❀⊱┄┄┄┄┄𝕻𝖍𝖎𝖑𝖔𝖕𝖍𝖔𝖇𝖎𝖆┄┄┄┄┄┄⊰❀
❀⊱┄┄┄010┄┄┄⊰❀"Kim Minjee, dia adik aku" tenang dia berkata tapi bukan bagi tujuh ketul yang lain tu.
Namjoon ni hanat. Dia bagitahu masa tujuh member dia tengah hirup secawan milo ais. Hengko rasa?
Habis tersembur sisa² milo ais ahli² muda. Jimin, Taehyung, Jungkook dan Minjee.
"Kau nak kena pijak dengan aku ke buat kejutan time kitorang tengah minum milo?" J-hope menayang kakinya yang bersih murni depan muka Namjoon yang tidak duduk jauh darinya. Namun lelaki itu pukul kuat tapak kaki J-hope tanpa rasa bersalah.
Dasar.
"Patutlah hyung duduk jauh dari kitorang. Dasar lo anjir." selamba Taehyung berkata walaupun Seokjin sedang memerhati.
Namjoon menggaru kepalanya kekok. Alah sekali sekala je, bukannya selalu pun dia bergurau dengan mereka.
Keadaan kembali hening tiba-tiba. Sebab ada bunyi gagak menjelma tadi.
"Hari itu waktu aku dukung Minjee aku terjumpa satu helai kertas tercicir dari poket seluar dia. Gambar tu dia dengan satu budak lelaki ni, rupa budak tu sebiji macam aku tapi aku tak mahu lah percaya bulat². Ye lah, kita kan ada tujuh muka serupa."
Semua tekun mendengar cerita Namjoon terutama Minjee.
"Then time dia duduk apartment aku sekejap hari ini, dia tertinggal telefon lepastu entah apa yang rasuk diri aku, aku tak sengaja buka phone dia alang² tak ada password d-dan w-wallpaper dia g-gambar i-ibu " sayu sahaja dia menuturkan ayat bahagian akhir.
"L-lepastu notification masuk, Myunjun mesej. Banyak kata² kesat--"
"Cop², siapa Myunjun?" soal Seokjin hairan.
"Ayah kitorang..." celah Minjee sayu.
"Hyung expect orang macam tu aku masih anggap dia macam ayah ke? Nope." digelengnya kepala banyak kali. Sungguh dia tidak mengaku lelaki durjana itu ayah dia.
"Dia ugut Minjee dengan pelbagai² benda, dia suruh budak² dia cari Minjee sampai ke lubang cacing--"
"Kejap, kau kata dia penagih dadah--"
"Dia penjual dadah--"
"APAAA?!" hambek ko semua tokojot termasuk Minjee. Gadus itu sendiri tudak tahu apa pekerjaan ayahnya.
"Kau tak tahu?" soal Jimin dan Taehyung serentak kepada gadis itu.
"T-tak... bila saya tanya apa pekerjaan dia, d-dia t-terus p-pukul s-saya"
Namjoon mengangguk tanda setuju.
"Ya, sebab tu aku gelar dia binatang." yang lain juga turut mengangguk. Betul lah tu, binatang jadian.
YOU ARE READING
[OG] Philophobia || JJK 정국
Fiksi PenggemarPhilophobia ; takut untuk mencintai atau dicintai. [ 2nd book ] start ; 18 march 2020 end ; saya tak tahu , tanya jungkook