Vysvětlení Víry

30 3 0
                                    

Zdravím milý čtenáři/čtenářko. doufám, že tě příběh zaujal, proto jsem se rozhodla zde vysvětlit význam a hiearchii řádů víry. Ráda bych upozornila, že jsem se ze značné části nechala inspirovat světem ze skvělé knížky "píseň krve" od Anthoniho Ryana. pokud jsi to nečetl/a tak vřele doporučuji. V tomto příběhu najdeš velké množstvý postavjejichž autorem je právě on. Jeho svět jsem si však dovolia pozměnit k obrazu svému a zasadit do něj vlastní, o dost bláznivější příběh.

Abych vše uvedla na pravou míru.
Výra, jediné tolerované náboženství ve sjednoceném královstvý, spočívá v tom že jedinou autoritou nad králem a řády jsou Zemřelí. Kolektivní vědomí skládající se z duší všech věřících. Věřící po smrti čeká věčné vědění a blaženost. Nevěřící naopak věčný chaos a utrpení. Výře slouží jednotlivé řády, představující části Výry.

Šestý řád je poslední z řádů Výry a představuje boj a válku. Vstoupit do něj lze pouze v jedenácti nebo nejpozději ve dvanácti letech a to jen jeden týden v roce. Id té doby probíhá nepřetržitý sedmiletý výcvik. V každém roce probíhá jedna zkouška. Na konci poté zkouška šermu, kterou buďto složíte nebo zemřete.
Členy tohoto řádu poznáte podle modré kápě a pouzdra s mečem na zádech. Dále mají všude po těle poschovávané vrhací nože, vždy aspoň půl tuctu. Dýka v botě je pravidlem. Někteří nosí luk. Všichni mají vysoké boty s měkkou podrážkou, kalhoty vlněné a umožňující volný pohyb, lněnou košili a koženou kazajku s minimálně jednou skrytou kapsou. Jedná se o čistě mužský řád.

Pátý řád je řád léčitelství. Jeho kláštery jsou po celé zemi a jsou to nejlepší nemocnice v Královstvý. Vstoupit lze v kterémkoli věku. Výuka trvá pět let a probíhá v hlavním klášteře v Asrélinu, sídelním městě Sjednoceného královstvý. V řádu slouží převážně ženy, ale jsou tu i muži. Členové nosí šedé kápě, po nimiž mají bílé plátěné oblečení a dost často i zástěry.

Čtvrtý řád má na starosti obranu Výry před kacíři a sektami uctívačů bohů. Hlídá. pevnosr Kipu ve středu hlavního města. Jedná se o nejstřeženější vězení pro bezvěrce. Členové tohoto řádu se učí bojovat, ale jen jeden rok, proto s dozorem nad kacíři v Kipu pomáhají i bratři šestého řádu. Třetí řád pořádá také hony na kacíře s nimiž jim pomáhají členové šestého řádu, kteří jsou vyhlášení stopaři. Bratři tohoto řádu nosí černé kápě.Do čtvrtého řádu ženy nepřijímají.

Třetímu řádu náleží vědění a vzdělání. Největší knihovna v královstný patří právě tomuto řádu jež po staletí hromadí poznatky ve všech oborech. Ani sem ženy nepřijímají. Bratři třetího řádu nosí zelené kápě.

Druhý řád osvícení, souznění mysli a duše se zemřelými. Toho dosahují meditacemi, ale také omamnými látkami. Kromě pátého řádu je tento řád jediný, který není čistě mužský. Tento řád se vyznačuje rudými kápěmi.

První řád představuje Výru jako takovou. Předsedá ostatním řádům. Jeho členové jsou prý nafoukaní hlupáci co se umí jen handrkovat a cpát se. Aspoň něco v tom smyslu říkal mistr Grélin při rozhovoru s ostatními mistry, když si myslel že je neslyším. 'Člena prvního řádu poznáte podle bílé kápě a veklého pupku', jak říká zvesela mistr Grélin, i když on sám je snad širší než delší.

Všichni členové všech řádů jsou zavázáni k celoživotnímu celibátu. Jednotlivým řádům velí pryncipové. Když pryncip zemře nebo, svolá se rada pryncipů, kde je nový zvolen z několika kandidátů z daného řádu. Nového principa volí vždy ostatní principové.

Krev není vodaKde žijí příběhy. Začni objevovat