Bab 31
Dalam bilik bella
bella
"aku biarkan kau bahagia pikah"
"sepatutnya,kawan aku kahwin abang aku bukan kau"
"aku cakap buka pintu ni"
"kalau,kau tak takut aku pecah pintu ni"
Bella marah dan jerit seperti orang gila,adik faez tinggal bella sendiri dalam rumah faez.Seterusnya,kamal pergi kahwin abang daripada layan orang gila seperti bella.
majlis rumah aku
Adik faez nama bella baru sampai di majlis rumah aku.Faez datang arah bella bertanya tentang adik faez nama bella.
faez
"kamal dah kunci bilik bella belum"
kamal
"tapi"
faez
"tapi apa"
"kamal cakaplah"
Faez risau dan tanya pada adiknya kamal,faez rasa tak sedap hati faez hati menunggu kamal cakap.Kamal buat semua orang risau.
kamal
"bella beritahu tadi padaku"
"hmm,pikah tak layak isteri faez sepatutnya kawan bella nama mira kahwin faez"
"pikah layak kahwin orang gila"
suara hati
kamal harap,faez tak marah adiknya sendiri bella.
Aku jalan arah faez dengan adik faez(lelaki) kamal bual-bual tentang bella berlaku tadi dan ganggu di majlis kahwin aku bersama dengan faez.
aku
"abang cakap tentang apa"
"saya nak tahu boleh tak"
Aku ingin tahu dan tanya faez,dua orang ni faez dan adik faez nama kamal terkejut dan dengar ada orang panggil sebut"abang"(faez).Faez dan kamal terpaksa raksiah padaku.
faez
"tak ada"
"sayang dah siap urusan sana belum"
"nanti abang bantu dan pergi sana"
"abang cakap adik sekajap"
Faez terpaksa raksiah tentang aku sebenarnya,faez risau aku mesti rasa bersalah.Sebabnya,aku bergaduh adik-beradik faez.
aku
"yeah abang"
"sayang pergi dulu"
"jangan lama abang bual-bual kamal"
Aku rasa mesti faez raksiah dari aku.Aku pergi tempat hidang makan dan bersiap majlis kahwin.
faez
"aku bersyukur sangat"
"sayang tak dengar bual-bual kita tadi"
"kamal pergi makan dulu"
"mesti kamal laparkan"
"semua makan dah siap"
"boleh kamal bawa balik makanan lebih di rumah"
Aku gembira dan tak ada halang di majlis kahwin aku bersama dengan faez.Kamal pergi jalan cepat di meja hidangan banyak jenis makan dan minum.
YOU ARE READING
Cinta Putih Kembali
RomanceJangan kita sekali putus asa kejar cinta sejati seorang kita sayangi.