Bab 24
Bella mudah termakan cakap orang lain,bella fikir kepala bella warna hitam sebut aku playgirl.Bella fitnah aku main perasaan semua lelaki.
Manusia tak lari buat salah,manusia bukan sempurna sebenarnya,kita tak sedar seperti kaca lupa kulit.Playgirl bukan jahat sebenarnya.Sebabnya perempuan.
contoh:putus cinta,popular rupanya dan penting peribadi.
Bella berani lawan gadis lemah seperti aku,bella menang.Kalau,bella lawan orang jahat,tak akan bella menang.
Tuhan beri adik faez nama bella buka hatinya.Kenapa,bella sanggup fitnah.
Aku tak pernah cari salah orang lain.Tapi orang cari salah aku.
Sedangkan,bella tak nampak kawan bella sendiri beralatkan bella.Kawan baik bella nama mira penting diri sendiri fikir nak hidup senang dan tak berduli perasaan bella.
Mira fikir cara pakat miliki hati faez kerja jabatan banyak duit,kereta dan rumah.Bella tak tahu mira dah ada kekasih.
Bella tak sedar kawan sendiri nama mira tikam belakangnya.
"aku tak layak ke"
"bella muka malu semua orang"
"aku jadi teman hidupnya abang mu"
"bella cari salah aku"
"bella bagi alasan padaku"
"aku tak boleh terima alasan bella cakap"
Aku tak minta tubuh badan aku seperti ni tubuh badan belakang aku ni serupa lelaki bukan tubuh badan belakang perempuan.Bella ingat aku gembira tubuh badan seperti ni.
"tubuh badan mu normal"
Aku harus terus hidup tubuh badan seperti ni,sakit hati aku,sedih dan kecewa.Mungkin,tuhan uji tabah hati aku ni.
Jangan kita hina orang lain bukan kita sempurna.Sedangkan,kita bukan mamusia sempurna selain tuhan cipta.
Manusia harus bersyukur tubuh badan normal,rupanya,tampan dan cantik.
Jangan kita salah guna jalan salah berbuat jahat.
Jangan kita buli orang lemah
Wanita cakap sopan santun dan lemah lembut seorang gadis melayu terakhir.
Bukan seorang gadis buli orang lemah.
Wanita kuat mana lawan lelaki
Jangan wanita buat main perasaan lelaki lain.-----------------------------------------------------------
YOU ARE READING
Cinta Putih Kembali
RomanceJangan kita sekali putus asa kejar cinta sejati seorang kita sayangi.