th.ree

115 21 2
                                    

"Lee Juyeon? Awak buat apa tu?" soal Haein yang baru bangun tidur, melihat Juyeon berdiri di hadapan sinki dengan apron tersarung pada tubuhnya. "Haein? Dah bangun? Saya baru tanak nasi. Awak pergi lah mandi dulu." beritahu Juyeon.

Haein tersenyum, gelas air dicapai sebelum menuangkan air ke dalam gelas tersebut sebelum diteguknya. "Awak nak masak apa?" soal Haein. Gelas tersebut diletakkan ke atas meja. Juyeon menoleh, menghadap Haein dan bersandar ke sinki. "Awak nak makan apa?" 

:)

"Juyeon, awak tak pergi kerja?" soal Haein, duduk di sebelah Juyeon. Kandungannya sudah masuk lima bulan, tubuh kurusnya menampakkan perutnya yang semakin membesar. "Tu tak nampak ke baby bump tu, nak jaga awak la apa lagi?" Haein tersenyum mendengar jawapan Juyeon, "Lee Juyeon, yang baby bump tu saya, jangan bagi alasan taknak pergi kerja eh."

"Mana ada.. Saya memang nak jaga awak la, mana tahu nanti terlahir ke baby tu macam mana?" soal Juyeon, serius saja riak wajahnya. "Awak jangan merepek! Baby ni nak tinggal lama lagi dalam perut saya ni. Awak tu, pesakit ramai kat hospital." 

Juyeon menjuih bibir, "Dah bos bagi cuti buat apa nak datang?"  

Haein tersenyum, "Okay, awak stay jangan pergi mana-mana." dia bersandar ke sofa, memeluk lengan Juyeon.

PurpleWhere stories live. Discover now