Tangan Nayeon menggenggam erat jemari Jungkook.Jeritannya kedengaran kuat di setiap ruang dewan bersalin.Jungkook pula kelihatan gemuruh apabila melihat keadaan Nayeon yang sedang diarah untuk melahirkan bayi.
Habis peluh memercik ke dahinya yang licin itu."Erghh,bie!!...sakitnya!!"Nayeon terus menjerit.Para jururawat dan doktor ketika itu tidak putus putus memujuk Nayeon agar terus meneran.
Berbisik bisik Jungkook di telinga Nayeon,menyampaikan perasaan sayangnya berkali kali.Jemari Nayeon kemudiannya dikucup lembut.Dalam memujuk Nayeon,kedengaran suara bayi nyaring menangis.
Nayeon pula menghela nafas lega.Menitis air matanya apabila merasai kenikmatan buat kali pertama."Tahniah,encik.Puan Jeon telah selamat melahirkan anak lelaki"kata jururawat itu sambil tersenyum manis.
Jungkook mengukir senyuman sebelum dia terus rebah tidak sedarkan diri.
---------------------------------------------
.
.
.
.
Apabila Jungkook membuka matanya,dia dikelilingi oleh ahli keluarganya dan juga V serta Tzuyu.Mengekek ketawa V apabila dapat tau bahawa kawannya jatuh pengsan bila menyambut kelahiran anak pertama.
Yang lain juga begitu."Wae gelak gelak nih?.."soal Jungkook keliru."Kook ni buat kami tak berhenti gelak tau?...sambut ank pun boleh pengsan.."balas Puan Jeon sebelum kembali tertawa.Geli hati pula.
"Jinjja?!omo!!chagi,gwaenchana?"serta merta kakinya melangkah menuju ke arah Nayeon yg sedang berbaring di atas katil wad tersebut.
"Nae..gwaenchanayo.Bie tu..ok ke tak?mcm mana boleh pengsan?"soal Nayeon lembut sambil bibir mengukir senyuman.
"Molla..time tu bie rasa terkejut and at the same time rasa takut"Jungkook tersengih sebelum kepala yang tidak gatal digosoknya."Takut sebab apa,kook?"Mr.Jeon menahan senyum.Pandangan Jungkook beralih ke arah Nayeon.
"Kook takut kalau kalau kook tak dapat jadi appa yg terbaik for this little kid"dia mengelus lembut pipi anaknya yg tidur di katil kecil bersebelahan katil Nayeon.
"Tak ada apa yg nk ditakutkan,kook.Omma percaya kook boleh jadi appa yg terbaik..mcm appa kook..kami percaya!"Puan Im memberi kata kata semangat."Hmm!fighting,kook!"kata V dan Tzuyu pula.
"Uihh!mcm nk berperang plak.."gurau Puan Jeon."Hahaha.."Yang lain hanya ketawa dgn gurauan Puan Jeon."Aaa...kook,appa dgn omma dah nk balik ni.Jaga Yeon,ye?"ujar Mr.Im lalu mencapai tangan Puan Im.
"Ha!Mummy pun nk kena balik juga..ada hal sikit"kata Puan Jeon sambil membelek phonenya."Hmm..yelah.Drive elok elok"pesan Jungkook.
"Mummy tak drive.."Puan Jeon tersengih sebelum yang lain kembali melepaskan tawa mereka."Whatever lah,Mummy.."Jungkook membuat rolling eyes.
"Ok lah,bye"lambai Mr.Im,Puan Im dan Puan Jeon."Unnie!cukhahae dapat anak namja.Kau nk letak nama baby ni apa?"soal Tzuyu sambil mencubit lembut pipi bayi kecil itu.
"Jeon?"sambung V pula."Ji"sebut Nayeon."Seok?"Jungkook menggosok dagunya.Nayeon dan Jungkook berpandangan sambil tersenyum lebar.
"Jeon Ji Seok!"kata mereka serentak."Wah,daebak!nice name,guys!"Tzuyu menepuk tangannya.Tiba tiba telefon milik V berbunyi.Setelah beberapa minit V mematikan taliannya.
"Chagi,appa panggil dinner dekat rumah oppa"bisik V."Jinjja?arasseo,chagi dah ready.Kajja!"Tzuyu mengukir senyuman manis.
V mencapai tangan Tzuyu lalu berkata,"Anyong,Nayeon,Kook.Kami pergi dulu"lambai V dan Tzuyu sebelum mereka lenyap dari pandangan."Chagi,bogoshippeoseo!"laju sahaja Jungkook memeluk Nayeon.
"Nae,nado bogoshippeo.."Nayeon tergelak perlahan."Bie ingat dapat twins.."Jungkook tersenyum sebelum dia mendukung Ji seok yang masih tidur itu.
"Eleh!mcm lah bie tak tau time check perut chagi nih.."Nayeon mengangkat kening seinci."Bie tau..means next time kita kena berusaha lebih lagi lah kan,chagi?"Jungkook meleret senyuman nakal.
"Hee...bie ni kan!chagi tengah sakit ni tau?aduh...appo!!"Nayeon merengek."Ha!chagi sakit ke?nak bie panggilkan Doctor?"Jungkook ingin berlalu pergi namun dihalang oleh Nayeon.
"Tak payah.Sebab ubat chagi dah ada dekat sini"Nayeon mula mengukir senyuman."Hah?!mana ubat chagi?"soal Jungkook cemas.Ji seok yang didukung tadi terus diletakkan semula di katil kecilnya.
"Lips bie"Nayeon memuncungkan mulutnya menunjuk bibir Jungkook."Eii,chagi!wae buat mcm tu?terkejut bie,tau tak?"Jungkook mencekak pinggang.
"Ala..chagi rindu sangat nak rasa lips bie tu...geyam tengok"Nayeon membuat muka comel."Eleh,yeke?baru semalam bie kiss chagi..ok lah,bie bagi.Tapi promise dgn bie,next time we trying to get twins pulak,ok?"Jungkook mengeluarkan jari telunjuknya.
"Arasseo!ppalliwa,bie!"rengek Nayeon lagi.Namun kali ini lebih menggoda."Hesy,demand sungguh chagi bie nih!ha,yelah!"Jungkook tersenyum senget kemudian mengucup lembut bibir Nayeon.
Nayeon tersenyum lebar hingga menampakkan gigi bunnynya."Love u"ucap Nayeon."Love you too,sayang"balas Jungkook sebelum dia mendaratkan ciuman di dahi Nayeon.
Huhu..jungkook ni..part last pun masih nk menggatal juga,eh?hahaha..Author harap readers berpuas hati lah yerr..walaupin story ni tak best mcm yang lain..ok,bye!!💖💕
YOU ARE READING
EGO BUNNY COUPLE😎😎(naykook ff)
Short StoryPerkahwinan paksaan keluarga di antara Nayeon dan Jungkook tetap berjalan lancar walaupun dihalang sekeras kerasnya oleh Mummy Jungkook. Namun perkahwinan mereka tidak bertahan lama apabila hutang syarikat appanya terlalu banyak dan sebagai tebusan...