《 8. Sleeping with the enemy 》

8 0 0
                                    

Van alle duizend leerlingen die op de deze school rondlopen, moet Noeh bevriend raken met de nicht van SAMUEL ROUX!

Het ergste is dat hij helemaal dol is op haar. Hij was mij gewoonweg vergeten tijdens de pauze. Helemaal in de ban van die Franse heks, maar ja volgens hem is zij "niet zoals de rest van haar familie."

Yeah right, alsof we dat niet eerder gehoord hebben.

Ik ga me deze keer niet bemoeien: ik heb hem gewaarschuwd en meer kan ik niet doen. Ik wil niet overkomen als een gestoord wijf. Dat is eerder een taak van een Roux.

Na een lange, vermoeiende dag overleefd te hebben gaat het bevrijdende belsignaal. Ik kan niet wachten tot ik naar huis kan en in mijn bed kan liggen.

Ik wacht zo'n tien minuten aan de schoolpoort op Noeh, maar die komt blijkbaar niet opdagen. Hij lijkt het ook niet nodig te vinden om te reageren op mijn berichtjes. 

Best, dan ga ik wel alleen naar huis.

Aan de bushalte staat Samuel, wachtend op de bus. God, dit betekent opnieuw een busritje met hem. Je wordt bedankt Noeh!

'Wel, je busmaatje heeft het blijkbaar niet lang volgehouden met jou. Ik wist wel dat hij geen waardige concurrentie was!' schatert hij.

Rotkind. Ik zou hem zo graag willen slaan.

Houd je in Myriam, hij is het niet waard.

'Hij is waarschijnlijk gewoon te laat.' antwoord ik nors.

'Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien Miranda hem naar huis brengt.'

Ik doe zelfs geen moeite om mijn verbazing te verbergen: mijn mond valt letterlijk open, net zoals in de films.  Hoe durft die ondankbare schoft?!

Ik heb mijn maandagochtend opgeofferd voor hem en dan gaat hij heulen met de vijand.

Wtf Myriam, sinds wanneer gebruiken we dat soort uitdrukkingen?

'Mond dicht Tahiri, je zou nog vliegen kunnen vangen.'

Boos kijk ik hem aan waarna ik een kiezelsteentje wegtrap.

Zoals altijd staan Roux en ik alleen aan de bushalte wat mij de gelegenheid geeft om hem even een preek te geven.

'Verdomme Roux, je moet me toch eens uitleggen waarom jouw familie iedereen in mijn leven inpikt? Eerst mijn zus, nu Noeh! Wie volgt dan, mijn ouders? God, ik word misselijk van jou en heel jouw klotefamilie! Jullie denken dat jullie alles zijn, maar raad eens: DAT ZIJN JULLIE NIET!'

Kalm kijkt hij mij aan terwijl hij een sigaret uit zijn jaszak haalt.

Net wanneer hij die wil aansteken, sla ik de sigaret uit zijn hand en vertrappel het.

'Hey, die dingen kosten geld!' zegt hij verontwaardigd.

'Ja en gaan je ooit jouw longen kosten. En die van anderen!' 

Waaw, ik ben echt hysterisch bezig.

'Oké Tahiri, rustig aan. Dus je bent boos dat onze levens verwikkeld raken...'

Het is echt de dag van stomme uitdrukkingen, Jezus. "Verwikkeld raken", wie denkt hij dat hij is, Shakespeare?

'... maar ik ben er ook niet laaiend enthousiast over, hoor. En terwijl jij boos bent en andere mensen in je woede meesleurt, ben IK aan de slag gegaan.'

Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik hem aan. Hier komt het hoor.

'Ik ben er 90% zeker van dat Benjamin één van deze dagen Selma gaat dumpen', zegt hij trots, 'oh en om op je vraag van daarnet te antwoorden: wij pikken niemand in, we zijn gewoon onweerstaanbaar.'

Romeo & Juliet: Only a bit wilderHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin