bab 5( rumah aku..huhu )

15K 38 0
                                    


****

6:00pm

Sedap betul tidur ..ingatkan dah magrib ,rupa nya baru pukul 6..aku bangun cari makan, magie pun magie la ..Teringat pada alisa ..senyum sendiri aku ..tengah masak magie alisa call lagi ,tau2 je aku tengah ingat dia ..panjang umur .

"Amerr ..awak buat apa tu ?"

Memang jenis ceria dia ni .

"Masak magie ..hahaha .lapo la sayang"

"Magie jugak ..tiru la tu ..Malam ni jadi tak ?Saya dah tepu sorang kat rumah ni ..jom la keluar sekarang ..sama je jalan nya"

"Saya dengan tak mandi lagi ni ..ermm awk ambil saya la ..boleh ?"

"Eei gatal! Tadi dia beria nak ambil kite kat rumah ..Sekarang kite pulak kena ambil dia ..Gatal . Eei ..Cepat la sent location, saya tau saya sampai awak dah siap eh"

Cepat2 aku pergi Mandi ,trim bulu jembut sekali ..Nak cukur malas ..nanti gatal..so trim bagi nipis jela ..Siap mandi ,cari baju yang sesuai ..biasa aku kalau keluar date mesti baju hitam ,seluar jeans biru ..perfume spry ..Pomed ,nampak smart sikit .

Dah siap aku tunggu depan rumah ..sambil borak2 dengan anak jiran aku ,baru 4tahun..tapi bercakap,Kalah eh aku..satu kereta masuk lorong rumah aku ,tu alisa..smart la kereta dia ,Tak guna ..aku halau anak jiran balik rumah ..Kang ada kena sodok dengan si alisa ni,laju je bawak kereta.. Aku tengok jam ,tak sampai setengah jam alisa ..laju dia bawak ni..kereta power boleh la .

*****

7:00pm

Jeles aku tengok si alisa ni ..anak orang kaya la kot ,lantak la ..Alisa keluar dari kereta ,dia jemput aku .

"Jom la ..dah kul 7 ni "..lawa budak ni ,dengan tshirt jeans biasa je dah nampak dia punya cantik .

Dia tarik tangan aku ,seingat aku la ..Aku baru je berkenalan pagi tadi ,walaupun aku hari2 nampak dia ..Aku rasa dekat 2minggu dia jaga mak dia ..tapi mcm dah lama kenal ..Mcm berkapel pun ada ..Ke sebab sifat aku mcm ni ,sesiapa pun kawan dengan aku ..dorang akan jadi sporting .

Tibe

"Bau apa ni ??"

Alisa tegur ...aku toleh ke arah rumah ,ah sial ..Magie aku !..aku masak magie dari sebelum aku mandi tadi ..Mampos !

Berlari aku masuk rumah ,habis !Api dah mula besar ..aku panik ..serious aku tak tahu nak buat apa..aku jerit panggil alisa suruh call bomba ..Aku nak tarik tong gas tapi aku takut ..kang meletup mati aku ..alisa datang ,dia menjerit ..

"Amerrr .. Tepii !. .."

Aku nampak alisa nak jadi hero ..Di simbah nya air sebaldi ke dapur gas ,ah sudah ..Api makin besar !

Aku ambil baju2 aku yang belum basuh dalam bakul ..Rendam dalam baldi ..Aku campak baju basah tu dalam kuali yang penuh dengan api ..menjulang julang api sampai siling ..habis hitam ..kalau terbakar rumah sewa ni ,memang aku lari balik kg ..mampus la .

Lama kelamaan api mula padam ..alisa sekali lagi nak jadi hero..dia simbah lagi air sebaldi ke arah kuali ,habis dapur aku ..banjir !.. Api dah terpadam ..Tapi dapur aku ...Huhuhu ...Apa2 pun tq alisa .

*****

8:00pm

Hilang mood aku nak keluar ,tengok dapur aku mcm tu ..huhuhu..Penat wei cat cantik2..dengan kabinet baru beli ..Hutang lagi tu ..Beli set dengan sofa ,katil tilam dekat chan furniture ..Arghh stress .

Aku tengok alisa ..dia tengok aku ..Tibe2 suasana jadi kelakar ..dengan baju dia yang basah tu ,muka serabut ..tapi nampak lagi kecantikkan nya ..aduh ..alisa2...aku dah mula tertarik dengan si alisa ni .

"Tq sayang ..kalau awak takde ni ,saya dah lari balik kg tau ,biar terbakar rumah ni"

"Apalah awak ni ..kalau terbakar rumah ni je takpe ,ni kalau berkait rumah jiran2 sebelah ..Dengan ada budak2 lagi ..Eei perangai teruk ,nak lepaskan diri sendiri je"

"Haah kan ..Tak baik nya saya "

Aku ajak alisa kemas dapur ..dia ikutkan je ..aku rasa happy pula dengan dia ..tak sangka dia ringan tulang ..Ni lah ciri2 calon menantu mak ."cari bini yang boleh tolong bila kau susah ,dengar kata ..hormat orang tua"..aku senyum sendiri .

*****

9:00pm

Sejam juga kemas dapur ..Penat gila ..kesian aku tengok alisa ,tak pasal2 kena kemas dapur aku ..Atas kecuaian aku sendiri .

"Tq sayang ..aloo comot muka dia ..Haha ..Tapi tetap cantik .."

Aku kiss dahi dia .

"Kan ..Comot2 pun still cantik ..hahaha ..nampak gaya kan ,kita ni sambut new year kat sini je yunk "

"Tulah ..sorry tau ..takpe ..Kita buat plan b ..hahaha"

"Plan b ???"

Aku naik atas ..cari baju yang sesuai untuk dia ,sweter ni aku tak pakai lagi ..beli kat pdi ..Ada sale time tu ..Sweter tu aku bagi alisa pakai ..pastu aku panggil alisa naik atas .

"Ni towel saya.. Ni sweter,ni seluar trek ..Awak pakai la eh ..awak mandi atas ,saya mandi kat bawah"

Lama betul alisa mandi ,Aku mandi memang kejap je ..lama2 watpe kn ..tiba2 alisa panggil aku naik atas .

"Awak ......naik atas kejap."

Aku naik atas alisa masih berkemban ..Towel aku dah la pendek ,dia pakai paras paha je ..Perhh ..paha dia ,gebu bhai !kulit dia putih!Dada dia lagi..ah sial la ..konek aku mula la naik perlahan .

"Kenapa yunk ?"

"Ermm saya takde bra ?Bra saya basah ..Underway pun basah ..mcmana ni ?"

Hahahahahaha...aduh budak ni .

"Hahaha ..sweter ni tebal la sayang ,tak nampak pun ..ala tetek bukan besar pun ,orang tak perasan la ..Hahaha"

"Eeei ..Tak pernah di buat orang la keluar tak pakai bra"

Aku geram tengok dia ni ..Aku datang dekat ,rapatkan diri aku dengan dia ..jejak dada aku dengan tetek dia ..aku rangkul pingang dia ..Rapatkan lagi antara aku dengan dia ..Terasa konek aku seperti mahu melompat keluar .

"Hmmm amer . Behave eh .."

"Urmm ,sedap bau awak..... "Aku kiss leher dia ..urmm ...wangi ..Shampoo aku dia pakai .

"Amer ......urmm"

"Yeee ...."

Aku tahu dia stim ..

"Pleaseee..."

******


mengenalimu satu penyesalan✔✔✔Where stories live. Discover now