EPILOGUE

28 3 0
                                    

5 Tahun kemudian...

Han Wonyoung POV

Tanpa aku sedari, 5 tahun telah berlalu semenjak peristiwa pahit dalam hidupku......aku takkan mampu untuk lupakan kejadian itu walau untuk sesaat. Aku tak sangka dalam sekelip mata, mama pergi meninggalkan aku dengan abang. Semua salah lelaki itu.

Oh, berkenaan Han Seungwoo, dia telah dijatuhi hukuman penjara seumur hidup setelah disabitkan kesalahan. Sepatutnya dia perlu berdepan dengan hukuman gantung, tapi disebabkan ketidakwarasannya itu, pihak mahkamah mempertimbangkan semula dan akhirnya memutuskan bahawa Seungwoo akan ditahan di penjara dan berada di bawah pengawasan pakar psikiatri... Sejujurnya aku tak sanggup melihat ayah kandungku sendiri menderita tetapi, dia berdosa!

Namun, aku tetap sentiasa mengingati setiap kenangan manisnya bersama papa...Wony bersyukur yang papa tak bersikap kejam kat Wony selama ini, tapi Wony sukar untuk memaafkan apa yang papa lakukan terhadap mama dan abang...

Hah, lagi satu...benda ni mungkin agak mengejutkan but now...aku dah tunang dah dengan Hwang  Dohyon, sahabat aku sendiri hehe...

Pelik tapi benar.., bahkan kitorang dah rancang nak kahwin dah pun dalam dua bulan lagi. Semuanya bermula selepas Dohyon luahkan perasaan dia beberapa bulan selepas kejadian itu. Dia takut kalau dia akan kehilangan aku  huhu sweet betul..and disebabkan aku pun dah lama memendam rasa...why not kan? Tapi apa-apa pun kitorang still berjaga-jaga supaya kejadian mama dengan ayah Minhyun takkan berulang. 

Kitorang belajar di Universiti yang sama, Universiti Hanyang...cuma jurusan la lain..aku jurusan penyiaran multimedia and dodo pula jurusan teknologi maklumat. Walaupun macam-macam jugak yang kami tempuhi dalam hubungan ni tapi kitorang tetap sentiasa mempercayai satu sama lain. Banyak yang aku belajar dari kisah my late mother....and my late father-in-law- to be..

Ni pun kind of unexpected juga but now ibu Sakura, bakal ibu mertuaku pun dah bertemu jodoh baru tauu! 

Setahun selepas kematian mama, ibu ambil keputusan untuk pulang ke tanah airnya itu iaitu di jepun dan menetap di sana. Secara kebetulan terjumpa pula dengan kekasih lama, Takada Kenta namanya. Chichi( ayah dalam bahasa Jepun) pun dah beberapa tahun menduda , akhirnya ditakdirkan bertemu semula dan berjodoh. Siapa sangka, ini namanya jodoh tak salah alamat. Kak Yena dengan Dohyon ok je sebab diorang faham ibu dah lama sendiri and ibu layak untuk gembira setelah sekian lama. Secara tak langsung diorang dapat adik tiri, Miihi namanya, comell sangat ahaahaha. Miihi merupakan anak tunggal Chichi, makin berkembang keluarga kami.

Hah apa pulak kisah abang Yohan dengan kak Yena, diorang sekarang makin bahagia nak-nak lagi bila kakak yang sekarang ni hamil anak kedua mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hah apa pulak kisah abang Yohan dengan kak Yena, diorang sekarang makin bahagia nak-nak lagi bila kakak yang sekarang ni hamil anak kedua mereka. Nak jadi kakak dah Si kecil Yeeun. Bila dikenangkan balik diorang pernah hampir bercerai, namun ternyata jodoh mereka kuat dan aku harap akan sentiasa berpanjangan till death do them apart. Akhirnya, abang kesayanganku berjaya menemui kebahagiaan yang dicari.


''AUNTIEEE MAMA SUWRUH MACUK DALAMMM, MAMA DAH SIAP MACAKKK'' panggil Yeeun dengan sebutan pelatnya itu, nasib comel hihi.

''ok...masuk dulu nanti auntie datang..''

Sebelum tu, tak dilupakan juga untuk mama dan ayah Minhyun yang mungkin sedang berbahagia di atas sana, Wonyoung harap mama dan ayah gembira di sana,  tanpa ada sesiapa yang menganggu. Wonyoung percaya ayah boleh jaga mama kan... ayah lelaki yang hebat dan mama wanita yang kuat.

Kisah mama dan ayah mengajar kita yang cinta tak selalunya indah. Cinta memerlukan pengorbanan, namun ada yang memerlukan lebih dari itu. Pada permulaannya, kisah cinta mama dan ayah sangat manis, indah  namun  disebabkan pengkhianatan, penganiayaan,dendam...keindahan itu hilang dalam sekelip mata.

SKIP

''Terima kasih Seungwoo, akhirnya aku dan Eunbi dapat bersatu kembali''

''rasakan, Seungwoo...penderitaan yang kau lalui ini bahkan tak setanding dengan penderitaan aku saat kehilangan Minhyun..''

''HAN EUNBI!! JANGAN TINGGALKAN AKU! KAU HWANG MINHYUN! KAU TAK LAYAK MILIK EUNBI! DIA MILIK AKU! 

MILIK AKUU

MILIK AKUUUUUU''

''DIAM AH BISING JEE'' teriak banduan lain.

Seungwoo sentiasa dihantui oleh bayangan Eunbi dan Minhyun dan membuatkan jiwanya tidak tenteram sepanjang masa. Dia buntu. Dia tidak lagi mampu untuk memisahkan mereka...

SKIP

''Betul ke ibu dengan chichi nak datang Korea?''

''yela wony, kan tak lama lagi akak kau nak bersalin..mesti ibu nak tengok cucu dia ni!!''

''haah kan...hmm bang, anak buah kedua Wony ni laki ke perempuan?''

''anak buah i jugak tau sayang..'' sampuk Dohyon.

''ish, sibuk je you ni..''

''takyah gaduh lah...kakak tak tau lagi lah Wony, wony excited sangat ni dah ready nampaknya!!'' usik Yena.

''ke situ pulak akak ni! ''

''dodo ok je kak, dodo pun tak sabar dah awokawok''

''ekhem, sabar sikit ye dodo, dua bulan lagi....haih, dah besar dah adik abang sorang ni, kalau mama ada mesti mama happy tengok puteri bongsu dia nak berumahtangga..same goes to ayah, anak lelaki dia ni nak jadi ketua keluarga..'' luah Yohan.

''abang, boleh tak jangan buat adik nangis...''

''PAPA, JANGAN LA NANGIS YEEUN TAK CUKA PAPA NANGIS, AUNTIE JAHAT LA BUAT PAPA NANGIS!''

''ALOLOLO ANAK PAPA NI..'' ujar Yohan lalu membawa Yeeun ke dalam dakapannya itu.

'aku pulak,papa dia yang emo dulu...haih, sabar jela budak kecik ni..'

Dan akhirnya segala kebenaran yang tak terungkap berjaya dileraikan....

-----------------------------

END


NEW CAST:

TAKADA KENTA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TAKADA KENTA

-Suami baru Sakura

-Ayah tunggal kepada seorang anak



a/n: akhirnya tamat, thanks kepada yang sudi membaca!!

24 jun school ye hehe

THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)Where stories live. Discover now