FRIENDSHIP,RELATIONSHIP

28 3 0
                                    

''Bang woo...minhyun nak cakap sikit..''

''hmm..''

''sorry bang..pasal semalam..Minhyun takde niat nak lukakan hati abang...Minhyun sedar yang kita tak boleh terlalu percaya dekat orang luar...''

''takpe, aku tak marah pun....dahlah...salah aku jugak....tak patut aku buat macam tu kat adik aku sendiri..'' 

SKIP

''KWON EUNBI....APA MOTIF KAU BUAT SEMUA NI!''

''MINHYUN KENAPA TERJERIT MACAM NI..SAYA BUAT APA?'' bentak Eunbi.

''Awak jangan cuba-cuba nak pisahkan saya dengan Seungwoo. Dia dah saya anggap macam abang kandung saya sendiri...''

''wait, so sekarang ni awak tak percayakan saya ke?! Awak...kita kenal dah lama kan! Kenapa awak jadi macam ni.....awak fikir saya ada masa ke nak menipu awak macam ni..saya cintakan awak, tapi Seungwoo tu.....saya rasa awak kena hati-hati....dia tu kan pembunuh..''

PAKKK

''MULUT TU JAGA! JANGAN BERANI LAGI SEBUT MACAM TU PASAL ABANG SAYA! DAHLAH SAYA BALIK DULU...''

''hwang...minhyun...'' balas Eunbi sambil menangis terisak-isak.

SKIP

Eunbi baru sahaja ingin memasuki kuliah apabila dia terdengar perbualan rakan-rakan seangkatannya yang sedang membincangkan sesuatu.

''apa yang korang bincangkan ni? dah lambat kot nak kuliah...''

''eh,Eunbi sini, sini...kitorang tengah bincang pasal Seungwoo ni..alah Han Seungwoo...senior kita tu...dengar cerita dia tu dulu dari pusat juvana sebab bunuh bapa kandung sendiri..ish..takutnya...'' jelas Nayeon, rakan sebiliknya.

''eh, bukan ke tunang kau rapat dengan dia siap jadi abang angkat lagi...ish better kau nasihatkan tunang kau tu....tak sangka betul, muka manis je...tapi peranagai..kau nak tahu tak satu kampus dah heboh pasal ni...'' sambung Nayoung, rakan sejurusan dngannya.

' kesian Seungwoo..mesti dia sedih...hmm, eh tu dia....' monolog Eunbi lalu menghampiri lelaki itu.

''kwon eunbi....buat apa kat sini...''

''abang han...ok tak? saya nak mintak maaf pasal kejadian tempoh hari...saya pun dah menyebabkan abang bertengkar dengan Minhyun....''

''kau cakap apa ni, aku yang patut mintak maaf, aku sedar kebelakangan ni hubungan korang makin renggang....aku tak bermaksud pun nak serius pasal hal tu...dahlah...pergi...nanti kalau Minhyun nampak nanti lain yang dia fikir..''

''bang, pasal hal abng ni pulak abang kena kuatkan semangat ya...kalau abang perlukan rakan nak berkongsi masalah, call je saya ni nombor..'' balas Eunbi lalu menghulurkan nombor telefonnya. Dia hanya ingin membantu . Mungkin dengan cara ini dia dapat menambat hati tunangnya..

SKIP

Malam itu Eunbi pergi menemui Seungwoo di sebuah bilik hotel selepas Seungwoo menghubunginya . Dia enggan pada mulanya tapi dia risaukan keadaan lelaki itu. Setelah tiba di bilik hotel itu , Seungwoo pun meluahkan segala yang terpendam dalam dirinya. Dia menceritakan liku-liku kehidupannya dan betapa beruntungnya dirinya setelah menemui keluarga Hwang. Eunbi hanya mendengar segala luahan hati Seungwoo itu sehinggalah beberapa jam kemudian apabila pintu hotel mereka diketuk. Alang terkedunya Eunbi apabila melihat.........................


HWANG MINHYUN..yang kini berada tepat di depan pintu hotel tersebut. Minhyun juga turut terkejut melihat Eunbi dan Seungwoo yang berduaan dia dalam bilik itu dan mula membuat andaian sendiri tanpa usul periksa.

THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)Where stories live. Discover now