*****11:45pm
Jemari alisa aku gengam erat ,aku lihat wajah dia dari tepi ..indah ..cantik kau ni Lisa .
"Awak nak cakap apa ..cepat laa"
"Sebenarnya .....urmm .."
"Sebenarnya apa ...ish ..Main2 eh"
"Hahaha .. Sabar la ..ok sebenarnya ..saya ..saya tak tahan stim tadi ,saya nak cakap saya segan ..Malu pun ada ..hahaha"
"Emm tu saya tahu la ,jual mahal eh "
"Takpe la ..Nanti awak jugak yang rasmikan, sabar eh sayang..haha"
Aku tak pasti betul atau tak apa yang alisa cakap ..wajah dia lain ,mesti ada something wrong ni .
****
Sampai depan dataran pahlawan memang jangan cari parking la ..memang full la jawap nya ..Nasib botak dah Tunggu kat kereta dia ,dia suruh park belakang kereta dia je .
"Awek baru ke ..Mcm sial eh lu ,tukar2 awek mcm tukar baju "
"Ni awek bukan sebarang awek ..ini awek bakal bini aku ok"
"Serious la bro ..tahniah bro ..and goodluck ,jom lepak mcd ..Budak2 kat sana"
"Sapa oncall malam ni ?"
"Aku le ..Alah relax la ..Mcm tak biasa pulak"
Aku kenalkan alisa pada kawan2 aku ,semua cakap mcm pernah nampak ..aku gelak je .
"Dia ni la yang jaga mak dia kat wad 12 tu"
"Eh yelahhh .. Patut laaa mcm kenal ,mak awak mcm mana ?
"Mak ok ..Esok lusa dah discaj kot"
Alisa jawap malu2,aku pegang tangan dia erat ..aku tahu dia segan .
****
Tepat jam 12 tengah malam
HAPPY NEW YEAR !!!
Bunga api mula menyinari kegelapan malam ..dum ..Dum . ..dum . .
Aku lihat alisa ..Aku kiss tangan dia ..dia kiss tangan aku .
"I love you sayang"
"Love you to sayang"..sambil tu aku rasa ni masa yang sesuai ,aku tak plan perkara ni ..maybe ni lah plan B yang tuhan sudah tentukan .
Aku melamar alisa depan kawan2 aku ..depan orang ramai ..
"ALISA .. SUDI KAH AWAK MENJADI ISTERI SAYA YANG SAH ?"
Aku melutut depan dia sambil memegang jerami nya erat .
Tergamam alisa ,ni kalau alisa tolak ..memang aku lari terus ..malu bhai .
Orang ramai dah mula memberi semangat ,aku tengok sekeliling ..Bapak ah ,ramai la manusia ..apa aku buat ni ?
TERIMA ..!TERIMA ...!TERIMA ...!
Orang ramai sudah mula menjerit ,termasuk la kawan2 aku ..akhirnya ...
"SAYA TERIMA"...menjerit aku time tu jugak !
Tak tahu apa yang sudah merasuk aku malam tu ,aku peluk alisa sekuat hati ..nak cium je rasa ..Kang viral pulak video aku ..So aku tahan ..Alisa terima bhai ..Yeahhhh
****
2:30am ..1/1/2020
Balik dari melaka aku yang drive ,aku tengok alisa macam ngantok sangat ..Tapi aku happy bila alisa terima lamaran aku ..esok lusa kalau mak dia dah sihat, aku plan nak jumpa mereka sekeluarga ..Mak aku pun mesti tak sabar2 nak jumpa bakal menantu dia .
"Sayang ..saya hantar awak sampai rumah la ,nanti saya suruh sapa2 sambil saya kat rumah awak ..Awak mcm ngantok sangat tu"
"Eh takpe la sayang ,boleh la drive ..kepala pening sikit je ..Sampai rumah awak sayang ,saya ok la ."
Sampai rumah aku kejut dia dari tidur .
"Sayang ..ish risau la saya ..Saya hantar awak balik la.. Tak pun saya follow awak sampai rumah"
"Saya ok la sayang ..risau nau ,tak payah la follow..bukan jauh pun ..Don't worry eh bakal suami ku "
Emm aku tak sedap hati betul tengok ..tapi aku doa yang baik je .
"Sampai rumah bagitahu ok"
"Ok sayang"
Hon sekali terus melunjur laju pergi ..Aku masuk rumah ,tengok dapur ..Aduh ..Jahanam ,magie punya hal .
*****
3:00am 1/1/2020
Selesai mandi aku tengok hp ,alisa takde call pun ..Wasap pun takde ..Emm aku nak call tapi ...
"Dah tidur kot ..Esok jelah call"
Aku terus baring ..belek2 fon ..Tengok siapa yang cari aku setakat harini .
Kak melur 2xmisscall
Umairah 4xmisscall
Sue 1xmisscall
Hanni 1xmisscall
Emmm . ..
Semua tu scandal ..Haih ..Bila mahu berubah ni ..
*****
YOU ARE READING
mengenalimu satu penyesalan✔✔✔
Random** aku selalu tersenyum..bayangkan kita hidup berdua,berjalan berpegangan tangan..tak akan ku lepaskan..kan ku cerita pada dunia..kau sekarang milik aku ** #hope korang enjoy sambil melayan jiwa masing2...fly.... #like and vote sekali guys #cerita...