Biz her rengi yaşadık, biri hariç. Biz kırmızıyı yaşadık, birbirimize dokunurken. Biz siyahı yaşadık, kimse bizi anlamadığında. Biz griyi yaşadık, yorulduğumuzda. Biz beyazı yaşadık, bebekken. Biz yeşili yaşadık, birlikte uyurken. Biz sarıyı yaşadık, tartıştığımızda. Biz moru yaşadık, bir kelebeğin kanatlarına baktığımızda. Biz pembeyi yaşadık, kahkaha atarken. Biz turuncuyu yaşadık, çalışırken. Biz kahverengiyi yaşadık, toprakta çıplak ayaklarla dans ettiğimizde. Bunları siz de yaşayacaksınız, her rengi, her rengin her tonunu yaşayacaksınız. Ama bizim yaşamadığınız bir renk var, mavi. Biz hiç özgür olmadık. Biz, sizin yüzünüzden hiç özgür olamadık. Sizin düşünceleriniz, sizin doğrularınız, sizin yanlışlarınız, sizin dayattıklarınız. Ama sizin aklınıza hiç, bizim hayatımızı bizim yönetmek isteyebileceğimiz gelmedi. Belki de bundan özgür değildik biz. Her neyse. Şimdi biz aileyiz. Gerçek bir aileyiz.
Cinsiyetlerimze bakarak değil, ruhlarımıza bakarak âşık olduk.
Üç aydır sevgiliyiz ama biz bu üç aya bir ömür sığdırdık. Mutlu olduk, kahkaha attık. Üzgün olduk, ağladık. Birlikte. Mesela 1 ay önce Bulut darp edildi, bilin bakalım neden! 1,5 ay önce Doğa tacize uğradı, acaba neden! Biz sadece özgür olmak istemiştik! Biz sadece sevmiştik!Aranızda yaşı küçük olanlar, muhtemelen vardır. Amacımız, kimseye intiharı yüceltmek, güzelleştirmek, özendirmek değil. Ölüm, kolay olan zaten ama bizim başka bir seçeneğimiz yoktu özgür olabilmek için. Biz yorgunuz, çok yorgunuz. Bundan kolay olanı, ölümü seçtik. Belki siz de yorgunsunuz, siz de kolay olanı seçmek istiyorsunuz. Seçmeyin, uzun yoldan gidin özgürlük için. O yol engebeli de olsa sonu çok güzel, çok çiçekli, bol mavili. O patikayı takip edin, ortada bir yol olmasa dahi. Yolu siz çizin. Kendi hayatınızı da kendiniz çizin.
Siz bizim satırlarımızı okurken, biz belki buradan çok uzakta, rüzgârların tahtındayız. Belki masal diyarlarda, kaf dağının ardındayız. Size, suçlu olanlara, miras olarak vicdan yükü bıraktık. Bu da bizim intikamımız. Vasiyetimiz de yaşayın, mavi olana dek yaşayın, maviyle yaşayın.
Bulut ve Doğa
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duende I g×g
Historia CortaBir sanat eserinin kişide yarattığı açıklanamaz etki, demekmiş 'duende'. Bunu duyduğumda, işte, dedim, işte senin bende yarattığın etki tam olarak bu. ▪︎Tamamlandı.