♥♡♥ Introduction ♥♡♥

170 21 14
                                    


Loceng rumah Ryn berdering menandakan kehadiran seseorang di depan pintu.

Tingtong!

"Kejap! " Ryn yang berada di dapur segera berlari anak untuk membuka pintu rumah nya.

" Eh, takde orang pun..haih jangan lah main-main tengah malam macam ni. "

Ryn menutup pintu dan berpatah balik ke dapur .

Ryn seorang pelajar 19 tahun yang bersekolah di Sekolah Menengah Tinggi Daegu. Kasihan nasibnya, dia hanya tinggal keseorangan dalam rumah yang besar milik ibu bapa nya.
Ryn anak tunggal.Ibu bapanya pula bekerja di luar negara atas urusan penting.

Tingtong!

"Haish! Nak main-main lagi ke?! "

Ryn mengambil sudip besi yang tersimpan dalam kabinet di dapur.
Dia segera membuka pintu dengan pantas sambil menghalakan sudip itu ke arah pintu.

"HAI RYNN ! Woi kau nak pukul aku dah kenapa hahh?! "

" Eh? NAEUN?!! WOI ASAL MAIN LOCENG HAH?! "

"Bila masa aku main loceng rumah kau? Aku baru sampai. "

"Jangan nak tipu lah Aeun.. Kau ada tekan loceng lima minit sebelum ni tau .. Eh masuklah, kau nak masuk ke
nak duduk dekat luar ni je? "

"Haih...dah kau marah aku tadi.. macam mane aku nak masuk.. "

"Hemhh papejelah.... "

♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡


[Naeryn]

"Ape ni weh..setiap malam kau kene kacau dengan bunyi loceng tu. Sejak bila jadi macam ni? "

"Hemm entahlah.. Minggu lepas tak silap aku .. "

"Ryn, kau berani tinggal seorang diri dalam rumah ni? Dengan ada perkara yang tak kena lagilah. Kau nak aku teman kau atau kau nak tumpang rumah aku? "

"Ehh tak payah la susah kan kau je.l.

"susah ape Ryn.. Kalau yang selalu tekan loceng tu perompak , pembunuh atau perogol? Kau tak takut?! " Naeun memang seorang kawan yang terlalu ambil berat. Kadang-kadang rasa menyampah pun ada. Tapi tak mengapalah.. Ini untuk kebaikan aku juga. ~_~ .

"Omma tau tentang ni? "

"belomm.. "

"Then, call her now. "

"Eun, please.. Aku taknak susahkan dia.. Aku takut diorang risau sampai mengganggu ketenteraman diorang bekerja kat sana. "

Kringg!!!

Handphone milik Naeun berdering dan tertera ' biskut kookie♡' .
Haih sape pulak si biskut tu?
Tangan Naeun segera mengambil handphonenya lalu menjawab panggilan tadi.

...

"Aahh.. Ryn, aku kene balik sekarang.. Sorry, biskut arnab tu dah bising.. Lagipun lewat dah ni.. "

"sape biskut tu? Nape pulak dia nak bising ? Kau datang rumah bestie je pun kan? " hairan pulak aku.. Biskut? Ape punya panggilan lah tu.. Banyak-banyak nama ..biskut jugak? Lepastu arnab tu mana datang nya? Setahu aku arnab tak makan biskut?.. (~_^).

"Ouh.. Nanti kau tau lah.. aku gerak dulu.. Jaga diri! Bye! "

Aloo cepat betul dia nak balik.. Aku bosanlah duduk seorang diri saja. Tambahan pula nak mula cuti akhir tahun.. Pastu aku lonely kat rumah jadi pekasam mak temah la jawabnya...ヘ( ̄▽ ̄*)ノ

[ O G ]  DRACULA'S  CASTLE ©Where stories live. Discover now