"Nae..Anyong Mummy! Wae call kook nih?" Soal Jungkook di dlm talian."Err...hmm... Mummy nk ckp nih..Aaa..." Puan Jeon tergagap.
"Ye ye..silakan" Jungkook mengerutkan dahi. Pelik dgn sikap Mummynya."Ermm....
Cookies Holding.... "Puan Jeon masih memikirkan cara untuk memberitahu anaknya itu." Ye..kenapa dgn syarikat appa?"tanya Jungkook kehairanan."Cookies Holding bank....bankrupt "Puan Jeon menutur dgn berhati hati.
" Mwo?!!Syarikat appa bankrupt?!! "Jerit Jungkook. Setahunya semasa Mr.Jeon masih ada,syarikat itu tidak pernah jatuh apatah lagi bankrupt.
" Sapa yg handle syarikat tu lepas appa tak de?"."Ji...Jimin.."
Jawab Puan Jeon takut."Hmm!
Kook dah agak dah!dia tu memang ada niat tak baik dgn syarikat appa!"marah Jungkook.Dia menggenggamkan tangannya.Muka sudah memerah menahan marah. Talian terus dimatikan. "Aaarrgghhhhhh!!!" Jeritnya sekuat hati melepaskan geram.
Nayeon melihat Jungkook disebalik pintu.Masalah apa lagi yg menimpa rumah tangganya.Muka diraupkan berkali kali.
"Jungkook.. Kau...nape?" Nayeon berjalan mendekati jungkook. Diam.Tiada sebarang reaksi."Nape menjerit tadi?"soal Nayeon.
"Err..aku dgr Mummy call tadi..apa khabar dia?" Soalnya lagi."Kau diam blh tak?!!aku tengah stress ni!!aku rasa baik kau blah sekarang kalau kau tak nk aku heret kau!!"jerkah jungkook.
Tersentak Nayeon diperlaku sebegitu.Dgn perasaan yg sedih dia melangkah pergi. Air mata cuba ditahan agar tidak jatuh.
Sebaik sahaja menghempapkan badan di atas katil,terus dia menangis tersesak esak."Wae dia buat aku mcm ni..aku just tanya.. Tak payah lah nk marah bagai"
Ujarnya dlm sendu.Tiba tiba ada org mengusap kepalanya. Laju sahaja Nayeon mengangkat kepalanya. "Napa kau ada kat sini?bukan marah aku ke tadi?" Sinis sahaja soalannya.Namun hatinya melonjak girang apabila Jungkook dtg memujuknya.
"A..aku...err...mian..mianhe" ucap Jungkook perlahan. Senyuman lebar menghiasi di bibir Nayeon. "Maaf kan aku"
Katanya."Kau ckp dulu...nape kau jerit tadi tu" balas Nayeon. "Syarikat appa aku bankrupt"
Jungkook memandang muka Nayeon untuk melihat reaksinya.Ternyata dia terkejut."Mcm mana blh terjadi?" Nayeon bertanya."Jimin,cousin aku dah gelapkan duit syarikat tu "jawabnya.Terbuntang mata Nayeon.
" Dah rugi brape?"."15 juta" selamba sahaja Jungkook menjawab. "What!" Nayeon menjerit kecil."Mahal bapak" ujar Nayeon lagi.
Jungkook sekadar mengangkat keningnya."Kalau blh malam ni kita pergi rumah Mummy. Nk borak lebih lanjut pasal nih"kata Jungkook.
Nayeon mengangguk. "Belum sampai seminggu dah ada masalah yg muncul.Sebab aku ke?" Bisik Nayeon namun dapat didengari oleh Jungkook.
Jungkook memegang kedua belah bahu Nayeon. "Kau bukan punca semua ni terjadi..
Ni semua dah berlalu..dah jgn fikir sangat..hmm?".Nayeon menganggukkan kepalanya." Gomawo bagi aku kata kata semangat ",dia tersenyum." Alright.. Hari ni kau nk makan apa?biar aku masakkan"Jungkook menarik tangan Nayeon.
"Yeah!nak pizza?" Pintanya. "Nae..". Jungkook kemudiannya tersenyum menampakkan gigi Bunny.
YOU ARE READING
EGO BUNNY COUPLE😎😎(naykook ff)
Short StoryPerkahwinan paksaan keluarga di antara Nayeon dan Jungkook tetap berjalan lancar walaupun dihalang sekeras kerasnya oleh Mummy Jungkook. Namun perkahwinan mereka tidak bertahan lama apabila hutang syarikat appanya terlalu banyak dan sebagai tebusan...