"Jimin. ""ye? "
"hantar saya balik"
"what? Why? "
"saya rasa letih la.. Please "
"okay okay.. Ermm nak tapau apa² ke? Rugilah kalau tak rasa makanan kat restoran tu. "
"emm yes. I want chocolate desserts! "
"Hahahha okay. "
_ _ _ _ _ _
"bye.. Take care!"
"kau pun..jangan makan sampai tak ingat dunia tau! Byee! "
Aku masuk ke dalam rumah dan mengunci pintu lalu menuju ke dalam bilik.
Pintu bilik juga aku kunci. Aku pun taktau kenapa aku kunci. Aku hanya ikut kata hati aku yang dari tadi terasa ada benda yang tak kene.
Selepas mandi dan mengenakan baju tidur bt21, aku melabuhkan punggung di atas katilku yang empuk .
"hemm.. Kenapa aku tak ikut Jimin tadi. Kalau ada dengan dia lagi selamat. Dah la perut aku lapar ni. "
Aku membuka tombol pintu bilik dan melangkah keluar untuk mencari makanan di dalam peti ais yang bagaikan poket Doraemon tu.
Kotak susu dan sepotong kek red velvet aku keluar kan dari peti dan bawa ke ruang tamu.
Tiba - tiba loceng rumah berbunyi.
"Huh, sape tu . Dah malam pun nak singgah rumah orang lagi ke. Takkan la Jimin. Kalau Jimin takyah tekan loceng pun takpe. Suara dia tu je dah boleh buat satu rumah gegar . Aeun? Takkanlah dia.. Aeun kan join diorang. ๏_๏ "
"HAH?! Habistu sape! ⊙_⊙"Aku memberanikan diri untuk melangkah ke arah pintu rumah.
Kalini aku tak gunakan senduk besi tu. Pendek sangat. Jadi aku gunakan sudip besi tu pulak. Lagi panjang. ‹•.•›Kunci pintu aku buka .
" 1,2,3!"
Aku buka pintu.. Tapi takde sesiapa.
Pintu aku tutup kembali dan menoleh kebelakang.Tanpa aku duga. Menyesal pulak buka pintu. Seorang lelaki tinggi berdiri betul² di belakang aku.
Kepala aku terasa pening. Pandangan menjadi kabur dan..
*bukk! *
_ _ _ _ _ _
Kepala ku mula terasa lebih baik. Pening tadi tiada lagi. Mataku melihat sekeliling. Aku bangun dari baringan tadi.
"macam mana aku ada dalam bilik ni?tadi .. Apa yang jadi ?"
Aku bangun dan duduk di katil ku.
Kenapa bilik ni gelap . " Aish..nak pasang lampu lah. "Aku menuju ke arah suis lampu. Suis lampu aku tekan.
"yeyy terang punn! "
"shh..." suara siapa tu.
Aku menoleh kebelakang untuk kembali ke katil.
" tutup balik lampu tu sekarang. "
Kelibat seseorang sedang duduk di kerusi yang terletak sebelah katil ku.
"kau siapa?! "
"jangan banyak tanya. Tutup sekarang.."
"taknak! Takut! "
Tiba² dia menghilang.
"aku kata tutup lampu ni"
Dia muncul di sebelah ku. Mata dia aku pandang mendongak dengan wajah yang ketakutan.
YOU ARE READING
[ O G ] DRACULA'S CASTLE ©
Fanfictie" Aku akan jaga kau hingga hujung nyawa aku.. Kau penyebab aku bangkit dari kenangan silam aku " <><><><><><><><><><><><><><><><><>< • kisah seorang gadis yang berusia 20 tahun mula melalui kehidupan yang berbeza dari gadis-gadis lain apabila umurny...