****Aku kenal sorang awek ni ..actually dah lama dah aku perhati,cuma tak bertegur je ..dia jaga mak dia yang ada cancer pangkal rahim
.baik budaknya ,jaga mak kan ..mesti la baik budaknya..Muka pun comel ,aku agak umur dia bawah 25..Putih mcm mak dia ,maybe ada baka cina dalam family dia ..sbb mata dia sepet . Rambut dia yang aku paling suke ,panjang ikat belakang ..Menampakkan lagi kecomelan nya ..geram !Nak jadikan cerita ,masa tu aku macam biasa rutin harian buat kerja di wad2 yang aku jaga ..tiba Masuk bilik awek tu ,aku tengok mak dia dah takde ..tinggal dia sorang je ..Aku pun tanye ..Biasa aku senyum je ..Harini gatal nak Tanya .
"Mak awk mana ?Dah pergi operation ke ?"
"Haah ..Tadi pukul 7"cair aku dgr suara dia ..comel ! Stim pun ada ..Haih ..
"Yeke ..takpe lah ,kita doa yang baik2 je eh"
Aku tak boleh lama2 borak ni ,kang ada yang mencari ..So aku senyum terus berlalu keluar dari bilik tu ..Tiba2 awek tu panggil aku .
"Ermm awak ..Awak sapa nama ?"
"Amer ..kenapa tu"aku acah2 tanya
"Takde apa2..saya alisa ..saya balik harini tak pun esok ,sebab dah kena masuk poli balik ..Pasni akak saya yang jaga mak ..boleh saya mintak no tel abang?mana tau nanti boleh ajak date ..hahaha"
Tiber
"Ooo ..boleh..0166222848,set abang sayang ..Hahaha"
"Ok jugak ..hahaha,takde yang marah ke nanti ?Lagipun saya dah lama nak Tegur awak ..Tapi segan ..saya tengok awak mcm sombong je orangnya "
"Saya sombong ?Hahaha ..Kalau awk dah kenal saya .saya lah orang paling sporting dalam Malaysia ni .tau tak ..Hahaha"
"Sporting takpe ..Jangan poyo . Hahaha "
"Amboi .."
Tu lah titik permulaan perkenalan aku Dengan alisa
*****
31/12/2019
8:00am
Hp aku bergegar ..Silent ..Number yang aku tak kenal ..malas nak jawap ,kang eon bank pulak ..aku malas nk menjawap ,so aku biar je .
Tengah ronda2 sambil mengedik dengan staf2 nurse ,dengan bakal2 dokter dari students manipal ..Aku ternampak alisa membawa brg2 mak nya keluar ..Aku berlari anak ke arahnya .
"Eh ingat dah balik ?Kenapa takde call saya ..saya tunggu tau"
"Eleh..call bukan nak jawap pun ..benci"
"Yang call tadi awak ke ..aduh sori syg..busy tadi"
"Busy mengatal dengan akak2 nurse tu kan ..Saya tak buta lagi tau ,saya dah lama tau awak memang suke usha orang ..saya bukan sehari dua kat sini"
"Hahaha..Dah meh sini saya tolong ..berat ni ..mak mcmana ?OK ?"
"Emm OK ..akak saya jaga tu ,esk lusa mak dah boleh balik kot..Tolong la angkat ..ish"
Hahaha ..comel budak alisa ni ..aku tengok dia boleh tahan gedik jugak ..Aku angkat barang dia sampai ke park kereta .
"Mana kereta ?Ni ke ..?"
"Yerr ....Jap .."
Dia open lock ,bonet terbuka sendiri ..cer teka kereta apa .
Aku letak semua barang dalam bonet ,muat pulak tu ..besau bonet dia ..padahal ada kerusi malas lagi ..kalau kereta aku tak muat ni .
"Terima kasih ..saya call nak mintak tolong angkat barang la tadi ..tak jawap,rupanya tengah mengatal ..geram eh tengok"
Dia cubit perut aku .
YOU ARE READING
mengenalimu satu penyesalan✔✔✔
Losowe** aku selalu tersenyum..bayangkan kita hidup berdua,berjalan berpegangan tangan..tak akan ku lepaskan..kan ku cerita pada dunia..kau sekarang milik aku ** #hope korang enjoy sambil melayan jiwa masing2...fly.... #like and vote sekali guys #cerita...