Miksi Sirius olisi eri asia?

1.3K 59 16
                                    


Remus POV

Ei häntä haitannut. Tai niin hän ainakin kertoi itselleen. Ei, miksi se olisi häntä murehdittanut. Eivät James ja Peterkään paljon näyttäneet välittävän siitä, että Sirius näytti olevan liimattu tuohon sähkönsinihiuksiseen tyttöön. Korkeintaan vitsailivat pojan kustannuksella. Niinhän toverukset tapasivat tehdä. Mutta silti puistattavat väreet kulkivat Remuksen kengistä likaisenvalkeisiin hiuksiin asti aina, kun tuo tajunnanräjäyttävän raivostuttavan tytön kikatus kantautui hänen korviinsa jostakin takkatulen kullanväriseksi maalaaman oleskeluhuoneen nurkasta, jonne tyttö ja Sirius olivat päättäneet asettua. 

"Sirius, kautta Merlinin, rakastan sinua!" Sirius hymyili leveästi ja katsoi tuon naispuolisen olennon silmiin, tämän tavalliseen tapaansa roikkuessa pojan kaulassa. Sirius vei kätensä tytön värikkäiden hiuksien läpi ja kuiskasi tämän korvaan jotain, joka sai tämän punastumaan. Tyttö läpsäisi leikkisästi Siriuksen poskea ja jälleen kikatus raikui koko huoneessa. Remus huokaisi jokseenkin kuuluvasti ja ryttäsi palan pergamenttia, jonka oli juuri noukkinut pöydältä. 

"Hei, Kuutamo, se oli minun Vampyyrin mielenterveys -esitelmäni!" James sanoi ilmeisen närkästyneesti ja lätkäisi Remusta Huispaus kautta aikojen -kirjalla. Remus pyöräytti silmiään, ja heilautti kerran taikasauvaansa. Siinä samassa pergamentti oli jo entisensä veroinen. "Olisikohan ihmissusien mielenterveys ollut sittenkin parempi aihe", James tokaisi tarkkaillen Remusta. Tämä ei näyttänyt kiinnittävän huomiota ystäväänsä. James tuhahti ja Remus sai tuta toisen iskun huispauskirjasta. "Mitä nyt?" poika kivahti. James kohotti kulmiaan. "Onkos Lupinilla se aika kuukaudesta tai jotain, kun noin töykeäksi ryhdytään?" hän sanoi kirvoittaen naurahduksen muutamalta lähellä istuvalta toisluokkalaiselta. Remusta ei vitsi kuitenkaan naurattanut. "Olen vain väsynyt, siinä kaikki", hän takelteli, ja nousi samassa tuolistaan. "Itse asiassa, taidankin tästä mennä nukkumaan", hän lisäsi ja suuntasi kulkunsa kohti poikien makuusaleihin johtavaa portaikkoa jäämättä odottamaan Jamesin vastausta.  

Oli oikeastaan helpotus saada keploteltua itsensä pois sieltä, Remus ajatteli lysähtäessään sängylleen viidennen vuoden rohkelikkopoikien makuusalissa. Hänen mieltään kuitenkin kalvoi edelleen Sirius ja tämän tyttöystävä. Olihan moinen siirappisuus toden totta ärsyttävää, mutta hän oli silti yllättynyt toisten hempeilyn aiheuttamasta tunnekuohusta hänen sisällään. Eihän sekään häntä haitannut, kun James lateli toinen toistaan päättömämpiä iskurepliikkejä Lily Evansille. Miksi Sirius ja sinipäätyttö olisivat olleet eri asia?

Wolfstar - Monimutkainen rakkausWhere stories live. Discover now