even if i was sleeping, i am still seeing you from far away. because sky is my colour, blue.
"Koma?"
Juyeon mengangguk, sebelum dia jatuh terduduk di hadapan ibu mertuanya, "Maafkan Juyeon, eomma. Juyeon tak dapat jaga Haein dengan baik." ibu mertuanya menyentuh bahu Juyeon perlahan, "Bangun," beritahu ibunya, Juyeon terus bangun tetapi kepalanya rendah memandang lantai.
"Kalau Haein nampak kamu macam ni, dia pun tak suka. Kamu jaga anak kamu baik-baik, Juyeon."
:)
"Tiga tahun?"
"Ya, dia tu dah tiga tahun jaga anak dia, takda isteri.."
Juyeon tersenyum nipis mendengar bisikan daripada jiran-jirannya, sengaja dia menutup telinga anak perempuannya, kalau dengar sampai ke besar terikut. "Seowoo, nak makan aiskrim?" soal Juyeon. Seowoo mengangguk. "Okay jom!"
Ibu mertuanya dan bapanya turut melihat perkembangan Seowoo. "Dah besar dah cucu nenek ni.." kepala Seowoo diusap perlahan sambil Seowoo menyuapkan aiskrim ke dalam mulut kecilnya.
"Seowoo? Seowoo nak tengok eomma?"
:)
"Haein, Juyeon ni?" Tangan Seowoo dipegang erat. "Eomma?" soal Seowoo, memandang Juyeon. "Hm, eomma."
"Haein, Juyeon datang dengan Seowoo ni. Haein cepat bangun, ya? Seowoo nak tinggal dengan Haein juga." perlahan-lahan air matanya mengalir. Seowoo memanjat kerusi di sebelah Juyeon. Air mata Juyeon yang mengalir diusapnya perlahan. "Appa.."
"Eomma.. Eomma nangis juga?"