◌⑅⃝●♡⋆♡ 07 ♡⋆♡●⑅◌

37 4 0
                                    


Kepala ku masih terasa sakit berdenyut tetapi kesakitan tersebut semakin mengurang.

Perlahan lahan aku membuka mata.
Tempat yang aku berada ni terasa asing sekali.

Dimana aku berada ni ?!

Aku bangun dari baringan lalu melihat sekeliling ..

Tempat yang aku baring ni bukan katil..tapi sungguh selesa sekali.

Aku bangun lalu melihat perabot yang aku gunakan untuk baring tadi dan..

" aa- ape.. itu..itu bukan ke Kerandaaaa.. warna merah ? Ape semua ni.."

Hati aku mula berasa bagaikan aku berada dalam bahaya yang teramat seolah olah tiada jalan pulang.

Tiba tiba  pintu yang datang dari mana pun aku taktau  terbuka dengan perlahan.

"krekk.."

Ya .. Muka tu semestinya aku kenal sangat .

" jangan dekat !" aku cuba menjauhi susuk tubuh itu.

"nae-naeryn.. Maafkan jimin..ji-"

" APE AWAK BUAT DEKAT SAYA HAHH ! CAKAPP! "

hati aku tidak dapat mengawal emosi aku ..suara tangisan ku ..semua tu tanpa sedar berlaku.

" naeryn..saya tak sentuh awak pun. Saya hanya..." kata jimin dengan rasa bersalah sambil menunjuk ke arah leher ku.

Aku menggosok leher ku disebelah kiri dan terasa sangat sakit ..

" kenapa awak buat macam ni jimin..ape salah saya kat awakk.." kata kata ku beriringan dengan tangisan.

" saya terpaksa..itu saja jalan untuk bawak awak ke sini ! "

"hah ? Maksud awak ?"

Jimin melangkah menghampiri ku.
Rasa takut cuba aku tandingi .

"Hanya spesies kami saja yang boleh ke sini dan awak..sekarang..salah seorang dari kami ..sejak saya.."

"hahh? Ape yang jimin maksudkan dengan kami ?! "

Fikiran ku kosong..seolah olah aku tiada haluan dekat sini. Tujuan aku ada kat sini pun aku taktau.

"jimin..tolong saya.. Jangan buat saya macam ni..saya takut.." tangisan ku bergema dalam bilik kosong tersebut.

"shh..jangan bisingg..shhh" jimin menekup mulut ku . Rasa sedih tadi hilang dan rasa terkejut pulak yang muncul.

"kenapa? Kita kat mana"
aku melepaskan tangannya dari menutup mulut .

" emm naeryn. Saya lagi sekali minta maaf sebab buat awak takut sebelum kejadian malam tu berlaku." dia mengeluh . Pandangan nya hanya pada lantai . Muka dan rambut nya diusap.

"em- em takpe la..kita kan kawan..saya maafkan awak..tapi jangan buat macam tu lagi..saya ingat awak nak-"

" tak ..tak.. Saya tak berniat pun dan saya tak sanggup nak buat tu dekat awak ." jimin tersenyum nipis.

Suasana kembali sunyi.
Jimin yang duduk di sebelah ku hanya diam tapi wajah nya kelihatan risau.

" Jimin..boleh saya tanya"

" emm tanya lah.."

" saya ni..ada suami ke ? "

Muka jimin terus berubah reaksi. Matanya membulat. Seolah olah terkejut dengan pertanyaanku .

"aa-ape ? Siapa bagitau ?"
Dia terus memusingkan posisi duduknya ke arah ku.

"aa...amm.." aku teragak agak untuk sebut nama lelaki tersebut kerana kejadian yang menimpa aku haritu.

" saya tak marah . Cakap je "

"emm tae-taehy-"

Lagi sekali mulut aku ditekupnya.
( ̄. ̄)

"jangan sebut nama dia.." dia melepaskan tangannya kembali.

"kenapa ? Siapa dia?"

" saya memang nak bagitau awak..tapi saya takut awak tak bersedia."

" tak. Takk. Saya bersedia dan saya nak tau semuanya sekarang "
kata aku dengan sedikit tegas dan riak wajah yang berani .

" dia adalah salah seorang putera dalam istana besar ni "

"ma-maksud awak saya dekat dalam istana?" pastinya aku sangat terkejut .

" ya.. Saya..saya salah seorang putera dalam istana ni. Sekarang ni awak berada dalam bilik bawah tanah. Ini je tempat yang selamat untuk awak "

"ape maksud jimin ? Selamat ? Habistu dekat rumah saya tak selamat ?"

"tak..ade salah seorang dari kami nak jadikan awak sebagai korban untuk satu upacara yang akan tiba tak lama lagi."

"apa ?! Suami saya si t..a..e..  tuke ?"

" tak bukan dia..dia kawan saya dan suami awak, naeryn " muka jimin kelihatan sayu.

"ja-jadi betulla.."

" ape tujuan dia datang kacau saya masa saya nak pergi kencing malam haritu"

"hah? Ade ke ? HAHHAHAHHA..tae,tae..kau punya perangai tak pernah berubah"

Jimin tergelak besar.

"shuhh jgn la sebut nama dia"

"yang tak boleh tu awak naerynn..saya nak jerit nama dia pun boleh."

"suara awak tu sensetif..dia senang nak dengar kalau awak sebut nama dia walaupun awak berbisik."

"hah? Fuyyoh..superpower ape kah itu "

"super power ape lah pulak..awak tu isteri dia..memang la dia dapat dengar."

"hah biar betul".

"kita bukan dekat alam manusia biasa . Sebab tu jugak kita kerap ber-awak saya  dekat sini"

"tapikan jimin..saya tak faham la. Ape sebenarnya yang berlaku. Sejak bila lah pulak saya ni kawin. Saya ni sekolah pun belum habis"

"HAHAHAHAH wahai cik aeryn..awak tu bukan 16 disini..awak tua 3 tahun dekat sini."

"hahhh apekah ?!"

"takpe tak usah bimbang tak usah pening kepala..awak rehat dulu. Malam ni saya bawak awak jumpa seseorang."

"hah ! Sape pulaklah dia jeiminnn..awak ni ! Taknak! Saya tau dia bkn manusia."

" jangan takut...dia hanya seketul alien."

Hah pulak dah..alien pun ada?!
Aku ni mimpi ape ni..
Power betul sampai alien ade sekali. Ufo terbabas ke.

Serabut nya..(*>.<*).

Hai readers

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hai readers .. U like it ?
Author nak jadikan ff ni lebih familiar bila dibaca.

Okay have nice read yeah !
~♥~






You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 26, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[ O G ]  DRACULA'S  CASTLE ©Where stories live. Discover now