❀⊱┄┄┄┄┄ 𝕻𝖍𝖎𝖑𝖔𝖕𝖍𝖔𝖇𝖎𝖆 ┄┄┄┄┄⊰❀
❀⊱┄┄┄┄021┄┄┄┄┄❀"Macam mana dengan kerja hari ini, okay handle budak budak tu?"
Serta merta Minjee tersenyum girang mendengar persoalan Namjoon. Pantas dia menjawab,
"Best! Tadi Min sempat berkenalan dengan satu budak pengawas ni. Dia tu anak mix mat saleh campur korea, handsome tahu. Wahh" balasnya teruja sambil tangan menongkat dagu seolah berjumpa dengan Shawn Mendes, her favourite idol.
"Dengan budak 17 tahun pun nak tergoda. Tch, perempuan." celah Jungkook. Terselit nada menyampah disitu.
Namjoon yang sedang tekun memandu mengukir senyuman sinis. Tch, gaduh gaduh pun kok masih sayang waduhhh--
"Tak sangka pula tengah gaduh besar sempat lagi cemburu" usik Namjoon.
"Ada aku kata aku cemburu?"
"Ada aku mentioned nama kau?" balas Namjoon laju kemudian tersengih kemenangan. Heh, ada hati nak perang mulut dengan aku konon.
Minjee di sebelah abangnya itu hanya mendiamkan diri. Dalam hatinya mengekeh suka lihat perlingkahan manja diantara abangnya dan Jungkook. Dan disisi lain dalam hatinya pula rasa hairan, buat apa Jungkook mahu jelly. Bukankah lelaki itu sendiri kata dia tidak suka pada dirinya?
Haih, Jungkook-ah. Why are you so complicated ni...
🥀
"Kau orang pergi masuk dalam rumah masing masing dahulu. Aku nak keluar, ambil angin" kata Namjoon kepada dua orang adiknya yang sudahpun turun dari perut kereta.
"Nak ikut--"
"Tak payah nak mengada, kau tu budak lagi. Tak baik untuk kesihatan." larangnya tegas. Dengan itu kereta Namjoon terus meluncur zupp bagaikan kereta Ferrari.
Traffic lights bertukar warna merah. Segera dia mengambil telefon dari poket seluar lalu menekan aplikasi WhatsApp.
Bangtan w/o Jeon Jebon
- Namjoon baik -
Woi, kumpul kedai mamak biasa kita lepak. Now.- Jemangkuk -
Woah, hyung. Slow down. Pehal tiba tiba ni?- Yoongayh -
Tah, gelabah semacam kau orite tak orite- Namjoon baik -
Aku nak bincang pasal Jungkook dan Minjee. Cepatlah aku nak sampai dah ni!- Taeikhyung -
Hyung, kan aku dah kata jangan masuk campur hal diorang.- Namjoon baik -
Ikutkan hati aku memang tak mahu langsung menyibuk tapi keadaan mereka sekarang dah parah sangat aku tengok.Then you still asked me to shut the fucking up my mouth. Kau fikir aku ni jenis abang tak bertanggungjawab ke setan!
Terus telefonnya dipadam lalu seluk dalam poket semulanapabila lampu sudah bertukar warna. Orang tengah marah lagi dia suruh bertenang. Kan dah kena setan.
🥀
"Aku rasa kita patut tolong diorang lah, Tae" kata Jimin berselitkan nada risau. Dengan apa yang dibacanya ayat Namjoon tadi, situasi dua ekor tenuk itu semakin lama semakin gawat.
"Tu ah tu, mana boleh bagi diorang bincang sendiri" sokong Hoseok dibelakang, bila masa dia berada di ruang tamu tersebut aku pun tak tahu.
"Nak nak lagi Jungkook. Susah gila nak turunkan ego budak tu"
Taehyung berdecit. Memekak sial sesekor!
"Iyalah iyalah! Kita pergi tolong. Tapi bila aku bagitahu plan aku korang tak payah nak mengamuk ke membantah pula bagai."
Terus pintu utama dihempas. Anginnya memang tidak berapa baik sekarang. Dengan tadinya disetankan oleh Namjoon. Lepastu semua orang menyalahkan pula dirinya. Ah kabut ah gini.
Yoongi, Hoseok serta Jimin memandang satu sama lain. Sudah kenapa sama si Taikhyung itu?
Taehyung yang sudah berada di luar pula menyepak nyepak tong sampah yang tidak bersalah.
Maka sampah yang berada dalam tong itu pun bersepah. Maklumlah, sudah dua minggu lori sampah tidak menangkut sampah rumah banglo mereka.
Sungguh banyak sekali ya aku type sampah disitu.
"Demi adik adik aku, aku sanggup masuk semula group lama tu."
.
.
.
.
.Dah baca tu vote lah sekali hao ma 🥺
YOU ARE READING
[OG] Philophobia || JJK 정국
FanfictionPhilophobia ; takut untuk mencintai atau dicintai. [ 2nd book ] start ; 18 march 2020 end ; saya tak tahu , tanya jungkook