PROLOGUE

103 5 3
                                    

'' AWW...SAKITNYA....EUNBI..TOLONG ABANG...YOHAN, WONYOUNG....'' ucap Seungwoo yang mengerang kesakitan setelah keretanya dilanggar lari oleh sebuah kereta hitam yang agak dikenalinya. Seungwoo yang cedera dan berlumuran darah itu cuba melarikan diri namun malang tidak berbau..apabila dia tersadung dan kepalanya terhentak kepada batu sbelum semuanya menjadi kabur...gelap....

SKIP

''WONYOUNG SAYANG!!''

''MAMA....Mama pergi mana? Adik takut lah....''

''sayang,papa kenapa...'' tanya Eunbi

''papa..kemalangan ma, tapi papa cedera teruk....ma,kenapa baju mama macam ada kesan darah-darah ni?'' soal Wonyoung apabila mendapati kemeja yang dipakai oleh Eunbi itu mempunyai kesan darah.

''tak..tadi mama baru selesai operasi pembedahan..tu yang mama lambat..tak sempat pun nak cuci baju dah bergegas ke sini sebab risaukan papa...abang Yohan dengan kak Yena tak sampai lagi ke?'' balas Eunbi yang cuba menukar topik.

''tu!''

''eh, mama...dah lama ke sampai?'' tanya Yena lalu memeluk ibu mentuanya itu.

''baru je...han...anak kamu berdua siapa yang jaga?''

''oh, bonda yena yang jaga...takkan nak bawak sekali dah lewat malam ni ,dia baru setahun..'' balas Yohan.

''WONYOUNG! KAU OK KE? SORRY LAMBAT..KAKAK AKU LAH SIAP BERJAM JAM...'' jelas Dohyon lalu duduk di sebelah temannya itu dan menghapuskan air mata yang mengalir dengan jarinya.

''aku ok lah...kau ni, kak yena kan busy uruskan baby lagi..abang aku tu apa je buat... sian akak..''

''eh,kau mulut..'' 

''ish, yohan, wonyoung kat hospital pun nak gaduh ke..eh, dodo..risau kat wony ke..''

Tiba-tiba doktor pun keluar dari bilik pembedahan tersebut untuk berjumpa dengan waris pesakit.

''waris En.Han Seungwoo?''

''saya isteri dia.''

''puan han...suami puan masih dalam tahap kritikal dan tidak dapat sedarkan diri akibat kecederaan yang serius di kepalanya. Dia juga berkemungkinan akan menghidap amnesia kerana hentakan pada kepalanya yang agak kuat.'' jelas doktor itu.

''amnesia? Maknanya..dia takkan ingat kami semua? papa saya takkan kenal saya lagi ke doktor..DOKTOR! KENAPA DIAM JAWABLAHHH!'' teriak Wonyoung yang tidak dapat mengawal dirinya namun berjaya ditenangkan oleh Dohyon.

''kita lihat dulu perkembangan Encik Han..kita hanya mampu berdoa..saya minta diri dulu.''

''terima kasih dr...''

''subin..jung subin.''

SKIP

Dua bulan terlalu dan Seungwoo akhirnya menyedarkan diri tetapi seperti yang dijangka dia tidak dapat mengigati segala perkara termasuklah ahli keluarganya sendiri. Wonyoung yang rapat dengan papanya itu sedih kerana papa dia tidak lagi seperti dulu yang selalu manjakannya, bergurau senda dengannya.

''Seungwoo, masuklah buatlah rumah ni macam rumah sendiri, eh memang rumah awak pun.'' 

''thanks Eunbi... eunbi,''

''hmm..''

''saya nak tanya boleh?''

''tanya jelah...''

''kita ok kan sebelum ni?''

''maksud awak?'' balas Eunbi yang agak keliru dengan soalan yang ditanyakan Seungwoo itu.

THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)Where stories live. Discover now