[ Pagi ]"Min oppa nak breakfast apa? " aku mengetuk pintu biliknya.
"Oppa.. " aku ketuk dengan sedikit kuat. Haih tidur lagi ke si jemin ni.
"Jimin! Cepat la bukak pintu. " aku menaikkan suaraku dan pintu biliknya aku ketuk dengan lebih kuat. Yeelaa kalau tido pengsan kau rasa boleh dengar tak? (¬_¬)
Haih.. Aku dah cukup sabar dah ni.. Aku dahla malas nak kejutkan orang and ni lah sebabnya..
Wasting my time you know? (。ì _ í。)OK.. Ni last try.. Kalau taknak jawab aku langgar pintu tu macam kerbau betina mengamuk sampai roboh pintu tu.. (*>.<*) Well baldi yang penuh dengan air ni dah tersedia dekat tangan aku..
" Wahai Jimin oppaku tersayang dan tercinta.. Boleh tak jawab soalan saya..dan bukaklah pintu ni cepat atau -- Σ(⊙▽⊙")
"Ye..saya. Ryn panggil oppa ape tadi? "
Kata dia sambil tersenyum smirk dan menggerakkan keningnya ke atas dua kali .Haih.. Lagi sekali.. Apa pasallah dia suka sangat menguji kesabaran aku.
"Panggil ape? Kenapa tanya? " aku membuat muka meluat sambil menyorokkan baldi tersebut di belakang badan ku.
"Tu.. Apebende tu "
"Tu..tu.. Ape tu.. tu.. " aku tanya sambil mendongak.
"Dah la..nak turun bawah. Eh, nah. Amik ni. Kbye... "aku menghulur baldi tersebut lalu turun ke bawah dengan cepat. Taknak lah aku berdiri kat situ lama-lama ...seram aku.
_ _ _
"Ryn..petang ni Jimin ade hal sikit." Jimin meletakkan kopi yang baru dihirupnya tadi.
"Hal ape ? Takleh ke Ryn nak ikut.. bosanlah kat rumah ni. " kata aku sambil membuat muka masam. Sandwich yang aku hidangkan tadi aku cocok-cocok sehingga roti tersebut sedikit berlubang . ;-)
"Nak ikut ke? Betul ke ni.. " Jimin menunjukkan muka excited dia sampai puffy eyes dia jadi bulat . Haih comel nya dia... Yang aku pulak macam pak beruang (● ̄(工) ̄●) .
"Ya..betul . "
" Kalau macam tu Ryn pergi bersiap sekarang Min tunggu Ryn kat bawah".
"Ok " aku terus naik ke atas menuju ke bilik untuk bersiap-siap .
Sambil aku naik ke tangga..dia mengemas sarapan tadi dan membasuh pinggan sandiwch yang aku cocok-cocokkan tadi. Tapi sandwichnya dah masuk perut akulah..Hem rajinnya dia. Untung sape dapat jadi future wife dia. Dahla pandai tackle orang .
Bisik hatiku lalu aku tersenyum kecil sambil melihat dia di dapur .
Few minutes later.
"Dah jom.. " aku turun dari tangga dan menuju ke arah dia.
"Ok? " aku membuat muka tanda soal sambil mengangkat kening sebelah.
"Beautiful..pandai Ryn gayakan baju. "
YOU ARE READING
[ O G ] DRACULA'S CASTLE ©
Fanfiction" Aku akan jaga kau hingga hujung nyawa aku.. Kau penyebab aku bangkit dari kenangan silam aku " <><><><><><><><><><><><><><><><><>< • kisah seorang gadis yang berusia 20 tahun mula melalui kehidupan yang berbeza dari gadis-gadis lain apabila umurny...