya yang dari tadi melaju sangat cepat..

sesampainya..di apartemen wang yibo

haikuan masuk ke dalam apartemen wang yibo..mendapati tubuh sang adik yang sudah melemas dan pucat..

membuat nya menitiskan air mata..
"song yuer....apa yibo..sudah tiada..." haikuan..mendekati tubuh wang yibo..memeluk tubuh itu , kepala nya sedikit menunduk meneteskan air mata..hiks..hiks...

"kuan..gege..." panggil song yuer sembari tangan nya mengusap rambut hitam haikuan

hiks...hiks...haikuan mulai tersadar. mengusap air mata di pipi ny..lalu membopong tubuh sang adik ke mobil..menuju rumah sakit..

.....

haikuan dan song yuer sedang duduk di depan ruang pasien..nampak raut wajah mereka berdua terlihat kusut dan lesu..air mata mereka..terus mengalir..sembari memanjat kan doa..

wang yibo love xiao zhan foreverTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang