❀⊱┄┄┄┄┄𝕻𝖍𝖎𝖑𝖔𝖕𝖍𝖔𝖇𝖎𝖆┄┄┄┄┄┄⊰❀
❀⊱┄┄┄012┄┄┄⊰❀"Anyeonghaseyo, bangtan" Kim Minjee memberi sapaan kepada 5 keping manusia yang sedang sedang makan dengan selera.
"Eo, Minjee? Kenapa datang--" seseorang memotong sebelum sempat J-hope ingin menghabiskan ayat.
"Dia nak jumpa Jungkook" potongnya yang baru munculkan diri kembali ke meja makan setelah ditinggal oleh Minjee seketika tadi.
"Dating ke?"
"Bukan lah hyung, aku kerja hari ini" lantas Jungkook mencatas soalan Taehyung. Gosh, tak mungkin lah dia mahu dating dengan budak tu? Kenal pun baru beberapa hari.
"The fish? Kau? Kerja? Okay ni lawak" Seokjin menepuk meja dengan riang. Baginya Jungkook sedang bercanda but nope.
"Tapi aku tak nampak lawaknya di situ hyung. I'm being serious right now. " ujarnya tegas. Ada nampak dia tengah jadi badut ke sekarang?
"What, for real lah? Kau pasti kau boleh handle customer perempuan? Kau tu dah lah handsome kang semua serbu kau aku takut kau menggila saja nanti" pesan Seokjin prihatin.
"Tak apa, Minjee ada sedia membantu. Right?" Jungkook mengerling arah Minjee namun dia tersengih memandang gadis itu yang sedang leka memandangan makanan² yang terhidang di atas meja makan mereka.
"Perempuan, kau tak dengar apa yang kitorang borakkan tadi?" soal Suga kasar. Tetapi baginya, itu sudah cukup lembut.
Hestek Suga savage selalu.
"Eo, apa? E-erm maaf saya tak dengar tadi" pandangannya tadi yang tepat di meja makan kini beralih ke wajah kulit putih mayat Suga.
"Macam mana nak dengar kalau dah sampai terliur tengok makanan tu semua" jelas suara Jimin memerli tetapi tidak terlalu kelihatan obvious.
"Sini lah makan sekali. Aku tahu kau tak tahan" Jungkook hanat. Dia pergi hayunkan spaghetti ke atas dan di hadapan Minjee. Membuatkan nafsu selera gadis itu semakin membuak.
"T-tapi abang dah lama tunggu kat luar--"
"Ala kau makan sikit sajq aku bagi pinggan aku. Lagipun aku dah kenyang cepat lah meh duduk sini" Jungkook menunjuk pinggannya yang berbaki sedikit spaghetti.
Lalu dia menjemput Minjee untuk duduk di kerusi kosong sebelahnya. Selalunya Namjoon akan duduk di situ.
"Wah salad and spaghetti. My favourite!" baru dia ingin mencapai garpu, Jungkook memukul perlahan tangan Minjee.
YOU ARE READING
[OG] Philophobia || JJK 정국
FanfictionPhilophobia ; takut untuk mencintai atau dicintai. [ 2nd book ] start ; 18 march 2020 end ; saya tak tahu , tanya jungkook