Hari kejadian ( rujuk prolog)...
Petang itu, Eunbi pulang awal dari kebiasaannya dari hospital miliknya itu. Entah kenapa dia berasa tidak sedap hati pada hari itu. Dia terus memikirkan suaminya yang berkelakuan pelik kebelakangan ini.
SKIP
''HAN SEUNGWOO! APA KAU BUAT NI?!''
''Kang Seungsik....kau diam ok relax.....harini kita tak payah fikir pasal bisnes..kita enjoy ok....relax,dude...'' balas Seungwoo sambil mengikat dan membaringkan Seungsik itu di atas sebuah katil besi di stor rumahnya itu.
Seungsik berasa gementar melihat perbuatan Seungwoo yang aneh itu. Seungwoo terlihat seperti ingin meneliti jenis dan saiz pisau yang bersesuaian...segala peralatan yang sering digunakan dalam operasi pembedahan juga telah disusun rapi.
''AKU NAK CEPAT! SEBELUM ANAK BINI AKU BALIK....KAU JANGAN SESEKALI CUBA BUAT BENDA BODOH...KALAU TAK LAGI SENGSARA LAH KAU NAK MAMPOS.....KAU TAKYAH TAKUT SAKIT NI TAK SETANDING DENGAN SAKIT YANG AKU RASA DISEBABKAN KAU'' bentak Seungwoo.
''AKU BUAT APA DEKAT KAU, GILA?!'' teriak Seungsik yang dalam ketakutan itu.
''DASAR AN%$@G!KAU TAK PATUT TANYA AKU!! KAU CUBA DEKAT DEKAT GELAPKAN DUIT SYARIKAT.., AKU BOLEH DIAM...TAPI KAU CUBA GODA BINI AKU! AKU TAK BOLEH BIARKAN! EUNBI MILIK AKU! SEKARANG AKU TAK BOLEH SABAR DENGAN KAU LAGI...PERGI MASUK NERAKA! ORANG MACAM KAU TAK LAYAK CIUM PUN SYURGA!'' teriak Seungwoo. Sekelip mata sahaja sekujur tubuh dia atas katil besi itu tadi kini tidak lagi bernyawa.
''HAN SEUNGWOO! ''
''S...SAYANG....''
''ENOUGH! AKU DAH TAK BOLEH BERSABAR LAGI..KAU INGAT AKU TAK TAHU APA KAU BUAT, DASAR IBLIS!''
PAKK
''JAGA MULUT KAU!''
''APA LAGI KAU NAK?! CUKUPLAH SEMUA NI....AKU BENCI KAU! KAU JANGAN INGAT KAU BOLEH TERLEPAS...AKU TAHU APA KAU BUAT PADA MINHYUN, CINTA SEJATI AKU..Yohan dan Wonyoung tak pantas ada ayah macam kau! Aku tak peduli, aku kena lapor kepada pihak berkuasa, kau melampau!'' bentak Eunbi.
''jangan cabar aku....'' bisik Seungwoo di telinga Eunbi lalu mengheret Eunbi masuk ke dalam rumah namun cuba dilawan oleh Eunbi. Seungwoo menarik rambut isterinya itu dan dibelasahnya sehingga puas. Dia sudah hilang kawalan...
Eunbi yang dalam kesakitan itu tetap terus mencuba dan membawa hasil apabila dia berjaya melepaskan dirinya dan bergegas menuju ke kereta untuk ke balai polis. Seungwoo yang berada dalam amarahnya itu turut mengejar Eunbi menggunakan kenderaannya.
Situasi kejar-mengejar itu berterusan sehinggalah kedua dua kereta itu hampir terbabas disebabkan simpang di jalan itu merbahaya. Eunbi berjaya mengelak dan terus merempuh kenderaan Seungwoo dan melarikan diri dari kawasan kejadian dalam ketakutan. Dia melihat dengan jelas bahawa suaminya itu mengalami kecederaan parah dan membatalkan niatnya untuk ke balai polis.
Sementara itu, Seungwoo yang dirempuh cuba keluar dari kenderaan dan kepalanya terasa amat sakit membuatkan tubuhnya tersungkur di jalan itu..Kecedaraan di kepala membuatkan ingatannya terjejas.
SKIP
Wonyoung baru sahaja pulang ke rumah setelah sehari suntuk meluangkan masa bersama Dohyon terpaku apabila mendapat berita mengenai ayahnya itu. Sebaik sahaja menerima panggilan tersebut, Wonyoung dan Dohyon bergegas ke hospital.
''apa dah jadi wony..?''
''papa...papa masuk hospital sebab terlibat dengan langgar lari...aku takut...papa aku ok kan...''
''wony, jangan risau.. kita doakan je ya untuk papa kau...everything will be okay...dah dah lap air mata kau aku tak suka tengok kau nangis..'' ujar Dohyon sambil menghulurkan sapu tangannya dan membawa Wonyoung ke dalam pangkuannya. Dia tidak kuat melihat gadis yang dicintainya dalam diam itu menangis.
''HAN WONYOUNG! HWANG DOHYON!''
''KAK YENA!!''
''KORANG OK JE KAN..''
''OK...PAPA..TAK TAHULAH..'' balas Wonyoung.
''risau kakak.....macam mana papa boleh jadi macam ni...mama mana?''
''wony dah call mama tapi mama tak angkat...apa dah jadi ni...wony tak faham lah..''
''won..''
''ABANG!! PAPA...'' teriak Wonyoung lalu segera mendapatkan abangnya lalu memeluknya.
''adik ok kan...sabarlah....memang layak pun papa kena macam ni..''
''ABANG NI! TAK BAIK LAH TU PAPA TAU...APA YANG ABANG BENCI SANGAT DEKAT PAPA!''
''OK..dah..hospital ni...abang malas nak gaduh... abang akan siasat kes papa...kita belum tahu siapa sebenarnya mangsa keadaan...''
''what do you mean? obviously it's papa! He's suffering a lot.''
''not that much...he deserves more..''
''Yena, Dohyon,Yohan. Wonyoung..''
''mama! where you at?''
''sorry sayang, mama baru je habis kerja...''
''ma, kenapa ada darah-darah kat baju mama?'' soal Wonyoung.
'sial...macam mana aku tak boleh perasan...'
''mama ada operation tadi tak sempat nak cuci-cuci, mama risaukan papa...''
''hmm... ok...''
SKIP
''MAMA! Kenapa mama still nak biar je papa tu..'' soal Yohan.
''han...mama rasa maybe kita boleh ubah papa memandangkan dia pun tak ingat apa-apa..yohan taknak ke hidup bahagia macam family lain..''
''no,ma! Ma, sedarlah kita tak mampu ubah papa sampai bila-bila. Yohan peliklah dengan mama ni...boleh mama hidup dengan papa sedangkan mama tahu apa yang papa buat especially terhadap ayah Minhyun, your lover.''
''Minhyun is my past....Seungwoo tetap ayah kandung han....''
''you're lying...but it's ok..tu yang mama nak...yohan cuma harap benda ni tak salah untuk kita sekeluarga...asalkan anak bini yohan juga tak terancam mama tahu kan papa pernah cuba gertak yohan sebab dorang tetap darah daging ayah Minhyun..''
''mama janji sayang..mama takkan biar sesiapa pun cederakan anak-anak mama and also darah daging Minhyun sebab mereka pun tanggungjawab mama..just trust me ok..''
.
tbc
a/n;
happy eid mubarak
maaf zahir dan batin
YOU ARE READING
THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)
Mystery / ThrillerApa sebenarnya rahsia yang disembunyikan oleh keluarga misteri ini? 'SAVE ME!'- HAN WONYOUNG