Mekaup

4 1 0
                                    

Bab 30

   Aku tak pakai mekaup ni.Mesti,aku hodoh muka aku nanti.Adik aku nama farah dengan muka geram lalu masuk bilik aku.

"bila pikah nak siap ni"

   Farah geram dan marah aku,aku dengan muka masam dan tak berkata apa-apa.Semua orang menunggu dah ada dalam masjid.

   Semua orang menunggu aku datang lagi,aku belum sampai masjid.Ramai orang datang di majlis kahwin aku bersama dengan faez.

"pikah tak suka pakai mekaup"

"mesti,hodoh muka pikah nanti"

    Aku nak lari dan tak boleh duduk diam,orang jurumekaup tak berkata apa-apa dengan melihat aku dan adik aku.

"farah pegang tangan pikah tak boleh bergerak mana"

"jurumekaup cepat"

"lepas farah"

"pikah tak suka pakai mekaup ni"

"benci,benci,benci"

   Sampai orang dengar dan bising dalam bilik apa berlaku sebenarnya orang tak berkata apa-apa sikap dua beradik-adik sikap pelik.

"baru pikah sampai naik bas ni"

"lamanya buat apa farah dengan pikah dalam bilik bersalinan dan lamanya berjam-jam"

   Semua orang ketawa dan dengar ramai kawan aku datang di masjid ni.

tok wakil angkah nikah

"boleh mulai dan nikah ni semua orang ada faez ready belum"

   Dua keluarga tua masing-masing melihat anaknya kahwin.

"boleh tak"

tok wakil angkat nikah

"tok wakil mulaikan nama faez,start faez ikut cakap tok"

"aku terima nikah kau"

"nama saya muhammad faez bin ismail dengan nama awak nur shafikah binti jamal hantaran emas  kahwin 8k tunai sah"

   Sekarang tok wakil nikah beritahu pada faez cakap mulai.

"aku terima nikah kau"

"nama saya muhammad faez bin ismail dengan nama awak nur shafikah binti jamal hantaran emas kahwin 8k tunai sah"

    Tok wakil angkat nikah tanya pada semua orang dan orang tua aku dan orang tua faez.Semua orang ada di sini dengan orang tua aku dan orang tua faez.

"sah atau tak semua ada di sini"

"sah,sah"

"aminnnn"

   Suami aku faez sarung cincin jari manis aku,aku sarung cincin jari manis faez.Aku bersalam dan cium tangan faez.

    Aku lalu bangun dan berjalan arah orang tua aku dan orang tua faez,aku  bersalam dan cium tangan orang tua aku dan orang tua faez.Orang tua faez senyum padaku.

pesan ibu faez

"pikah jaga faez baik"

"jangan pikah main perasaan faez"

"pikah dengar ikut cakap suami"

"jangan pikah berduakan suami"

"pikah setia pada suami"

"yeah ibu"

"saya ingat pesan ibu"

"saya janji tak akan berduakan suami"
   
  Aku pakaian cantik dan senyum,faez senyum sampai telinga melihat aku dengan ibu faez.Faez bersalam orang tua aku.

pesan ayah aku

"faez jaga pikah dengan baik"

"jangan faez main perasaan pikah"

"faez setia pada isteri"

"yeah ayah"

"faez janji"

"faez tak akan berduakan pikah"

   Cikgu sekolah aku dulu sk berangan dan smk berangan ambil gambar kenangan aku bersama dengan faez kali pertama aku nikah dulu.

   Semua orang gembira dan siap dah ambil gambar.Semua orang terkejut dan dengar suara orang datang nada marah.

    Ada dua orang nama mira dengan bella marah tak jelas dan datang ganggu majlis kahwin aku bersama dengan faez.

"mu tak ada malu muka"

"mu cari lelaki lain jadi suami"

hana

"mu siapa"

"mu datang dari mana"

"mu marah tak jelas dan ganggu majlis orang ni"

"aku calon isteri faez"

"kau jangan ganggu faez suami aku"

"kau faham tak"

"baru calon dan bukan suami mu"

"suami mu mesti cari wanita"

"siapa suka mu orang teras"

"mu cakap molek sikit"

"mira kawan aku"

"mira gadis normal tak seperti pikah tak normal"

"mu pikah layak cari jantan orang gila baru layak betul tak"

"bella berhenti hina isteri aku"

"ikut aku nikah wanita mana"

"bukan urusan mu"

   Aku tak ajar kau cakap kurang ajar dengan orang lain.Faez suka wanita tak normal daripada wanita gila duit.

"abang sanggup bertahankan tino tak normal"

"jangan tino bagi ubat guna-guna"

faez

"kamal tarik bella masuk dalam bilik bella dan kunci"

"jangan kamal bagi makan dan air minum sikit"

   Faez rasa geram dan malu muka depan semua orang.

kamal adik faez

"yeah abang"

"mari sini bella"

"bella berbuatan ni malukan orang lain"

   Orang tua faez rasa malu muka dan tak tahu letak mana mukakan sikap anak perempuan saya pada orang tua faez.

"saya minta maaf awak semua"

"aku pihak anak perempuan saya dan ganggu majlis ni"

"tak apa"

"saya faham biasalah"

"kami semua maafkan bella"

"jangan orang tua faez risau"

   Mamaku senyum dan beri semangat pada orang tua faez,semua orang senyum dan berlaku tadi.Mama aku buat ceria semula dan gembira.

    Aku bersama dengan faez berjalan arah rumah aku ni.Semua orang gembira,ketawa dan melihat hidup bahagia aku dengan faez.

-----------------------------------------------------------





















Cinta Putih KembaliWhere stories live. Discover now