//Jungkook's POV//
"Youuu...ni cantik tak dekat I?"
Soal Lisa. Aku hanya mengangguk tanda setuju."Ala..You ni...asyik angguk je.. Kalau tak cantik tak pelah ..I tak beli"dia meletak kembali dress berwarna pink itu.
" Ok..tak nk takpa.."kataku.Lisa memuncungkan mulutnya. "Hee..ni blh sangkut baju ni" gurauku.Dia tergelak manja.
"Jungkook!!"
Panggil seseorang.Aku menoleh kearah suara tersebut."Hey,Hyung!"Aku mendekatinya.
Tiba tiba Lisa merangkul erat lenganku.Aku mengerutkan dahi hairan.Lepas seketika, baru aku perasan Nayeon sekali ada.
Aku menjeling Minhyuk yg berada di sebelah Nayeon. Ishh!kenapa aku rasa sakit hati eh?..
Takkanlah aku....jealous?? Oh no!aku tak cintakan Nayeon. Ok..mungkin hanya perasaan.
Keadaan jadi janggal seketika. "Err..ha!memandangkan semua ada kat sini apa kata kita buat..party?" Cadang V.
"Hmm..tak naklah aku..buat party dgn manusia gedik terlebih dos nih.." Nayeon menolak cadangan V.
Aku tau Nayeon sedang menyindir Lisa.Haha..memang pon gedik.Lisa yg berada di sebelahku sudah merah muka menahan marah.
"Don't worry,Nayeon!kat kondo aku tu banyak siaran bola..game pon banyak" umpan V.Mata Nayeon mula bersinar.
"If that..Oklah"katanya. Minat bola rupanya Nayeon nihh.. "Kalau Nayeon ikut aku pon ikut" sampuk Minhyuk.
Aku memandangnya tajam. Hee..Nayeon ikut dia pon ikut.
Aku tumbuk kang!😠what!! Apa yg kau merepek ni kook?!."Kook,Lisa!korang mcm mn?" Soal V."You!kita joinlah..mcm menarik je party ni.."ajak Lisa lalu tersenyum menggoda kearahku.
Aku hanya mengangguk. "Ok..tzuyu.. Awk blh tak join?" V mengenyitkan mata kearah Tzuyu.Dia mengangguk lalu mengenyitkan mata kearah V semula.
Eh!ni acara kenyit mengenyit mata ke?😒😒"kalau semua dah setuju..our first mission is...beli makanan dan minuman sebanyak yg blh...
Yg dah siap beli tungu kat depan mall ni..sapa yg lambat dia kena kiss partner dia..now!".Lalu semua org termasuk aku berpusu pusu memberi snack daging dan sebagainya.Aku lari korang tau tak??tak nak aku kena kiss ngan Lisa..iee!
Tapi kalau Nayeon dgn Minhyuk yg lambat mcm mn?..
Mesti diaorang kena kiss..hisyh!Apa yg kau nk risaukan ..biarlah Minhyuk kiss Nayeon pon..ahh..Jungkook, focus!!
Selesai membeli,aku dan Lisa tunggu di tempat V suruh tadi.
"Kita yg first?.. Napa tak lambat sikit..kita kena kiss pon takpa.." Lisa bersuara tak puas hati."Heh!" Aku hanya menjelingnya.Mn Nayeon dgn Minhyuk nih..haraplah diaorang sampai dulu.
Selepas beberapa minit, Nayeon dan Minhyuk pon tiba.
Aku menarik nafas lega.Hey! Peliklah kau ni,kook..Akhirnya V dan Tzuyu pon tiba.Aku tersenyum senget. "Ppalliwa!kiss dia" Nayeon mengarah.
Mereka tersengih. "Oppa!" Tzuyu memuncungkan mulutnya tanda sudah sedia untuk dicium.Dengan pantas V mengucup bibir tzuyu.
Diaorang blushing. Kami buat muka jangan-gedik-sangat. Terhambur tawa mereka.
YOU ARE READING
EGO BUNNY COUPLE😎😎(naykook ff)
Short StoryPerkahwinan paksaan keluarga di antara Nayeon dan Jungkook tetap berjalan lancar walaupun dihalang sekeras kerasnya oleh Mummy Jungkook. Namun perkahwinan mereka tidak bertahan lama apabila hutang syarikat appanya terlalu banyak dan sebagai tebusan...