◌⑅⃝●♡⋆♡ 01 ♡⋆♡●⑅◌

96 14 8
                                    


"Soobin oppa, Beomgyu oppa. Jom Ryn tunjukkan bilik."

"Baik." Senyum Soobin. Manakala Beomgyu sedang asyik melihat rumah yang besar itu dengan mata yang terbuntang.

" So.. ni bilik oppa .. Sebelah bilik Ryn dan bilik Yeonjun oppa je.." (๑•́ ₃ •̀๑).

" Selama ni Ryn memang duduk sorang je ke? Tak takut ke rumah besar macam ni duduk sorang." Tanya beomgyu sambil meletakkan begnya di dalam bilik yang ditunjukkan Ryn.

" Sebenarnya, takutla jugak. Lagi-lagi kalau rumah tengah sunyi lepas tutup tv waktu tengah malam. So Ryn duduk jela dalam bilik kunci pintu. Tapi Ryn bukan takut dekat manusia, Ryn takut yang kacau tu benda lain. "  Jawab Ryn dengan muka pasrahnya.

"Hem takpelah, Ryn jangan risau. Sekarang kitaorng ada teman Ryn. Kalau kami tau Ryn duduk seorang diri dalam rumah besar macam ni. Kami dah lama halau yeonjun suruh duduk rumah teman Ryn macam Taehyun." Kata beomgyu sambil menggeleng. Soobin juga ikut mengangguk tanda setuju.

" Eh takpelah. Ryn taknak susahkan Yeonjun Oppa. Tempat kerja dia kan jauh dari rumah ni. Lagi bagus dia duduk dorm kat sana dengan korang semua."

"Hemm" Angguk soobin dan beomgyu setelah mendengar kata-kata Ryn tadi.

"Oklah, selamat malam. Ryn masuk bilik dulu ye"

"Baik"

.
.
.

[Dalam Bilik]

"Whoah" menguap Ryn.

" Ada yeonjun, soobin dan beomgyu oppa kira ok dah ni. Boleh tidur dengan tenang akhirnya. Lampu ruang tamu pun tak perlu pasang dah waktu tidur. Jimat elektrik." Ryn baring sambil tenung ke arah siling biliknya itu.



















_ _ _

Ruang tamu

[Naeryn ]

"Oppa.. bila last kita jumpa? " aku menukar siaran astro ke fox family movies.. Yeayy cerita Frozen baru!
Al-maklumlah tak boleh keluar rumah.. Jadi nak tengok wayang tu mimpi jelahh.

"Last meet ? Emm maybe 3 years ago. " Dia mengunyah popcorn sambil duduk di sofa sebelah aku.. ʕ•ε•ʔ dia punya ketembaman pipi dia takleh bawak bincang.

"Ouhh.. Taklah lama sangat.. "

"Tapi oppa rasa 3 tahun tu macam 10 tahun.. "

"Emm...Ryn rasa takdelah lama sangat sampai 10 tahun.. Paling lama pun 5 tahun jelah. Eee oppa ni lebih-lebih pulak. "

Tiba-tiba kami senyap seketika..
Well aku senyap sebab kusyuk tengok Elsa yang menawan tu.. Dia ?

Aku pandang Jimin dan dia tengah senyap tenung popcorn tu.. Menawan sangat ke popcorn tu?

"Woi! Tenung girlfriend ke? " aku menyergah dia sambil menepuk pehanya dengan kuat.

"Aduh.. Sakitlah! Kuatnya tangan Ryn." popcorn yang dia pegang hampir melayang masuk ke dalam mulut aku. Nasib baik hampir.. Kalau tidak aku telan bertih jagung tu macam mulut dinasour.

"Kau temenung dekat popcorn tu dah kenapa Jimin ?"

"Hemm..takda ape-ape lah. Eh ni..Min nak tanya sikit. Ryn dah ada teman lelaki ke?

"Hemm.. belumlah . Kenapa tanya? Ryn tau Min teringatkan girlfriend Min bila pandang popcorn tu.. "

" Eh?Ape Ryn cakap?! " muka dia penuh dengan reaksi terkejut .

[ O G ]  DRACULA'S  CASTLE ©Where stories live. Discover now