'' WEI WONYOUNG! KAU DENGAN KELUARGA KAU PAKAI ILMU APA HAH?!'' teriak salah seorang rakan sekelas Wonyoung ketika Wonyoung sedang khusyuk mengulangkaji topik yang baru diajar oleh guru matematiknya sebentar tadi.
Wonyoung malas untuk menghiraukan pertanyaan itu tapi dia tetap memalingkan wajahnya.
''korang semua nak apa lagi... boleh tak tak payah kacau aku sehari je..''
''kau ni memang suka acah baik eh! kau ingat kitorang tak tahu yang kau bunuh dua orang senior kita tu...yujin dengan yuna..'' balas rakan sekelasnya yang lain.
''hah? Apa maksud kau..''
''eh, bodoh..kau yang upah orang untuk langgar lari diorang kan!''
''oyy! KORANG MEMANG DAH TAKDE LIFE EH NAK KACAU LIFE ORANG! JANGAN KACAU WONYOUNG!'' bentak Dohyon.
''eleh kau, dah tahu perangai dia macam ni still syok kat dia ke..''
''eh, kau lupa ke kakak dia kan kahwin dengan keluarga pembunuh ni means dia ni sama jela termasuk dalam keluarga pembunuh ni..''
''ye jugak kan..eh, dahlah baik kita tutup mulut karang diorang bunuh kita macam mana''
''pfftttt''
Wonyoung betul-betul tidak dapat mengawal kemarahannya lalu menerbalikkan mejanya dan beredar dari kelas.
''kaau tengok tu, dia dah hilang sabar eee seram la wei sekelas dengan dia..aku harap pihak sekolah buang je dia...dia tak layak!''
SKIP
FLASHBACK
Yujin dan Yuna sedang berjalan-jalan untuk menuju ke kedai aiskrim yang berdekatan dengan sekolah mereka setelah pulang dari sekolah.
''agaknya sekarang mesti sekolah si Wonyoung tu sibuk cerita pasal dia kan..ahahah puas hati aku...'' kata Yujin.
''well, aku pun rasa macam tu...tapi serius seram dengan keluarga dia...pelik kan kenapa doktor kwon buat macam tu dekat suami dia eh..''
''manalah aku tahu...kau tanya ah si Wonyoung tu...eh wei..ada anak kucing lah!!!''
''mana? eh, comelnya...!!'' balas Yuna lalu mereka pun menghampiri anak kucing yang berada di tengah jalan itu sebelum mereka dilanggar oleh sebuah kereta dan cedera parah akibat pendarahan di kepala.
Sejurus sahaja mereka dibawa ke hospital, mereka disahkan meninggal dunia. Persoalannya, siapa yang melanggar mereka?
SKIP
''Yen, aku datang jumpa kau kat kafe ni secara mendadak sebab ni hah...tempoh hari aku ada pergi hospital mak mentua kau...and petugas kat sana beritahu aku yang time hari kejadian mak mentua kau takde kat sana....dia balik awal haritu..and makmal pun dah putuskan yang kesan darah kat pisau tu ada dalam sekitar 2 bulan lebih so kiranya sekitar masa kejadian tu lah..''
''seriously?...wei, aku rasa ada yang tak kena dengan kes ayah mentua aku ni...tapi, aku tak sanggup nak laporkan lagi...macam mana punaku tetap fikirkan suami aku...ni hal keluarga dia'' balas Yena.
''aku faham..tapi, na...kau kena buat kerja kau kalau didapatilah mak mentua kau ke sesiapa ke bersalah kau pun mungkin akan dituduh sebagai bersubahat so better kau find out sendiri...demi kebaikan keluarga kau jugak...and one more thing, kau kena jaga-jaga jugak keselamatan kau dengan anak kau yang still kecik lagi tu..''
''hmm..ok..''
SKIP
''SERIOUSLY KAK?! Jadi apa yang kita syak ni mungkin betul?'' soal Wonyoung apabila yena menceritakan segalanya kepadanya.
''mungkin..buat masa sekarang ni, akak simpan dulu bukti tu...mungkin berguna..wony, buat macam biasa je..jangan sampai sesiapa dapat tahu pasal kita..cuma kakak,wony dengan dodo..tu je..wony lah yang kena tolong kakak..kakak tahu wony boleh tolong kakak..''
''wony try kak..''
SKIP
''Awak dari mana?''
''eh, han..dah balik dah...tadi I jumpa wony...''
''betul ke jumpa wony..''
''apa you ni?''
''ke cari jantan lain while saya busy!'' bentak Yohan.
''apa maksud awak! SAYA CAKAP SAYA JUMPA ADIK AWAK!''
''AWAK INGAT SAYA TAK TAHU AWAK RAPAT DENGAN KAWAN AWAK TU..JIHOON!''
''KITORANG KERJA BERSAMA JE...APA YANG NAK JEALOUS SANGAT! MANA PERGI KEPERCAYAAN AWAK DEKAT SAYA!''
''Yen, i just....''
''enough! Lebih baik saya pergi tidurkan ye-eun!'' balas Yena.
Dia agak geram sekarang ni, tapi at the same time lega..dia fikir yohan dah syak something..yelah suami dia tu licik..polis kot..
SKIP
''ARGHHHH!'' teriak Seungwoo.
Dia mimpi lagi.. kali ini, dia mimpi yang dia masuk ke dalam stor itu sambil mengheret seseorang yang agak samar-samr di mimpinya..dia juga tidak pasti kenapa dia bertindak sedemikian. Ada apa sebenarnya dengan dirinya...dia keliru...dia terus mengambil sebuah kunci yang dijumpainya di bawah katil mereka tempoh hari dan menuju ke stor tersebut. Dia nekad, dia perlu cuba memasuki stor itu, mungkin di situ segala persoalannya akan terjawab. Seungwoo berlari kencang menuju ke stor tersebut dan cuba menggunakan kunci yang dijumpainya itu, dia berharap itu adalah kunci yang tepat dan..
BINGO
sekali lagi pintu itu dapat dibuka dan tanpa melengahkan masa dia memasuki stor itu sebelum dia merasakan pukulan yang amat kuat di kepalanya.
Eunbi, yang baru sahaja pulang dari tempat kerja dan terlihat suaminya itu menuju ke kawasan itu memukul suaminya menggunakan besi dan Seungwoo pun tidak lagi menyedarkan diri..
.
tbc
kenapa Eunbi tak bagi Seungwoo masuk dalam stor tu eh?
YOU ARE READING
THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)
Mystery / ThrillerApa sebenarnya rahsia yang disembunyikan oleh keluarga misteri ini? 'SAVE ME!'- HAN WONYOUNG