"Bronkoskopi yaptık ilk tetkitler de hemoptizi yani kanlı balgam gibi duruyordu Bakın bu utkunun filmi yapılan testler sadece kan idrar ve idrak üzerineydi ,degilmi yüzbaşım?"
"Evet yani ?"
"Ciğerlerinde oluşan kan ve lekeler kan testinde çıkmaz film kontrolü en son nezaman yapıldı?"
"3 ay önce, bu nası iş bütün testleri yapmıyormusunuz siz !"
"galiba ben yokken bazı çalışanlar öksürmedikleri bir şikayetleri olmadıkları sürece film çekme gereği duymamışlar..
size kötü bir haberim daha var yüzbaşım ""Kahretsin söyle!"
"Utku da kanser belirtileri var kanser çok gizlidir, siz eğitim verirken sürekli test yapsanız dahi o çıkacağı zamanı seçmiş ve şuanda ciğerleri su toplamış ama iyi bir haberim daha var bunu halledebiliriz sadece bu süreç çok sancılı olucak "
"ah tilkii!! Nasıl olur bu çocuklar sapasağlam dı sigara içki hicbir şey kullanmadılar ne durumda peki tedavisi?""sigarayla alakası yok yüzbaşım kanser hücreleri bunu üretir ve takrarlar kendi icinde bir savaş verir.. Şuanda ciğerleri su toplamış ve lekeler var bu lekelerin kanamaya sebep olma olasılığı yüksek bu kötü bir başlangıç ama tedavileri mümkün
Öncelikle cerrahi işlemlerden geçip tetkit ve en iyi doktorlarımızla testlerle kontrol altında tutucaz daha sonrasında ilerlerse radyoterapi ve kemoterapiye kadar yolu var yüzbaşım bu süreç uzun ve dediğim gibi sancılı ona isterseniz ben açıklayayım.."Yüzbaşım ve biz yıkılmıştık hiçbirimizin bu durumu açıklamaya gücü yoktu soğukkanlı olsakta bu durum farklıydı...
Tugay güçlükle de olsa ilk sessizliği bozan oldu ;"Yüzbaşım ben bu süreçte tilkinin yanında olmak istiyorum artık askeriyeden çıkmalıyız galiba zamanı geldi .."
Hepimiz aynı şeyi düşünüyorduk sanki birbirimize bakıp böyle mi olacaktı ?biz buradan kendi kimliklerimizle gülerek çıkmayı hayal ederken ...bakışlarıyla sessiz kaldık ..
Yüzbaşı Calp ;
"Haklısınız çocuklar onun yanında olmalıyız hiçbirşey yok gibi orda kalamayız tabi benim görevim dolayısıyla orda kalacağım ama hergün ziyaret edeceğim sizlerle konuşmamız lazım hadi önce utkuyu görelim ..."Sedyede yatan utkuya baktık uyuyordu yatıştırıcı serumlar takılı kan olan tişörtüne bakıyorduk..