MESS

23 3 1
                                    

' Arghhh..sakitnya...aku kat mana ni.....' rintih Seungwoo setelah tersedar dan mendapati dirinya diikat denga rapi di sebuah ruangan yang dia rasakan di tingkat loteng rumahnya. Lantas dia teringat akan Eunbi..ya, sudah pasti dia yang melakukan segalanya...tapi kenapa?

''ARRRR LEPASKAN AKU! KWON EUNBI! KAU NAK APA DARI AKU!'' teriak Seungwoo sekuat hati.

''abang, dah bangun...''sahut Eunbi lantas memeluk Seungwoo namun dielak oleh Seungwoo.

''jangan sentuh aku! Siapa kau sebenarnya! apa kau nak!''

''saya isteri abang....''

''what kind of wife! aku tak kenal kau lepaskan aku aku dah agak dah kau mesti ada sesuatu!''

''abang lapar tak, eunbi masak kejap eh.....abang, Eunbi buat semua ni sebab eunbi sayangkan abang taknak kehilangan abang...macam eunbi kehilangan minhyun..... eunbi buat semua ni untuk kita...'' jawab Eunbi lalu beredar dari bilik tersebut tanpa menghiraukan teriakan  suaminya itu.

'apa semua ni...siapa pulak Minhyun..arghh sakit kepala aku bila dengar nama dia..' Seungwoo pusing memikirkan apa yang berlaku padanya sekarang dan tiba-tiba dia teringat...akan sesuatu.

BEBERAPA TAHUN YANG LALU...


''papa jangan pukul yohan...yohan sakit...hiks..hiks..yohan janji yohan tak jadi nakal lagi papaaaa..sakit...'' rintih yohan lemah setelah disebat bertubi-tubi oleh ayahnya dengan menggunakan tali pinggang.

''DIAM! ANAK TAK GUNA! AKU DAH KATA KAU JANGAN BERANI-BERANI DEKAT DENGAN STOR TU..DEGIL!KAU NAK MASUK SANGAT KE DALAM TU! JANGAN SUKA BUAT AKU HILANG SABAR! ANAK BAWA MALANG JE KAU NI!'' teriak Seungwoo yang terus-menerus memukul anak lelakinya yang berusia 6 tahun itu. Dia memang tidak pernah menyukai Yohan walaupun darah dagingnya sendiri. Dia merasakan bahawa  budak ini hanya membawa nasib malang dalam hidupnya.

''yohan benci papa!'' jerit Yohan yang menangis kerana tidak mampu menahan kesakitan itu walau acap kali diperlakukan sebegitu oleh bapanya.

FLASHBACK END

' yohan....tapi kenapa aku pukul dia macamtu...arrrrrrrrr aku fed up...aku kena cuba lepaskan diri...stor tu...mesti ada sesuatu!' gumam Seungwoo lalu cuba meleraikan ikatan di tubuhnya itu menggunakan serpihan kaca yang dipecahkannya tadi dan kemudian  cuba membuatkan Eunbi tidak menyedarkan diri. Kemudiannya berlari menuju ke stor tersebut.

SKIP

''MAMA PENIPU! MESTI MAMA ADA SOROKKAN SOMETHING DARI AKU! ABANG PON SAMA....'' bisik hati Wonyoung yang baru sahaja tiba di rumah setelah pulang dari sekolah.

' apa yang bising-bising tu..macam suara papa..eh, pintu stor terbuka...hmm ni peluang aku mungkin macam yang kak yena cakap dalam tu mesti ada bahan bukti..' 

Wonyoung pun tanpa berfikir panjang memberanikan diri untuk memasuki stor tersebut. 

''AIK...DAH MACAM BENGKEL AKU TENGOK...MACAM JENIS PISAU ADA...HMMM....TAPI ASAL MACAM BAU HANYIR NI...macam bau darah..err...gelilah..'' kata Wonyoung. Dia terus melihat sekeliling stor tersebut untuk mengumpul bahan bukti yang mungkin terdapat di situ.

'album apa pulak ni...' 

' 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)Where stories live. Discover now