009 ; JJK

70 15 7
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄𝕻𝖍𝖎𝖑𝖔𝖕𝖍𝖔𝖇𝖎𝖆┄┄┄┄┄┄⊰❀❀⊱┄┄┄008┄┄┄⊰❀

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❀⊱┄┄┄┄┄𝕻𝖍𝖎𝖑𝖔𝖕𝖍𝖔𝖇𝖎𝖆┄┄┄┄┄┄⊰❀
❀⊱┄┄┄008┄┄┄⊰❀

Minjee kembali semula ke apartment Namjoon setelah siap membersihkan diri. Gadis cantik itu mengenakan pakaian dress black & white paras atas lutut.

Sejujurnya dia tidak berapa selesa dengan pakaian yang kini dia pakai, tetapi pekerja perempuan itu kata dia hanya membeli satu pakaian sahaja. Dan dia hanya menerimanya dengan hati yang tidak berapa rela.

Kerana perlu menghadapi dua orang jejaka dengan lutut yang dipenuhi kesan calar balar.

Mulut Namjoon dan Jungkook terbuka luas saat gadis itu menerpa ke arah mereka. Tidak lepas mereka memandang gadis itu atas bawah namun pandangan Namjoon lebih merbahaya.

"Kau nak goda kitorang ke apa?" soal Namjoon yang masih lagi tergoda. Jungkook disebelah memukul peha berotot lelaki itu. Memang bahaya, sudahlah bekas gigolo. ish!

"M-maaf, p-pekerja awak kata dia beli satu ni jadi saya terpaksa pakai. Maaf kalau terlampau m-menjolok m-mata--" tergagap gadis itu menuturkan ayat. Matanya memandang ke bawah menutup pipinya yang telah berona merah.

"Hey, it's okay. You look beautiful with that dress." Namjoon memuji gadis dihadapannya dengan berbahasa inggeris manakala Jungkook sudah terasa panas dengan pujian tersebut. Sungguh dia tidak tahu kenapa dia berkelakuan sebegitu.

Dia menjeling tajam abangnya. Lelaki disebelahnya ketawa di dalam hati. Memang niatnya sengaja ingin menyakat Jungkook tetapi tentang pujiannya terhadap gadis itu, dia ikhlas.

Mata Jungkook berhenti saat dia melihat lutut putih berseri Minjee.

"Lutut kau kenapa?" soalnya polos.

Fikiran Minjee kosong. Tidak tahu mahu jawab apa.

"E-erm, s-saya t-tersagat dengan dinding--"

"Tak perlu tipu, ayah kau yang buat kan?" Namjoon mencelah keras.

Terkejut mereka berdua. Bagaimana lelaki tinggi lampai ini boleh tahu ataupun dia main teka saja?

"Kalau kau nak tanya aku macam mana aku tahu, aku akan terangkan di rumah Bangtan--"

"Oh, jadi hyung mahu kitorang pergi ke situ sebab nak terangkan pasal itu lah?"

"Exactly, but before that..." dia memandang tepat dan dalam mata Minjee.

"Minjee you must be ready dengan apa yang aku nak bagitahu kau nanti." terkebil² mata gadis itu. Ada benda yang perlu dia tahu dari lelaki itu kah?

"Jangan terkejut nanti bila kau tahu hal sebenar, kau nak percaya atau tidak terserah pada kau lah. Aku cuma tidak mahu kau hidup dalam penipuan keluarga kau lagi."

"K-keluarga s-saya?"

"Correction, our family"

Mereka berdua berkerut sekerutnya. Apa sebenarnya dia maksudkan ini? Mereka memang tidak faham ataupun mereka terlalu bodoh nak tafsir ayat² Namjoon yang terlampau cerdik tu?

Tanpa mengeluarkan sebarang bunyi, mereka ikut Namjoon yang sudah mendahului dihadapan dari belakang. Tidak mahu bersuara kerana suara Namjoon tadi pun sudah cukup tegas dan sedikit menggerunkan.

Dan Jungkook tahu, saat itu abangnya sedang menahan amarah yang bila² sahaja boleh tercetus.

Namjoon yang jalan di hadapan, otaknya fikir bermacam² perkara.

"Sampai bila lagi aku nak bagitahu kalau bukan hari ini?"

"Kalau mahu tunggu masa yang sesuai sampai bila² pun kau tak kan tahu."

"Aku yakin Myunjun manusia tidak berhati perut itu pasti ada rancangan untuk cari kau semula, Minjee."

Semakin lama ingin menuju ke parkir kereta, semakin perlahan langkah. Dia takut, dia resah, jikalau dia terbuat keputusan yang salah. Tapi, dia memang mahu Minjee tahu dialah abang kandung gadis itu.

Dia rindu dengan adiknya sendiri

Sesiapa support lah abe joon kita ni, sian dia tau 🥺

.
.
.
.
.

Cuti sekolah akan dilanjutkan sampai 14 April hurm

- comment and vote and i lobiu all :* -

[OG] Philophobia || JJK 정국Where stories live. Discover now